AndroidHealthClinic

'Syndroom van Moslim'

Cyan is al verloren

Want dat is een hoofddoel van iedere imam, bekeren met woord en zwaar zoals de profeet ooit zou hebben gezegd. Maar sommige imams beantwoorden gewoon eerlijk je vragen zonder verder teveel te zeveren over bekering.

Ben je ook islamitisch Mean12? (Serieuze vraag.)

Ik ga deze topic niet serieus nemen sorry.

Word @ flowergrl

Maar ik had het over het feit; een imam die antwoorden geeft op zijn vragen en niet zijn vragen zo "positief" mogelijk beantwoord om hem te bekeren.

Precies, dat bedoel ik ook, naar mijn mening lopen er teveel imams rond waarvan hun eerste gedachte is om iemand te bekeren. Zijn eerste gedachte moet zijn om zoveel mogenlijk en eerlijke informatie te verschaffen.

Dan nog hoef je het niet te geloven, maar dan snap je tenminste de achterliggende gedachte van het geloof en zijn dit soort vragen, vragen waar je veel moslims zoals spiertje mee kwetst, overbodig.

Naar mijn mening hikt Cyan tussen twee kanten in, het geloof en alles wat daar omheen draait en zijn familie, die waarschijnlijk moslims zijn ?
Ik hoop in ieder geval dat hij er uit komt, want dit is geen manier om daar mee om te gaan.

Dit gevoel krijg ik bij jou Cyan, verbeter me als dit niet klopt.
Denk er ook even over na voordat je me gaat bashen, mischien zit er toch een kern van waarheid in.

Ik ben ook heel blij dat ik in het dagelijks leven geen personen tegenkom die uitspraken zoals die van jou maken, want dat zou voor beide partijen heel erg fout aflopen.Zeker gezien de hoogste wet die van Allah is, en de wetten van de mens niks voorstellen. Het feit dat de meeste reacties je grotendeels gelijk geven zegt ook alweer genoeg over dit board

Whaha :D the saga continues..

Jij gaat het niet ver brengen in het leven kerel, zoveel is duidelijk.. Maargoed wat kan jou het schelen omdat met een beetje mazzel je nooit je ongelijk onder ogen hoeft te zien.

Jammer alleen dat van de miljarden verschillende mogelijke personen die konden ontstaan uit de bevruchting in je moeder, juist jij moest verschijnen aan wie het leven niet is besteedt..

Whaha :D the saga continues..

Jij gaat het niet ver brengen in het leven kerel, zoveel is duidelijk.. Maargoed wat kan jou het schelen omdat met een beetje mazzel je nooit je ongelijk onder ogen hoeft te zien.

Jammer alleen dat van de miljarden verschillende mogelijke personen die konden ontstaan uit de bevruchting in je moeder, juist jij moest verschijnen aan wie het leven niet is besteedt.. Je bent het leven eigenlijk niet waard.

damn, dat is hard

Ik heb de laatste zin weggehaald. Dit is een andere uitspraak dan de zin er voor. Een dergelijke normatieve uitspraak kan en zal ik niet doen.

Overigens wil ik het wel even toelichten. De mens die het leven namelijk niet als doel op zich maar liever als middel beschouwt, namelijk om hiermee een ticket voor de neverending-afterparty in God zn crib te bemachtigen, zal gemiddeld genomen zijn leven minder 'benutten' dan iemand die zijn leven de betekenis toekent die hij wenst. Namelijk omdat iemand die het leven slechts als middel ziet veel mogelijkheden onbenut laat, en hier voor in de plaats slechts een 'vooruitzicht' ervaart op een abusievelijk ingeprent paradijs.
Criterium hier is dus levensvreugde, bepaald door de mate waarin iemand diens vrije wil volgt en hieruit zijn levensvreugde maximaliseert.

Laatst bewerkt:
Ik heb de laatste zin weggehaald. Dit is een andere uitspraak dan de zin er voor. Een dergelijke normatieve uitspraak kan en zal ik niet doen.

Overigens wil ik het wel even toelichten. De mens die het leven namelijk niet als doel op zich maar liever als middel beschouwt, namelijk om hiermee een ticket voor de neverending-afterparty in God zn crib te bemachtigen, zal gemiddeld genomen zijn leven minder 'benutten' dan iemand die zijn leven de betekenis toekent die hij wenst. Namelijk omdat iemand die het leven slechts als middel ziet veel mogelijkheden onbenut laat, en hier voor in de plaats slechts een 'vooruitzicht' ervaart op een abusievelijk ingeprent paradijs.
Criterium hier is dus levensvreugde, bepaald door de mate waarin iemand diens vrije volgt en hieruit zijn levensvreugde maximaliseert.

Oké nu kun je gelijk krijgen:D

• Topic Starter Topic Starter
Klopt dat heb ik gelezen, iets waarvan ik ook schrok. Maar naar mijn inziens heeft hij dit ook terug genomen. Cyan zit met een hoop vragen, vragen die een Spiertje niet zomaar kan beantwoorden. Daardoor krijg je dit soort zinloze discussies en zie je door de bomen het bos niet meer. Ik heb ook gelezen dat Cyan van turkse afkomst is, dat maakt meteen een hoop duidelijk voor mij. Ik raad hem dan ook aan om met een goede imam te praten die al zijn antwoorden kan beantwoorden.

Hij hoeft zich niet te bekeren tot de islam, maar leer eerst de feiten over het geloof. Een hoop dingen zullen dan duidelijk worden en zullen dit soort vragen meteen als een last van zijn schouders vallen.

Hij heeft deze teruggenomen omdat ie in de klem zat. En het feit dat ie eerst geen enkel probleem had om daarop te antwoorden zegt ook wel iets.
Dat ganse gelul van 'god zou zoiets niet vragen' is gewoon jezelf eruitlullen om niet om maar niet op erop te antwoorden.

Ik weet niet of ik durf om zoiets te vragen aan een imam, nl dat ie zijn eigen moeder zou nken als God deze het vroeg.
En waarom kan ik het niet aan spiertje vragen ? Hij is toch een moslim en ik neem aan dat ie ook wel 1 of ander weet over de islam. Waarom persé een imam ? Maar goed, dan vraag ik hierbij aan spiertje om dit allemaal aan zijn favo imam sjeik fawaz te vragen.

Volgens mij is Cyan een 'afvallige', die laat zich heus niet zomaar (weer) bekeren.

Zo goed als niet eigenlijk.

Laatst bewerkt:
msngeitenneukersyn1.jpg
waar kun je die downloaden?

ik heb wel interesse!
:eek::roflol:

Terug
Naar boven