Fitness Seller

Tante Jans log.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Voeding:

- 100 gram havermout, 40 gram whey en een banaan(1x zinc, 3x biergist)

- 4 volkoren boterhammen met 125 gram kipfilet

- 125 gram rijst en 150 gram kipfilet(3x biergist)

- 10 gram BCAA, 30 gram dextrose en 3 caps RPM

- 3 pita broodjes met 300 gram kip en groente(3x biergist)

- 500 gram kwark

en nog een maaltijd.

Vandaag thuis getraind.

Armen, Buik en cardio.

Dumbbell Curl
15x12
12x15
10x15
12x12

Seated Dumbbell Curl Strict
10x10
10x10

Iemand aan de deur, 20 minuten rust.

12x10
12x10

Concentration Curl
15x8
10x12
8x15(3 negatief)

en nog een grote pompset met dumbbell en hammer curls.

One Arm Dumbbell Extension
12x8
9x10
5x12
12x8

Smal Opdrukken
3 sets tot failure

Dippen Bench
3 sets tot failure

Buik
3 circuits van allerlei oefeningen

Cardio
10 minuten hit-style touwtje springen

De gewichten van dumbbell curls liggen een stuk lager dan normaal, doordat alles met één arm tegelijk was wat een stuk zwaarder is dan met 2 armen om en om. Verder erg lekker getraind, nog nooit zo kapot geweest na een 'thuis-training'.

---------- Toegevoegd om 16:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:15 ----------

Voeding

- 100 gram havermout, 40 gram whey en een banaan(3x biergist, 1x zinc)

- 30 gram dextrose, 5 gram BCAA, 3 RPM en 25 gram casseine

- 150 gram kip en 100 gram rijst

- 250 gram zalm en noodles

- 500 gram kwark

en nog wat junkfood en pils in de avond.

die iemand aan de deur had ik laten staan;)

Had eigenlijk benen moeten trainen vandaag, maar mijn knieen en schenen zijn helemaal naar de klote van gister avond dus dat ging niet. Heb borst/rug getraind in 30 minuten, eens en nooit meer op zondag ochtend..

5x pw trainen is voor mij net iets te veel dus vanaf nu deze split:

Dinsdag: Borst Triceps Buik
Woensdag: Rug Biceps Onderarmen
Vrijdag: Schouders Traps
Zaterdag: Benen Kuiten

en af en toe nog extra buik+kuiten pakken

Waarom traps bij je schouders, het is gewoon deel van je rug.

Dat is net zoiets als maandag military press doen en dinsdag seated db press.

Mja de anatomie van de mens liegt inderdaad.

Mja de anatomie van de mens liegt inderdaad.
Zo bedoel ik het niet. Kijk advies is altijd goed, alleen je kan ook overdrijven..

Daarbij spreek ik met upright rows ook al voor een deel mn traps aan en hetzelfde geld ook een beetje voor rear/side delt raises.

Ja dat is niet gek, maar met chins, bor etc spreek je ze meer aan.

Btw als je ze bij side raises aanspreekt dan cheat je.

Ja dat is niet gek, maar met chins, bor etc spreek je ze meer aan.

Btw als je ze bij side raises aanspreekt dan cheat je.
Jezus waar loop je om te zeiken man, als ik het toch fijner vind om traps bij schouders te pakken. Whats the problem? Als ik nou maandag zou gaan bankdrukken en dinsdag schouders zou gaan trainen oke. Maar dit is echt niet gek ofzo. Het lijkt er meer op dat je gewoon je gelijk probeert te halen ipv advies te geven.

En wat betreft die side raises, je spreekt je traps altijd wel een klein beetje aan met side raises. Ook al is het misschien minimaal.

Nee ik probeer me gelijk niet te halen, vertel gewoon feiten waar je zelf maar mee moet weten of je er wat mee doet.
En qua side raises bedoel ik het heffen van de schouders waardoor het gewicht makkelijker wordt door het gebruiken van de traps.

Nee ik probeer me gelijk niet te halen, vertel gewoon feiten waar je zelf maar mee moet weten of je er wat mee doet.
En qua side raises bedoel ik het heffen van de schouders waardoor het gewicht makkelijker wordt door het gebruiken van de traps.

Ja, maar wat heeft het voor zin om feiten te gaan vertellen over dingen die er nauwelijks toe doen? Ik zie je zulke dingen ook niet zeggen in andere logjes waar iemand schouders en traps traint. Schouders met traps trainen is de normaalste zaak van de wereld.

Dat snap ik, toch zul je vaak wel een (heel) klein beetje traps mee pakken.

Komt omdat ik die andere mensen niet ken en dat boeit me minder.

Maar als je bijv chins doet en BOR (met je ellebogen wijd, redelijk wijde greep), train je je traps al hard.
Shrugs doen vooral voor het bovenste gedeelte wat, maar je trapesium is een vrij grote spier dus alleen shrugs zijn dan niks.

Zou zelf die tijd die je verbruikt bij shrugs besteden aan een armen training ipv die achter borst en rug te doen.

image001.jpg

ter verduidelijking

Laatst bewerkt:
imo prima om shrugs na de schoudertraining te pakken voor je bovenkant trapesius idd. Deze wordt namelijk met andere schouderoefeningen ook secundair belast.
Klopt wel dat veel mensen niet beseffen dat de traps meer zijn als "de bulten op je schouders". Traps lopen ver door in de bovenrug en pak je dus als t goed is ook mee met een goede rugtraining.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven