Fitness Seller

'Syndroom van Moslim'

Dat was niet echt een antwoord. Het inhoudelijke gedeelte is enkel' god is almachtig' terwijl blackadder dus duidelijk aantoont dat ie niet is. Indien natuurlijk hij zijn eigen 'woorden' niet kan teniet doen.

Dus ofwel antwoord je er deftig op, ofwel geef je het toe, maar post aub niet wazige posts die niets zeggen.

ga toch fietsen kerel, doe wat nuttigs met je leven!

train je ook en hou je daarvan een logje bij?
:rolleyes::D

• Topic Starter Topic Starter
Precies, dat bedoel ik ook, naar mijn mening lopen er teveel imams rond waarvan hun eerste gedachte is om iemand te bekeren. Zijn eerste gedachte moet zijn om zoveel mogenlijk en eerlijke informatie te verschaffen.

Dan nog hoef je het niet te geloven, maar dan snap je tenminste de achterliggende gedachte van het geloof en zijn dit soort vragen, vragen waar je veel moslims zoals spiertje mee kwetst, overbodig.

Naar mijn mening hikt Cyan tussen twee kanten in, het geloof en alles wat daar omheen draait en zijn familie, die waarschijnlijk moslims zijn ?
Ik hoop in ieder geval dat hij er uit komt, want dit is geen manier om daar mee om te gaan.

Dit gevoel krijg ik bij jou Cyan, verbeter me als dit niet klopt.
Denk er ook even over na voordat je me gaat bashen, mischien zit er toch een kern van waarheid in.

U bashen ? Ik bash vrijwel nooit iemand die gewoon deftig zijn mening geeft.
Ik snap niet waarom iemand zich gekwetst zou voelen. Als iemand me zou vragen: zou jij je moeder doden/nken als god deze het je vroeg, dan zei ik simpelweg: neen. (misschien ook: neen, ben je gek! dat is ziek!)

Kennelijk is dat moeilijk voor sommigen...???

ga toch fietsen kerel, doe wat nuttigs met je leven!

train je ook en hou je daarvan een logje bij?
:rolleyes::D

Waarom antwoord je er niet op ? Hoe komt dat ? Blackadder gaf een serieuze steek binnen de gedachtengoed van de christenen/moslims.
Het zou toch voor u een zeer simpele taak zijn om zijn statement te ontkrachten, want jij hebt toch God aan u zijde en u God heeft toch altijd gelijk ? Waarom is het dan zo moeilijk om erop te antwoorden ?

Hij heeft deze teruggenomen omdat ie in de klem zat. En het feit dat ie eerst geen enkel probleem had om daarop te antwoorden zegt ook wel iets.
Dat ganse gelul van 'god zou zoiets niet vragen' is gewoon jezelf eruitlullen om niet om maar niet op erop te antwoorden.

Ik weet niet of ik durf om zoiets te vragen aan een imam, nl dat ie zijn eigen moeder zou nken als God deze het vroeg.
En waarom kan ik het niet aan spiertje vragen ? Hij is toch een moslim en ik neem aan dat ie ook wel 1 of ander weet over de islam. Waarom persé een imam ? Maar goed, dan vraag ik hierbij aan spiertje om dit allemaal aan zijn favo imam sjeik fawaz te vragen.

Zo goed als niet eigenlijk.

Nee, het gaat erom dat je vanaf het begin tot het einde goed onderbouwde uitleg krijgt over de islam. Uiteindelijk kom je dan tot de conclusie dat die vraag niet rellevant is. Spiertje kan jou wel uitleg geven uiteraard, maar Spiertje heeft niet de kennis die een goede imam heeft.

Maar om joun vraag dan alsnog te beantwoorden. In de koran staat dat je je moeder moet respecteren, beschermen, lief hebben en talloze positieve dingen. De koran is het woord van god volgens de moslims. Daarom is het vrij logisch dat de vraag die jij stelt er niet toe doet. het antwoord is dus NEE. Zodra god zoiets zou vragen valt het geloof uit elkaar.

Pin me er niet op vast, zoals gezegt ben ik ook geen imam.

Waarom antwoord je er niet op ? Hoe komt dat ? Blackadder gaf een serieuze steek binnen de gedachtengoed van de christenen/moslims.
Het zou toch voor u een zeer simpele taak zijn om zijn statement te ontkrachten, want jij hebt toch God aan u zijde en u God heeft toch altijd gelijk ? Waarom is het dan zo moeilijk om erop te antwoorden ?

zijn god's wegen niet ondoorgrondelijk? is God ondanks al zijn almacht dan toch gebonden aan zijn eigen beslissingen, of zou hij in al zijn almacht nog zijn eigen woord kunnen wijzigen? zo niet is hij geen vrij wezen maar extreem deterministisch.
God is idd Almachtig, de mens daarintegen vrij sceptisch...............en sommigen zelfs zeer bereid om Zijn Woord te wijzigen totdat het strookt met hetgeen zij denken....
:eek::D
volgens mij ben ik duidelijk genoeg geweest!
:mad:

volgens mij ben ik duidelijk genoeg geweest!
:mad:

hehe ik denk dat je de vraagstelling niet snapt, Als God almachtig zou hij zijn eigen woord kunnen verwerpen, indien hij gebonden is aan zijn eigen woord en daden is hij niet meer almachtig en is hij net als de mens gebonden aan de stricte wetten van o.a. de tijd en de stricte logica .

hehe ik denk dat je de vraagstelling niet snapt, Als God almachtig zou hij zijn eigen woord kunnen verwerpen, indien hij gebonden is aan zijn eigen woord en daden is hij niet meer almachtig en is hij net als de mens gebonden aan de stricte wetten van o.a. de tijd en de stricte logica .

Noem een reden waarom god zich niet zou houden aan zijn woord ?
God is er niet om het leven moeilijker te maken, juist makkelijker.

ik hou me mond hierover.. anders heb ik weer een weekban!

Noem een reden waarom god zich niet zou houden aan zijn woord ?
God is er niet om het leven moeilijker te maken, juist makkelijker.

maar je geeft toe dat hij het zou kunnen wijzigen? er zijn zoveel redenen waarom hij het zou doen, om zijn almacht te tonen (dat heeft hij meermaals gedaan in het oude testament, wraak en jaloezie waren zijn trade marks), daarbij god's wegen zijn ondoorgrondelijk, of dacht jij zelf aanspraak te maken op je eigen toekomst, omdat God verplichtingen zou hebben, getuigd een beetje van veel grootheidswaanzin voor een gelovige he ;)

GOD is almachtig en hoeft, alleen daarom al, Zijn Woord niet te verwerpen!

naastenliefde is iets wat altijd al heeft bestaan en zal blijven voortduren!

je moet geloof en wetticisme niet verwarren, want in de Bijbel staat dat je ondanks je geloof, je toch aan de wet moet houden, ondanks dat het je geloof tegenspreekt!
;)

Nee, het gaat erom dat je vanaf het begin tot het einde goed onderbouwde uitleg krijgt over de islam. Uiteindelijk kom je dan tot de conclusie dat die vraag niet rellevant is. Spiertje kan jou wel uitleg geven uiteraard, maar Spiertje heeft niet de kennis die een goede imam heeft.

Maar om joun vraag dan alsnog te beantwoorden. In de koran staat dat je je moeder moet respecteren, beschermen, lief hebben en talloze positieve dingen. De koran is het woord van god volgens de moslims. Daarom is het vrij logisch dat de vraag die jij stelt er niet toe doet. het antwoord is dus NEE. Zodra god zoiets zou vragen valt het geloof uit elkaar.

Pin me er niet op vast, zoals gezegt ben ik ook geen imam.

Wat versta je niet onder een hypothetische vraag? Met die vraag toets ik hoe groot de liefde is voor God/moeder. Ik weet ook dondersgoed dat er zeer weinig kans bestaat dat God zoiets zou vragen, maar dat doet het er ook niet toe. Het is louter hypothetisch en met dat soort vraag kan je zeer goed teweten komen hoe een bepaalde gelovige denkt.

Wat versta je niet onder een hypothetische vraag? Met die vraag toets ik hoe groot de liefde is voor God/moeder. Ik weet ook dondersgoed dat er zeer weinig kans bestaat dat God zoiets zou vragen, maar dat doet het er ook niet toe. Het is louter hypothetisch en met dat soort vraag kan je zeer goed teweten komen hoe een bepaalde gelovige denkt.

hehe de gelovigen zouden zelfs moeten weten dat God maar al te graag van die truucjes uithaald om de gelovigheid van zijn schapen te testen, kijk maar naar Abraham en zijn zoon, of Job :D

GOD is almachtig en hoeft, alleen daarom al, Zijn Woord niet te verwerpen!

naastenliefde is iets wat altijd al heeft bestaan en zal blijven voortduren!

je moet geloof en wetticisme niet verwarren, want in de Bijbel staat dat je ondanks je geloof, je toch aan de wet moet houden, ondanks dat het je geloof tegenspreekt!
;)

Hij hoeft het misschien niet, maar de vraag is: kan hij het wel ?

Kan hij nu in gedaante verschijnen tegenover iemand en nieuwe wetten opstellen ? Is dat mogelijk ?
Zo niet, dan is hij niet almachtig.

Hij hoeft het daarom ook niet te doen hé, maar daarvoor kan je niet in zijn plaats beslissen. Want u kleine menselijke brein zal nooit snappen hoe ondoorgrondelijk God's werk is/zal zijn.
Haha, pwnt met jullie eigen argumenten. :roflol:

Deze man is echt fa2 soldaat hoorz.

hehe de gelovigen zouden zelfs moeten weten dat God maar al te graag van die truucjes uithaald om de gelovigheid van zijn schapen te testen, kijk maar naar Abraham en zijn zoon, of Job :D

Ik heb die verhaaltje van abraham ook paar pagina's gepost hoor.
Wat ik bedoel met dat de kans klein is dat god zoiets zou vragen omdat God op zich niet bestaat:p

Ooh oke, omdat Cyan zegt dat God niet bestaat dan zal het wel zo zijn!

Ik geloof vanaf nu ook nergens in!

Hij hoeft het misschien niet, maar de vraag is: kan hij het wel ?

Kan hij nu in gedaante verschijnen tegenover iemand en nieuwe wetten opstellen ? Is dat mogelijk ?
Zo niet, dan is hij niet almachtig.

Hij hoeft het daarom ook niet te doen hé, maar daarvoor kan je niet in zijn plaats beslissen. Want u kleine menselijke brein zal nooit snappen hoe ondoorgrondelijk God's werk is/zal zijn.
Haha, pwnt met jullie eigen argumenten. :roflol:

je hebt gelijk: God kan t wel, maar doet t niet.......

maar om het zo in het belachelijke te trekken vind ik wat minnetjes van je!
:(

Terug
Naar boven