MuscleMeat

Te diep squatten gevaarlijk?

Onder par is ook zoveel natuurlijker, baby's zitten vaak constant in deepsquatpositie, indiërs eten zowat in die stand..

Als jij ergens vanaf springt zak je toch ook door je poten en blijf je niet op een kwart squat staan(of je bent weer zo'n type dat dit natuurlijk wel doet)? Als dat zoveel beter was zou het wel anders zijn.

Waarom ben jij weer een van de zovele trieste personen die geen fatsoenlijke discussie kan voeren zonder op de man te gaan spelen?

Ik reageer slechts op een manier zoals er tegen mij wordt gepraat, zoals je kan zien in het dik gedrukte stukje. Triest figuur. Meteen gaan lopen roepen om aandacht.

Ik reageer slechts op een manier zoals er tegen mij wordt gepraat, zoals je kan zien in het dik gedrukte stukje. Triest figuur. Meteen gaan lopen roepen om aandacht.

Wij doen de moeite om je inzicht te geven in squatdieptes en jij loopt alles af te kraken, wie is hier dan de zielige figuur (lees post vorige pagina ook maar).

Wij doen de moeite om je inzicht te geven in squatdieptes en jij loopt alles af te kraken, wie is hier dan de zielige figuur (lees post vorige pagina ook maar).

De reden dat ik bbosman een triest figuur noem is omdat hij nogal kinderachtig reageert. Jij bent inderdaad degene die een bijdrage levert aan deze discussie, waarvoor mijn dank.
Bbosman is gewoon een kneus in mijn ogen, die zich blijkbaar irriteert aan mijn andere visie, en gaat lopen roepen dat ik mensen abnormaal behandel, terwijl ik slechts reageer op een manier zoals er op mij wordt gereageerd.

Hoewel het eerste stuk tekst overeenkomt met wat ik zeg (ik heb het nergens over directe schade aan de knie, slechts over een zware belasting) vind ik het latere stuk tekst interessant. Blijkbaar zit ik ernaast met mijn denkwijze.

Maar bbosman blijft een kneus.

De reden dat ik bbosman een triest figuur noem is omdat hij nogal kinderachtig reageert. Jij bent inderdaad degene die een bijdrage levert aan deze discussie, waarvoor mijn dank.
Bbosman is gewoon een kneus in mijn ogen, die zich blijkbaar irriteert aan mijn andere visie, en gaat lopen roepen dat ik mensen abnormaal behandel, terwijl ik slechts reageer op een manier zoals er op mij wordt gereageerd.

Hoewel het eerste stuk tekst overeenkomt met wat ik zeg (ik heb het nergens over directe schade aan de knie, slechts over een zware belasting) vind ik het latere stuk tekst interessant. Blijkbaar zit ik ernaast met mijn denkwijze.

Maar bbosman blijft een kneus.

Hey, maar ik squat wel dieper dan jij

Grote jongen. En je zeult ook een flink dikkere pens mee zo te zien. Wil je dr een taart bij? Je ziet eruit alsof je een flinke maaltijd kan gebruiken.

yum yum

appel kruimel graag :D

(toch wel kudos dat je aan iemand in zon positie kan zien dat ie ene pens heeft ;))

Grote jongen. En je zeult ook een flink dikkere pens mee zo te zien. Wil je dr een taart bij? Je ziet eruit alsof je een flinke maaltijd kan gebruiken.

hang niet zo de e-warrior uit ecto

Je moet hier ook niet gaan doen zoals je irl niet zou doen, want dan eten ik en bart je gewoon rauw op.

Je gaat ook weer helemaal off-topic btw, mooie discussie.

Kom jij nu eens met argumenten die kunnen bewijzen dat een deepsquat wel degelijk slecht is?

Ik denk dat ik mijn deel al gedaan heb.

hang niet zo de e-warrior uit ecto

Je moet hier ook niet gaan doen zoals je irl niet zou doen, want dan eten ik en bart je gewoon rauw op.

Je gaat ook weer helemaal off-topic btw, mooie discussie.

Kom jij nu eens met argumenten die kunnen bewijzen dat een deepsquat wel degelijk slecht is?

Ik denk dat ik mijn deel al gedaan heb.

Denk dat wij elkaar niet zoveel ontlopen op VVM als je lengte meeberekent.
Zoals ik al zei, blijkbaar heb ik het fout. Maar in je tekst staat precies waar mijn denkwijze vandaan komt.
While biomechanical research does support the fact that forces on the connective tissues of the knee increase with the knee angle,
Ik zei voordat deze hele discussie losbarstte dat ik puur uit logisch nadenken concludeerde dat er door onder parallel squaten meer druk op de knie komt de staan dan minder diep squaten. Biomechanisch is dit een logische denkwijze, zoals de door jou aangehaalde tekst zelf zegt.

Dat er verder uit de tekst blijkt dat atg squaten niet slecht is voor je knieen heb ik gelezen, en zoals je kan lezen in een paar posts terug heb ik mn ongelijk toegegeven.
En nu maar gauw weer eten, want straks word je net zo ecto als ik.

Dinnertiiimmmeeeee

Zoals ik al zei, blijkbaar heb ik het fout. Maar in je tekst staat precies waar mijn denkwijze vandaan komt.
While biomechanical research does support the fact that forces on the connective tissues of the knee increase with the knee angle,
Ik zei voordat deze hele discussie losbarstte dat ik puur uit logisch nadenken concludeerde dat er door onder parallel squaten meer druk op de knie komt de staan dan minder diep squaten. Biomechanisch is dit een logische denkwijze, zoals de door jou aangehaalde tekst zelf zegt.

Dat er verder uit de tekst blijkt dat atg squaten niet slecht is voor je knieen heb ik gelezen, en zoals je kan lezen in een paar posts terug heb ik mn ongelijk toegegeven.
En nu maar gauw weer eten, want straks word je net zo ecto als ik.

Dinnertiiimmmeeeee

grapjas

dat begrijpend lezen

maar ik ga tukken, jammergenoeg geen oorlog hier

reageer dan ook zotegen je fitnessinstructeur en doe fullsquats,problem solved.
Je darmen uitschijten :roflol:

De fitnessinstructeurs in mijn sportschool verbieden mij om dieper dan 90 graden te squatten. Dit omdat het te belastend zou zijn voor de pezen en de onderrug. Ook beweert fitnessinstructeur een filmpje te hebben gezien van iemand die te diep squatte en daarbij een halve meter darm uitpoepte. Graag jullie meningen hierover.

Ik zou een andere sportschool gaan zoeken.

Het is wel bewezen dat bij diep squatten er meer en meer ijzer atomen worden gevormt in de teeltballen. Het langetermijn effect van dit is dat je uiteindelijk stalen ballen krijgt.

Ik dacht dat het normaal was dat je bij te diep squatte je darmen eruit poept ?

Sinds ik Danacol drink is mijn darmflora beter geworden en poep ik niet meer mijn darmen uit bij te diep squatten.

• Like
Waarderingen: Guts
Indien geen letsel aan het kraakbeen zie ik niet in waarom je niet onder parallel zou mogen squatten.
Hoe korter de beweging hoe meer belasting op bepaalde punten van de knie

Ik squat atg in de cut, halve meter darm eruit weegt wel aardig wat..

• Like
Waarderingen: kix
  • Topic Starter Topic Starter
..

Ik denk dat het nu wel duidelijk is JW?

Terug
Naar boven