MuscleMeat

Te dun, help!

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben het met de anderen eens dat je waarschijnlijk snelle stofwisseling hebt en/of schildklierafwijking.

De basis is inderdaad dat je meer moet eten, maar opmerkingen zoals ‘meer eten’ heb je natuurlijk niet veel aan. Ik hebt gewerkt in een supplementzaak waarbij ik ook afval en aankom schema’s voor klanten maakten (afhankelijk van hun doel). Ik heb toen lange tijd een vrouw in de winkel gehad die met hetzelfde probleem als jou zat. Haar probleem was dat ze grote maaltijden (aardappelen, vlees, pasta etc.) probeerde te eten, om haar calorieën te bereiken, maar daardoor snel vol zat en niet meer verder kon eten. Ik raadde haar aan om de maaltijden goed te spreiden (dezelfde hoeveelheid maar meer verspreid over de dag zodat je alles opkrijgt), en tussendoor kleine dingen te eten die veel gezonde vette bevatten, omdat die vaak ook hoog in de calorieën zitten, en niet zo zwaar op de maag vallen. Je kunt aan de volgende dingen denken:

- Avocado’s (super gezond, veel calorieën) (boterham met avocado en kaas is een van mijn favorieten!!)
- Vis (bijv. zal,)
- Over alles schep olijfolie gooien (1 lepel is ongeveer 90 calorieën)
- Pindakaas
- (ongezouten) Noten (100 gram bevat ongeveer 600 cal., afhankelijk van het soort) (een handje noten heb je zo naar binnen gewerkt)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Hey mensen!

Sorry, was een tijdje megadruk..:( schaam me rot.. Doe een studie, twee kleine kids, en zo veel mogelijk trainen, eten en daarnaast nog proberen om een sociaal leven te hebben.. Werkt ook niet mee aan mijn doel om aan te komen ben ik bang..;)

Ik heb nu een nieuw eetschema gekregen en een trainingsschema waarbij ik 3 x per week train.

Mijn eetschema is nu dat ik 6 keer per dag eet, zal jullie niet vervelen met het hele schema, maar het komt erop neer dat ik vooral heel veel eiwitten binnenkrijg, veel havermout, noten, avocado, pindakaas, kwark, wheyshakes, ei etc

En verrek!! Ik ben sinds de laatste keer 4 kg aangekomen!!! Maa nu komt het gekke... Ik heb nu een lager vetpercentage... Zat eerst op 21 procent en nu 19,7.. Mijn spierpercentage is wel 4 procent omhoog gegaan, dus het gewicht zal daar wel aan liggen.. Oh, mijn vochtgehalte was ook omhoog, is dat normaal?

Mijn broeken beginnen al krap te worden, dus qua schema met trainen zit het denk ik wel goed, ik wissel om de zes weken met schema's om mijn spieren te verrassen.

Nou vroeg ik me alleen nog af, ik wil dus echt verder gaan met BB, dus dat je mijn spieren goed ziet. Nu zeiden ze op mijn nieuwe sportschool dat het dus niet de bedoeling was dat mijn vetpercentage omlaag gaat, maar is dat met bb niet juist de bedoeling..? Aankomen wil ik dus alleen op spieren..

Alvast bedankt! Vanaf nu check ik elke dag! Wist niet dat ik geen meldingen op mijn emailadres kreeg... Oeps..

---------- Post toegevoegd 30 May 2013 om 13:23 ----------

Jaaaa, meer eten werkt idd! Thnx nog allemaal! Nog wel ff een vraag.. Naar mijn idee gaat het nog te langzaam, dus naast dat ik idd maar eens mijn bloed laat controleren (internist heeft dit niet gedaan!?) wil ik naast de whey ook weightgainers gaan gebruiken... 1 voor ik ga slapen, goed plan of toch nog een beter eetschema maken..?

---------- Post toegevoegd 30 May 2013 om 13:24 ----------

Dit is voor mij vooral belangrijk omdat ik dus niet zomaar aan bb wil doen, maar graag uiteindelijk ook wedstrijden zou willen gaan doen..

---------- Post toegevoegd 30 May 2013 om 13:25 ----------

Ik denk niet dat de TS je bericht zal lezen aangezien er 1 post is in 3 weken...

Sorry...schaam.... Zal het niet meer doen..:o

spieren wegen meer als vet;)

Hahaha, ja das waar..duh.. Misschien moet ik mijn haren ook maar eens blonderen..;) ik ging twijfelen omdat degene in de sporstchool niet begreep waarom mijn spierpercentage zo omhoog was gegaan en mijn vet omlaag ondanks mijn eetschema..

Als je tijdens zwangerschappen 18!kg kan aankomen, dan kun je dus aankomen. Ik zou zeggen, eet voor 2.

Ja, snap er dus zelf ook niets van.. Ik eet nu dus meer dan tijdens mijn zwangerschappen.. Heb nu nieuw eetschema, die overigens een stuk minder vet bevat en nu kom ik eindelijk aan!!! :) dus het begin is er!

prima toch?
je moet ook niet kilo's per maand aankomen;)

langzaam bouwen is meer kwaliteit

Verhoudingsgewijs kijkend naar het volume.

Daarnaast is vet vooral bij romp en benen terwijl spieren, wanneer je goed traint, over hele lichaam verspreid zijn en je dus een slankere look hebt bij het zelfde gewicht.

Bij mij zit het vet wat ik heb alleen op mijn buik, zal wel met de zwangerschappen te maken hebben dat ik dat moeilijker weg krijg nu..? Het gaat mij er vooral om dat ik grotere benen krijg, die bleven namelijk zelfs tijdens de zwangerschappen even dun en dat met 18 kg erbij.. Zat alleen op mijn buik, armen en gezicht. Train nu 2 dagen op benen en 1 op de rest.. Ik wil naar 4 dagen of 5, maar dat vond de sportschool nog niet zo'n goed plan.. :(

---------- Post toegevoegd 30 May 2013 om 13:44 ----------

prima toch?
je moet ook niet kilo's per maand aankomen;)

langzaam bouwen is meer kwaliteit

Ok, thnx! Ik dacht dus dat ik veel sneller aan moest komen.. Gelukkig! :) ik moet gewoon meer geduld leren hebben.. Moeilijk!!!

---------- Post toegevoegd 30 May 2013 om 13:47 ----------

BB is idd geen gek idee maar dat advies over die kuur pff wat een idioot!
Heb je wel eens een goed voedingsschema gehad waarbij je echt boven je onderhoud at?

Haha, ja, was ook wel echt een sportschool waar heeel veel gebruikt werd, geen idee hoe het nu is, is al 10 jaar geleden.

Ik heb nu een goed schema!! Wel aangekomen, vetpercentage naar beneden( die was gek genoeg gewoon normaal..) en spierpercentage al stuk omhoog! :)

post je trainingschema eens, laat er meerdere mensen naar kijken dan alleen die lamballen van de sportschool ;) Ik snap sowieso niet dat je naar hun luistert, ze raden je anabolen aan wat natuurlijk belachelijk is.

lol @ kuren aanraden aan een vrouw die nog niet eens traint :roflol:

Iedereen kan aankomen. Het is puur een kwestie van meer eten dat je nodig hebt. Bodybuilden is een prima idee, maar ik zou die kerel nooit weer serieus aan kunnen kijken na zo'n dom voorstel. Als je serieus begeleiding wilt zou ik een andere sportschool zoeken. Daarna uitvinden hoeveel calorieen je binnen krijgt. Je behoefte uitrekenen en op basis daarvan een voedingsplan maken. Alle info die je nodig hebt staan op dit forum, en er zijn genoeg mensen die je daarbij wel willen helpen. Succes

Toen trainde ik al een jaar of twee.. Is al tien jaar geleden en ben nu opnieuw begonnen bij een andere sportschool. Ik heb nu volgens mij de goede te pakken, want er zit al 4 kg bij sinds mijn laatste bericht! :)

---------- Post toegevoegd 30 May 2013 om 13:52 ----------

post je trainingschema eens, laat er meerdere mensen naar kijken dan alleen die lamballen van de sportschool ;) Ik snap sowieso niet dat je naar hun luistert, ze raden je anabolen aan wat natuurlijk belachelijk is.

Ik zal het zo erop knallen als ik heb uitgezocht hoe..:)

Ik sport niet meer daar hoor! Zit nu ergens anders en ben ondertussen al 4 kg aangekomen! Maar ik wil er nog tien bij..;)

---------- Post toegevoegd 30 May 2013 om 13:56 ----------

Ik heb nu een schema waar ik train op ma, woe en vrij. 3 x tien herhalingen. Ma en vrijdag vooral benen en billen, woe schouders, rug en buik vooral..

Toen trainde ik al een jaar of twee.. Is al tien jaar geleden en ben nu opnieuw begonnen bij een andere sportschool. Ik heb nu volgens mij de goede te pakken, want er zit al 4 kg bij sinds mijn laatste bericht! :)

---------- Post toegevoegd 30 May 2013 om 13:52 ----------

Ik zal het zo erop knallen als ik heb uitgezocht hoe..:)

Ik sport niet meer daar hoor! Zit nu ergens anders en ben ondertussen al 4 kg aangekomen! Maar ik wil er nog tien bij..;)

---------- Post toegevoegd 30 May 2013 om 13:56 ----------

Ik heb nu een schema waar ik train op ma, woe en vrij. 3 x tien herhalingen. Ma en vrijdag vooral benen en billen, woe schouders, rug en buik vooral..

Oefeningen en setjes even vermelden, ook in welke volgorde je ze uitvoert.

Oefeningen en setjes even vermelden, ook in welke volgorde je ze uitvoert.

Hier komt ie dan..

Dag 1
Leg press seated 3 x 10
Adductor 3 x 10
Abductor 3 x 10
Glute kick back 3 x 10
Leg extension 3 x 10
Back extension bench 3 x10
Shoulder press small 3 x 10
Lat raise dumbbell 3 x 10
Front raise dumbbell 3 x 10
Kickback dumbbell 3 x 10
Tricep pushdown rope 3 x 10

Rustdag

Dag 2

Pulldown 3 x 10
Seated row small 3 x 10
Back extension 3 x 10
Bicep curl circuit 3 x 10
Hanging and knee lift 3 x 10
Crunch swiss 3 x 10
Crunch swiss twist 3 x 10
Hover and leg lift 3 x 60 sec.
Side plank abduction 3 x 60 sec

Rustdag

Dag 3

Leg press seated 3 x 10
Abductor 3 x 10
Adductor 3 x 10
Glute kick back 3 x 10
Leg extension 3 x 10
Back extension 3 x 10
Press wide 3 x 10
Fly pectoral 3 x 10

Verder doe ik geen cardio, ik loop alleen ff op de loopband om warm te worden zo nodig..

Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Anouk, 31 jaar en weeg al vanaf mijn 12e maar 45 kg. Ik ben al 6 keer bij een dieetiste geweest, heb 2 kindjes gekregen (beide zwangerschappen 18 kg aangekomen) ben bij een internist geweest, maar helaas werkt niets! Vroeger fitnesste ik erg veel en ook toen kwam ik niet aan, ook niet met weightgainers(gebruik ik nu weer..) de eigenaar van die sportschool zei dat ik beter aan bb kon gaan doen en dat waarschijnlijk een kuur steroiden wel zou werken, maar die kuur lijkt me niet zo verstandig.. Zijn er meer vrouwen die hier last van hadden en bij wie het uiteindelijk wel is gelukt aan te komen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik begin het nu op te geven.

Alvast bedankt!

Liefs,

Anouk

my god :roflol:

Ik zou wat minder met apparaten gaan trainen en wat meer met free weights. Denk aan deadlift, benchpress, rows, squatten.

Ik zou wat minder met apparaten gaan trainen en wat meer met free weights. Denk aan deadlift, benchpress, rows, squatten.
Klinkt idd een stuk logischer.. Ik ga vanaaf trainen, dus dan zal ik gelijk eens kijken welke oefeningen ik ga vervangen.. Thnx!

Hahaha, ja das waar..duh.. Misschien moet ik mijn haren ook maar eens blonderen..;) ik ging twijfelen omdat degene in de sporstchool niet begreep waarom mijn spierpercentage zo omhoog was gegaan en mijn vet omlaag ondanks mijn eetschema..

beginnersgains. Als je net begint met bb dan kan je én meer spiermassa én een lager vetpercentage krijgen. Als je wat langer bezig bent met bb dan gaat het niet meer tegelijk, en zal je dus eerst aan moeten komen (boven je onderhoud eten) om spiermassa te kweken met als bijkomstigheid meer vet (-->bulken), en daarna onder je onderhoud eten en afvallen in vet met (zoveel mogelijk) spierbehoud (cutten).

weet niet precies hoe het bij vrouwen zit (waarschijnlijk gaat aankomen minder snel), maar voor mannen is het realistisch om 1 a 1.5kg per maand aan te komen.

beginnersgains. Als je net begint met bb dan kan je én meer spiermassa én een lager vetpercentage krijgen. Als je wat langer bezig bent met bb dan gaat het niet meer tegelijk, en zal je dus eerst aan moeten komen (boven je onderhoud eten) om spiermassa te kweken met als bijkomstigheid meer vet (-->bulken), en daarna onder je onderhoud eten en afvallen in vet met (zoveel mogelijk) spierbehoud (cutten).

weet niet precies hoe het bij vrouwen zit (waarschijnlijk gaat aankomen minder snel), maar voor mannen is het realistisch om 1 a 1.5kg per maand aan te komen.

Vind dat erg veel.

Aha, vandaar... Ik ga toch nog eens goed naar mijn voedingsschema laten kijken voor de zekerheid. Ik denk dat ik nu te weinig koolhydraten binnenkrijg om genoeg aan te komen. Is het handig als ik mijn voedingsschema onder een nieuw topic plaats? Ik zou graag ook wat advies van mensen hier krijgen. :)

maar wel realistisch

Aha, vandaar... Ik ga toch nog eens goed naar mijn voedingsschema laten kijken voor de zekerheid. Ik denk dat ik nu te weinig koolhydraten binnenkrijg om genoeg aan te komen. Is het handig als ik mijn voedingsschema onder een nieuw topic plaats? Ik zou graag ook wat advies van mensen hier krijgen. :)

waarom niet allebei? of plaats het in de voeding sectie en hier de link naar het topic ofzo

Terug
Naar boven