AndroidHealthClinic

Te diep squatten gevaarlijk?

[Link niet meer beschikbaar]

Je lult jezelf echt helemaal in de knoop.
En daar komt dan nog bij: je gaat nu iemand die over de 300 squat, getraind wordt door de beste trainers van Nederland, bij het sterkste powerliftingteam van Nederland traint, Nederlands kampioen powerlifting is, het Nederlands juniorenrecord op de squat in handen heeft, op EK's meedoet, etc etc vertellen dat ie er niet zoveel verstand van heeft?
Wees blij dat er mensen met verstand én ervaring de moeite nemen om hier af en toe eens tips en adviezen te geven, zoals Ludens, Harpep, Eddine, Clubber Lang, Bossman en nog een paar.

En waar zie je mij zeggen dat hij dr geen verstand heeft, knuppel? En ik haal juist een quote aan van Ludens, dus zullen we elkaar de hand schudden met "jezelf in de knoop lullen"?
Ik heb nooit gezegd dat ik beter of sterker ben dan die stoere boys hier, en dat hij of jij Nederlands kampioen bent is serieus wel gaaf. Maar dat doet verder niks af van bewezenfeiten, die ik slechts aanhaal. Jouw redenatie is in een lijn met "Ronnie Coleman eet elke dag 10 rauwe eieren, en ronnie is breed, dus van rauwe eieren wordt je breed".
Daarbij zegt het niet verder zakken dan 90 graden niks over de uitvoering, stand van voeten, etc etc

De fitnessinstructeurs in mijn sportschool verbieden mij om dieper dan 90 graden te squatten. Dit omdat het te belastend zou zijn voor de pezen en de onderrug. Ook beweert fitnessinstructeur een filmpje te hebben gezien van iemand die te diep squatte en daarbij een halve meter darm uitpoepte. Graag jullie meningen hierover.

Het moest verboden zijn dit soort instructeurs in de gym,:mad:

---------- Post toegevoegd Mon 23 Jul 2012 om 20:52 ----------

Denk dat het eerder met hefboomwerking te maken heeft dat wanneer je je benen horizontaal hebt de kracht op je knieën maximaal is, ga je verder is het minder dus loop je veel minder kracht op je knieën te zetten bij het weer in beweging raken om omhoog te gaan.

Maar als we ons druk gaan maken om gewrichten denk ik dat het feit dat je tientallen kilo's in je nek hebt niet echt bevorderlijk is voor je gewichten.

dat is waar na loop van tijd ga je tog problemen krijgen met je knieen of je schouders,

Laatst bewerkt:
Het moest verboden zijn dit soort instructeurs in de gym,:mad:

---------- Post toegevoegd Mon 23 Jul 2012 om 20:52 ----------

dat is waar na loop van tijd ga je tog problemen krijgen met je knieen of je schouders,
Schouderproblemen door squats?

Net als je dacht dat het niet achterlijker kan...

Schouderproblemen door squats?

Net als je dacht dat het niet achterlijker kan...

haha :D nee , ik bedoel het over alle oefeningen , dat bijna alle Bodybuilders wel na loop van tijd last gaan krijgen van hun gewrichten niet alleen door squaten...duhh shouder problemen door squaten lijkt me moelijk

En waar zie je mij zeggen dat hij dr geen verstand heeft, knuppel? En ik haal juist een quote aan van Ludens, dus zullen we elkaar de hand schudden met "jezelf in de knoop lullen"?
Ik heb nooit gezegd dat ik beter of sterker ben dan die stoere boys hier, en dat hij of jij Nederlands kampioen bent is serieus wel gaaf. Maar dat doet verder niks af van bewezenfeiten, die ik slechts aanhaal. Jouw redenatie is in een lijn met "Ronnie Coleman eet elke dag 10 rauwe eieren, en ronnie is breed, dus van rauwe eieren wordt je breed".
Daarbij zegt het niet verder zakken dan 90 graden niks over de uitvoering, stand van voeten, etc etc

Ik denk dat je in jouw geval nu best kunt stoppen want echt niks dat je nu nog zegt gaat de dingen beter maken of gaat er niet voor zorgen dat ze anders naar je kan kijken, als je starting strength had gelezen zou je geïnformeerd zijn over squat mechanics en zou je weten dat boven par squatten een slecht idee is. Als je dat wilt doen is dat goed maar verspil alstublieft geen E-inkt aan de justificatie ervan.

Ik denk dat je in jouw geval nu best kunt stoppen want echt niks dat je nu nog zegt gaat de dingen beter maken of gaat er niet voor zorgen dat ze anders naar je kan kijken, als je starting strength had gelezen zou je geïnformeerd zijn over squat mechanics en zou je weten dat boven par squatten een slecht idee is. Als je dat wilt doen is dat goed maar verspil alstublieft geen E-inkt aan de justificatie ervan.

Ke. Goed onderbouwd man. Knap.

Wat voor punt wil je nu maken dan JW? Graag kort samengevat want zit op een telefoon.

Groetjes en squatse

Wat voor punt wil je nu maken dan JW? Graag kort samengevat want zit op een telefoon.

Groetjes en squatse

Ik probeer redenen aan te geven dat squatten tot de grond geen meerwaarde heeft voor spieropbouw dan par, en heb dit onderbouwd met zat bewijs, en probeer mensen die wel open staan voor feiten wat te leren.
Of je t aanneemt of niet doet me verder weinig, maar flinke groep broscientists hier die denken beter te weten.

ik onderbouw niets, dat hoeft ook niet :D ik zeg alleen dat je je een beetje aan het aanstellen bent en dat je je fout beter kan toegeven. En ik zou echt Starting Strength lezen, dat kun je dan als mijn 'onderbouwing' zien <3

ik onderbouw niets, dat hoeft ook niet :D ik zeg alleen dat je je een beetje aan het aanstellen bent en dat je je fout beter kan toegeven. En ik zou echt Starting Strength lezen, dat kun je dan als mijn 'onderbouwing' zien <3

Beetje cirkelredenering hier, je hebt de door mijn aangehaalde onderzoeken niet gelezen denk ik. Anyhow, my work here is done. Opzoek naar een volgend topic om te hijacken met bewezen feiten. :D goodday bro

Beetje cirkelredenering hier, je hebt de door mijn aangehaalde onderzoeken niet gelezen denk ik. Anyhow, my work here is done. Opzoek naar een volgend topic om te hijacken met bewezen feiten. :D goodday bro

Ok, kun je dan bewijzen waarom ik meer pijn in mijn knie heb (heb ik trouwens altijd) als ik niet zo diep mogelijk squat?

shhh, hij slaapt nu eindelijk.

Ok, kun je dan bewijzen waarom ik meer pijn in mijn knie heb (heb ik trouwens altijd) als ik niet zo diep mogelijk squat?

Tuurlijk niet. Kan een kwestie van biomechanica zijn, of je stance is verkeerd voor een par squat, of of of. Geen idee bro.

Goed verhaal man

• Like
Waarderingen: Qxx
Net ge-fullsquat. Mn anus zit nog op zn plek.

:)

Laatst bewerkt:
Goed topic. :popcorn:
Goede posts hoor jwdoemaarmee!

Terug
Naar boven