verhaal van Abraham die zijn ENIGE zoon Isaak ging offeren, omdat God dat van hem vroeg: Abraham wist dat hij, die God onvoorwaardelijk vertrouwd, uiteindelijk beloond zal worden!
( check ook verhaal van Job)
incest is verderfelijke shit in God's ogen; althans wat ik mag aannemen wat erover in de Bijbel staat geschreven!
Dus god zou wel iets verderfelijks vragen. En dat is dus moord op je zoon. Ik vind dat wel verderferlijk. Elk gezond mens vindt dat verderfelijk.
Wat bedoel je met 'uiteindelijk', dat ie 'uiteindelijk' naar paradijs zou gaan ?
Als ik me het goed herinner, gaat het bij de islam zo.
God vraagt aan abraham om zijn zoon te doden. Abraham zegt waarom ?
God zegt dan dat dat een teken zou zijn dat abraham hem werkelijk dient, zijn gezag erkent dus. Anders is de mens juist gelijk shaytaan (duivel). Abraham was er kapot van, maar uiteindelijk ging ie er toch over(mede dankzij zijn zoon, want die wou dan wel dood als god het hem vroeg, maar ik weet niet meer precies wat ie zei). Abraham wist gans die tijd niet dat er, net voor de snijding van de hals, een schaap zou tevoorschijnkomen. God zei: Stop! Dood je zoon niet, je hebt je al genoeg bewezen. Slacht deze schaap ipv je zoon.
Uit dat verhaal wist abraham dus
totaal niet dat zijn zoon levend eruit ging komen. Dus hij zou echt zijn zoon vermoorden! Hij had die intentie wel! (wat ik redelijk gestoord vindt)
Maar goed, moslims tegenwoordig hebben geen moeite mee om daarop te antwoorden of ze hun eigen zoon/moeder kan vermoorden mede dankzij dat verhaal.
Maar het is een totaal ander zaak wanneer het gaat om coïtus. De vraag op zich is hetzelfde, enkel de handeling is anders. Een handeling met een unieke interpretatie wat gewoon niet verenigbaar is met je familileden. Incest was van alle tijden taboe. Iedereen stuntelt over die vraag.
Want:
Eenerzijds zeg je: ik zou alles doen voor God
anderzijds zeg je: ik zou nooit incest doen, dat is vies!
En wat doe ik ? Juist, ik combineer ze.
Ze zijn overduidelijk onverenigbaar en dat zie je ook in de praktijk.
Zie spiertje16 post. Over de moord had ie totaal geen moeite om te antwoorden, over incest wel.
Zeg dus niet dat God zoiets niet zou vragen. Het eerste heeft ie wel gevraagd (moord). Het 2de niet, maar het is ook hypothetisch.
Ik stelde ook de vraag: waarom heeft God moeite met het incest ? dat is toch geen taboe voor hem ? Als een mens zijn eigen moeder kan nken als God het hem vroeg, toont hij dan niet meer gezag ? Want incest is toch veel moeilijker te doen dan moord toch ?
ITT spiertje, geloof ik dat jij hier wel wilt op antwoorden klusmier.