Fitness Seller

Sweetdreamss (are made of these) log

Waarom bekijk je frisdrank in z'n isolement? Frisdrank kan prima dienen als leverancier van energie als koolhydraatbron, afhankelijk van de rest van de voeding. Als je weleens hebt gewerkt met atleten met een hoog energieverbruik dan heb je al snel in de gaten dat bij dit soort mensen het zeer praktisch is om suikers toe te voegen aan het dieet in de vorm van bijv. frisdrank voor een verhoogde dieettrouw of om niet uit te schieten met de vezelinname (als een atleet bijv. veel zoete aardappels eet krijgt ie al snel veel vezels binnen, dit kan averechts werken). Daarbij gebruiken mensen de term ook te pas en te onpas (eigenlijk altijd te onpas), doordat ze eigenlijk geen flauw benul hebben wat er voor de rest nog meer in 'ogenschijnlijk slecht' voedsel zit. Zoals ik al aankaartte, appelstroop is een prima bron van ijzer en kalium. Met name die eerste is heel belangrijk voor vegans en vrouwen, want die lopen daar makkelijker een tekort van op.

Ik vind het sowieso vrij storend dat mensen voedingsadviezen (of iets wat daar op moet lijken) uitdelen zonder dat ze ook maar een flauw benul hebben van voeding. Aan de hand van je reacties weet ik ook 100% zeker dat je nog nooit een serieus boek over voeding hebt opengeslagen.

Alcohol is geen ander soort vet, maar het metabolisme ervan heeft nog wel het meeste weg van het vetmetabolisme. Er zijn aanwijzingen dat gematigd alcoholgebruik (1 glaasje per dag valt daar nog prima onder) netto positief is voor de gezondheid op populatieniveau (het verlaagt de totale mortaliteit). Het is echter een redelijk persoonlijke aangelegenheid om wel/niet voor de gezondheidseffecten te gaan drinken. Enerzijds verlaagt het met name het risico op hart- en vaatziekten bij gematigd gebruik, maar anderzijds verhoogd het het risico op verschillende soorten kankers, met name die van het maagdarmkanaal en bij vrouwen ook borstkanker, maar ook van factoren als het wel of niet roken (in combinatie met roken is het precies weer onverstandig) is het effect afhankelijk. In de 'regel' is het daardoor waarschijnlijk positief bij mensen met een verhoogd risico op hart- en vaatziekten, en zonder verhoogd risico op kanker, en weer negatief bij mensen met een verhoogd risico op kanker. Jongeren lopen in de regel op geen van beide een verhoogd risico, en op jonge leeftijd is het dan ook af te raden. Ook lijkt er nog verschil in te zitten in wat je precies drinkt (rode wijn lijkt iets beter te zijn dan overige alcoholhoudende dranken zoals bier).

Over een paar jaartjes lachen we je nog steeds uit :kiss:

Alcohol is dan wel weer niet zo goed voor de overpopulatie.

Jullie weten niks.

Check allemaal lege kcal.

empty1.jpg

De dingen die je opnoemt zie ik juist als het gezonde? Rijstwafel is een goed alternatief voor brood, appelstroop bevat idd veel ijzer waar je als vegan snel te weinig van krijgt en die fruitbar snap ik op zich wel. Niet ongezond, maar kan wel weg. Ik geloof wel in lege calorieen overigens, gewoon producten die behalve vet en suiker niks bevatten. En de ergste categorie is dan met MNO, E-nummer waardoor je maar blijft door eten. Zit bijvoorbeeld in chips, anders zou ik ook no way zo'n XXL zak kunnen wegvreten. Dus met die troep ben ik gekapt.

Heb ik ook geprobeerd, maar vind je het dan niet lastig je daarna weer te herpakken? Nu ik een tijdje wat meer heb gegeten lijkt het alsof mijn lichaam zich daar aan heeft aangepast en heb ik dus honger bij hoeveelheden die ik eerst erg groot vond.

Anywaaay,

Woensdag 23 augustus
Ik kwam gewoon echt niet uit met mn calorieen en eindigde weer met 2276 cal, 326 carbs - 69 vet - 76 eiwit. Maaarrr toen dacht ik nee kom op zeg en heb ik 36km gefietst. Het ging echt heel lekker, gemiddeld 25km per uur, veel stukken ook 30km. Daarmee plus nog een wandeling - band lek, leuk lopen naar het station:shake: - 1122 cal verbrand. Ik ben echt een cardiofreak:rolleyes: Hoop dat mijn liefde voor krachttraining nog aan het ontwikkelen is want ik heb nog steeds spierpijn van zondag en dat irriteert me lol. Wel weer iets strikter met de creatine nu, hopelijk helpt dat wat.

Morgen of overmorgen weer mn armen + abs workout doen. Ondanks dat ik nog niet naar de sportschool ga, heb ik wel het idee dat ik vooruitgang boek en dat is fijn. Heb soms het idee dat ik niet helemaal op mn plek ben op dit forum of althans niet dit subforum aangezien 1) ik vegan ben HAHA 2) ik 2x in mn leven in een sportschool ben geweest. Maar ja f**k it, ik wil wel meer spieren en ga over een maand dus eindelijk mn sportschool abo afsluiten:thumb:

Wat wel of niet "gezond" is blijft natuurlijk altijd gissen. Over het hoge ijzer gehalte in appelstroop zijn er wel enige twijfels. Kalium weet ik niet. Maar als je nog wat minder kcal wilde eten zou ik dat er uit hebben gehaald, maar als die voor jou fijn zijn en als je je nu weer fijn voelt bij het aantal kcal dat je eet, zou ik ze gewoon erin laten staan! ;)

Nee vind het makkelijk om me aan te passen. Pas alleen de koolhydraten aan en haal ze erna er weer af en ik kijk er in die week er weer na uit. Ik probeer het wel zonder echte "cheats" te doen anders ga ik wel bingen. Ik ben wel al een stuk langer onder weg, dus zal er ook al meer aan gewend zijn! De reactie an je lichaam naar honger is voorkomen normaal helaas. :(

Een cardiofreak vegan op een bodybuilding forum :P. Laat het, je bent je weg nog aan het zoeken. Mensen reageren over het algemeen negatief als je niet zo mainstream bent als de rest. Juist mooi dat je door blijft gaan! Ik had vroeger vaak spierpijn, maar nu nog amper dus zal na een tijdje denk ik wel minder worden!

Zo lang je nog niet voor domme fucking mong**l bent uitgemaakt valt het wel mee. (Thanks guys :thumb:, wat fijn om te lezen deze ochtend die ik tevens ben begonnen met oats...)
Vind het alleen lullig dat Semy nu zo onderuitgehaald werd voor mijn mening.en dat dit allemaal nu in Sweetdreams' topic staat.

Laatst bewerkt:
Heb soms het idee dat ik niet helemaal op mn plek ben op dit forum of althans niet dit subforum aangezien 1) ik vegan ben HAHA 2) ik 2x in mn leven in een sportschool ben geweest. Maar ja f**k it, ik wil wel meer spieren en ga over een maand dus eindelijk mn sportschool abo afsluiten:thumb:

Jawel joh, alles wat traint is welkom hier. Commentaar op je veganisme is gewoon omdat het anders is en dat is leuk om over te rellen.

'ver' strikes again :roflol: ja lastig he moet je kijken het begint met ver/ge het moet wel een voltooid deelwoord zijn jongens!!!!!11!!1!

--
Moeten we trouwens echt die Semy. zo aanvallen :roflol: ze verbeterdt (:trollface:) zichzelf toch later? In het begin zegt ze dat het 'kcal zijn waar je niets aan hebt' waar ze correct op aangevallen wordt omdat macro's wel degelijk nut kunnen hebben (bv. koolhydratenvoorbeeld van Galen) ookal zitten er (bijna) geen micro's in, vervolgens krabbelt ze terug en zegt ze dat ze het niet op die manier bedoelde. Daar mag het eigenlijk wel eindigen van mij, zie niet zo het punt van met je penis te blijven slingeren omdat ze zich ongelukkig verwoordde :pepsi:

En t*ring @meaantje fucking whiteknight holy shit :roflol:

Ik zie nu zo'n 30 jarige knul voor me die op zn 25ste eens een biertje probeerde en dacht dat ie toen dronken was en daarna nooit meer durfde.

Ahh misschien moet ik toch maar weer iets liever doen. Deze log vind ik ook wel geslaagd overigens hahaah. En over een paar jaartjes ben ik gewoon HET bewijs dat je ook als veganist spieren kan opbouwen:cool:

Ik ben geheel onthouder tegenwoordig! Heb vroeger wel gedronken maar sinds anderhalf jaar al niet meer (wow we hebben zo veel gemeen).

Ik ben gewoon nog maar 21 hoor :o :o :o

Dat maak ik zelf wel uit zeg, haha. @meaantje doe geen moeite

a strong independant women who dont need no man :cool:

Ik ben geheel onthouder tegenwoordig! Heb vroeger wel gedronken maar sinds anderhalf jaar al niet meer (wow we hebben zo veel gemeen).

Ik ben gewoon nog maar 21 hoor :o :o :o

a strong independant women who dont need no man :cool:
Je loopt elke dag gewoon de aldi uit met een krat schulten toch

Terug
Naar boven