XXL Nutrition

Tante Jans log.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

Anoniem_1985_1

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
33
Gegroet,

Ga dit logje bijhouden om te kijken of er nog wat vordering inzit(qua fysiek dan). Had hiervoor ook een logje bij pl/strongman gedeelte geopend omdat ik nooit echt sterker werd en daar verandering in moest komen. Maar na 3 weken een beetje op kracht te hebben getraind kwam ik tot de conclusie dat het niks voor mij is en dat ik een geboren bodybuilder ben als het op training aan komt. Gewichten interesseren me dus ook niet echt.

Doel is om wat droger te worden zonder op de weegschaal te gaan staan maar gewoon kijken hoe het er in de spiegel uitziet en armen/buik/benen(kuiten) verbeteren.

Heb niet echt een vast trainingsschema maar ga nu denk iets in de richting doen van:

Dinsdag: Rug Biceps Kuiten
Woensdag: Borst Triceps Buik
Donderdag: Benen Kuiten
Vrijdag: Armen Onderarmen
Zaterdag/Zondag: Schouders Traps Buik

Verder af en toe wel eens cardio als ik er zin in heb.(laten we zeggen 2x per week 20 minuten)

Voeding: Gewoon op gevoel, denk ongeveer op m'n behoefte of net wat er onder. Meestal is het high carbs - low fatt. Verder in het weekend alcohol en junkfood zoveel mogelijk proberen te vermijden...

xje

succes, wat zijn je stats, voedingsschema?

• Topic Starter Topic Starter
succes, wat zijn je stats, voedingsschema?
Thanks.

Stats:
77 kilo
13/14 %?
1.83 ??

Maar dat zegt niet zoveel, kan in 2 maanden makkelijk 87 kilo wegen bijvoorbeeld. Dus ga meer af op de spiegel ;)

Zaols ik hierboven al zei heb geen vast voedingsschema, maar doordeweeks op een trainingsdag zo iets:

1: 100 gram havermout, banaan en 50 gr whey
2: 3 volkoren boterhammen met 100 gram kipfilet
3: 3 volkoren boterhammen met 100 gram kipfilet
4: 100 gram volkoren pasta en blikje tonijn en nog wat groente
5: supps voor/na training ; sowieso altijd whey en dan de ene keer BCAA/Dextrose/Pre workouts verschilt elke keer.
6: Avond eten wat er thuis klaar staat, van de 7 dagen denk ik 3/4 echt goede BB maaltijden, 2 wat mindere en eentje slecht
7: 500 gram kwark en soms nog noten

In het weekend is het allemaal wat minder, vooral op zaterdag. Probeer wel zo goed mogelijk te eten dan en geen(niet te vaak) alcohol en junkfood.

Laatst bewerkt:
Voeding ziet er nochtans goed uit man, beter dan de mijne haha :D.

Veel succes! Droger worden en je aandachtspunten bijsturen is wel geen simpele zaak..

Voeding ziet er nochtans goed uit man, beter dan de mijne haha :D.

Veel succes! Droger worden en je aandachtspunten bijsturen is wel geen simpele zaak..
Ja klopt, doordeweeks is het wel goed maar in het weekend vaak bagger ;)

Echt groter zal het natuurlijk niet worden maar dmv beter en meer trainen wel meer spier kwaliteit/vormen enzovoorts..

Moet er wel bij zeggen dat ik ook niet echt streng ga cutten, een beetje op gevoel. De ene dag zit ik misschien wel boven m'n onderhoud of besluit ik ineens om weer wat massa te pakken..

Laatst bewerkt:
Ja klopt, doordeweeks is het wel goed maar in het weekend vaak bagger ;)

Echt groter zal het natuurlijk niet worden maar dmv beter en meer trainen wel meer spier kwaliteit/vormen enzovoorts..

Moet er wel bij zeggen dat ik ook niet echt streng ga cutten, een beetje op gevoel. De ene dag zit ik misschien wel boven m'n onderhoud of besluit ik ineens om weer wat massa te pakken..

Idem hier eigenlijk. Niet dat ik dan veel drink in het weekend maar thuis hebben ze gewoon veel minder in huis dan op kot.

Ja dat klopt ook zeker wel, van spierkwaliteit/vormen.

Een goeie oplossing is iig van gewoon goed clean te eten en er dan cardio aan toe te voegen. Dan stijgt je bf% niet sterk en kan je toch nog wat massa pakken. Of droger worden :).

ga gewoon bulken met beetje cardio
niet om vervelend te doen of je af te kraken maar je bent wel stuk minder buff dan vorig jaar.

Idem hier eigenlijk. Niet dat ik dan veel drink in het weekend maar thuis hebben ze gewoon veel minder in huis dan op kot.

Ja dat klopt ook zeker wel, van spierkwaliteit/vormen.

Een goeie oplossing is iig van gewoon goed clean te eten en er dan cardio aan toe te voegen. Dan stijgt je bf% niet sterk en kan je toch nog wat massa pakken. Of droger worden :).
Ja daarom, ik ga gewoon clean eten en dan gewoon op de tijden dat het nodig is en mezelf niet uithongeren maar ook niet volproppen, af en toe wat cardio en 4/5 x pw trainen.

---------- Toegevoegd om 23:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:52 ----------

ga gewoon bulken met beetje cardio
niet om vervelend te doen of je af te kraken maar je bent wel stuk minder buff dan vorig jaar.

Haha, ja maar buff daarmee is ook alles gezegd. Zat totaal geen defenitie in ofzo. Buff is ook niet echt m'n doel, liever een beetje beachboy achtig zoals je weet.

Laatst bewerkt:
Yo, ik heb jullie advies nodig.

Het volgende;

De afgelopen 2 jaar had ik altijd als plan om in de winter(september t/m april) te bulken en dan van april tot ong juni te cutten tot een respectabel vetpercentage met in ieder geval goed doorkomende abs(je kent het wel). Dit gebeurde dan ook, alleen het cutten gaf nooit echt het gewenste resultaat. Altijd net niet, dus laten we zeggen van 16/17% naar 12/13% en meer niet. De laatste maanden gaat het ook klote, ik weet nooit wat ik wil. De ene week is het clean bulken, de andere week licht cutten en weer een andere week alleen maar troep eten. Daarom ga ik ook nauwelijks meer vooruit de laatste tijd. Daarom vraag ik me af wat ik nou het beste kan doen. Het liefst heb ik een droog fysiek(goed doorkomende abs/goede vormen)en heel veel spiermassa hoeft niet --> zoiets ongeveer:

http://www.google.nl/imgres?imgurl=...1t:429,r:14,s:62&tx=59&ty=53&biw=1024&bih=572

http://www.google.nl/imgres?imgurl=...1t:429,r:19,s:21&tx=55&ty=53&biw=1024&bih=572

Als ik in de spiegel kijk dan vind ik dat ik A- meer spiermassa nodig heb voor zoiets B-minder vet moet hebben.

Ik denk dat de meeste antwoorden zullen zijn: ga eerst nog clean bulken en daarna cutten. Alleen ik ben bang dat ik dan weer het zelfde als voorgaande jaren ga krijgen, namelijk weer net niet dus dat het cutten niet goed lukt en ik er weer niet hard en droog bij sta.

Wat me opvalt is dat zulke gasten soms qua bodyfatt niet eens zoveel met mij schelen maar hun abs alsnog veel beter doorkomen. Is clean bulken, veel cardio en buik heel hard aanpakken dan een idee? Zodat m'n bf ong hetzelfde blijft, ik in spiermassa toeneem en mijn buik dus 'gespierder' wordt waardoor m'n abs beter doorkomen(geen idee of dit zo werkt). Dit dan vanaf maandag tot maart doen en dan april en mei cutten.

Hopelijk heeft iemand een goed advies!

Laatst bewerkt:
alleen op kracht trainen lijkt me idd ook niks
maar als je denkt dat zware weights niks toevoegen aan je fysiek
heb je mis.
dus gewichten zullen je juist wel moeten interesseren , want met alleen maar met lichte gewichten en veel herhalingen kom je echt niet ver

succes met je log T j

Meer massaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
meer massa = spieren komen beter door zelfs op hoger bf

Van bulken krijg ik zo'n dikke kop en ik word ook een stuk vetter dan..

Maar toch ga ik je advies denk ik opvolgen. Je zei iets van ga bulken met cardio, aan hoeveel cardio pw dacht je dan?

---------- Toegevoegd om 15:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:25 ----------

alleen op kracht trainen lijkt me idd ook niks
maar als je denkt dat zware weights niks toevoegen aan je fysiek
heb je mis.
dus gewichten zullen je juist wel moeten interesseren , want met alleen maar met lichte gewichten en veel herhalingen kom je echt niet ver

succes met je log T j
Nee oke tuurlijk, gewichten interesseren me in bepaalde mate wel. Maar als ik split train, word ik nooit echt veel sterker en als ik me dan elke training ga focussen op meer gewicht en het lukt dan niet, dan heb ik vaak geen zin/motivatie meer in de rest van de training. Dus probeer ik me daar niet echt op te focussen en gewoon lekker te trainen.

ik split ook en het werkt goed
al geld dat natuurlijk niet voor iedereen
misschien is dit voor jou het beste

Doe gewoon waar je zin in hebt, dat vet ben je zo kwijt man, niet te veel zeiken.

Haha, wat hou ik toch veel van je ongezouten mening. Ik kan begrijpen dat je denkt; wat zeikt hij nou, laat hem eerst maar is wat massa/kracht krijgen. Alleen ik heb geen zin om net zoals de afgelopen 2 jaar er van de zomer weer niet goed en droog bij te staan. Heb jij niet het perfecte cut wonder schema voor me?

Ga het volgende doen:

- Eerst 4 maanden clean bulken:
- high carbs low fatt
- 4/5 x per week trainen
- 2x per week cardio
- eten op gevoel gemiddeld +- 3500 kcal en proberen zo clean mogelijk te eten.

- Dan 10 weken cutten:
- high carbs low fatt
- 4/5 x per week trainen
- 4/5 x per week cardio
- eten op gevoel gemiddeld +- 2750 kcal.

Ben dan rond half mei klaar en kan dan evt. nog wat droger worden of nog massa bijkomen voor de zomer echt begint.

---------- Toegevoegd om 17:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:27 ----------

Er wordt overigens morgen voor voor het eerst getraind.

Laatst bewerkt:
Weet iemand toevallig een ander mager vlees beleg voor op brood zoals kipfilet en rosbief?

ei :)
waar slaat trouwens high carbs low fat op?

Weet iemand toevallig een ander mager vlees beleg voor op brood zoals kipfilet en rosbief?

En wat betreft high carbs en low fatt; Met 'bulken' heeft het niet echt een betekenis, gewoon vooral kh en niet zo veel vet en met cutten let ik er wel echt op dat vet laag is en kh hoog omdat ik een paar maanden terug toen ik een soort half aan het cutten was ik er wel lekker op ging.

Laatst bewerkt:
fricandeau, rookvlees.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven