XXL Nutrition

te laag vetpercentage

• Topic Starter Topic Starter
Voila, ik eet nu al elke dag 2 boterhammen met beleg en groenten extra. Ook af en toe zalm en huttenkase.
volgende week voeg ik er weer wat extra aan toe.

Morgen zondag...misschien nog eens een cheatdag van maken? Suggesties?
Ik eet graag chocolade...m&m's en maltesers...pizza? 
Hoe zal ik dat doen, hoeveel? Wanneer best?

Alles eten, zo snel als je kan zo veel.

Ik weet niet of je deze tip al gekregen hebt, maar als ik jou was zou ik zo snel mogelijk een emmer weightgainer bij een van de boardsponsors bestellen. Beter niet cheaten.

Waarom beter niet cheaten?

Gewoon vreten joh, alles wat je maar wilt...

Je kan best elke dag wat lekkers nemen gezien je aan moet komen. Dat maakt ook dat je weer went aan lekker eten en dat het ook mag. Dan zal je ook minder hunkering krijgen naar dat soort dingen.
Pak gewoon een lekkere reep chocolade. Neem eens een bakje met maltesers. Wil je het voor nu nog gecontroleerd doen neem dan gewoon 1 chocolade reep. Of 2 portie zakjes maltesers of M&Ms'.
Een pizza als avondmaal valt ook nog best mee. Ga het gewoon aan. Het kan geen kwaad en je zal er alleen maar beter van worden. :)

goed bezig:)

Omdat alle voedsel dat je cheat vnl uit koolhydraten, vetten en suikers bestaat. Dit zijn brandstoffen/energie.
Alle energie die je niet verbrandt zet zich om in vet en niet in massa.
Jij moet in de eerste plaats vlees (massa) zien te krijgen, daarvoor zijn veel bouwstoffen (eiwitten) nodig.
Die eiwitten vindt je terug in een mass- of weightgainer. Als je wil cheaten, cheat dan elke dag maar dan met een paar goeie shakes.

Omdat alle voedsel dat je cheat vnl uit koolhydraten, vetten en suikers bestaat. Dit zijn brandstoffen/energie.
Alle energie die je niet verbrandt zet zich om in vet en niet in massa.
Jij moet in de eerste plaats vlees (massa) zien te krijgen, daarvoor zijn veel bouwstoffen (eiwitten) nodig.
Die eiwitten vindt je terug in een mass- of weightgainer. Als je wil cheaten, cheat dan elke dag maar dan met een paar goeie shakes.

sorry dat ik het zeg maar dat slaat werkelijk nergens op!

Als je ZWAAR ondergewicht hebt heeft je lichaam vet nodig voor een gezonde hormoonhuishouding en voor je immuunsysteem. Verder zou ik het woordje cheaten niet eens gebruiken.

Elke vorm van brandstof heeft ze hard nodig

Goed dat je wat heb toegevoegd, gewoon zo doorgaan!

Laatst bewerkt:
Dus morgen enkele maltesertjes, m&m-etjes?

pff dankzij autocorrect was mn stukje tekst echt onbegrijpelijk haha. Maarrree doen die maltesertjes! En vooral niet compenseren. Geniet ervan:)

Oke bedankt!

Succes ifitter ! :-)

Ik zit voorlopig aan 1400 kcal ongeveer.

waarom zo weinig?

als ik jou was zou ik je energiebehoefte (zelf) even berekenen!
http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm
zelfs met de laagste activiteitsfactor kom je om 1436 uit (als vrouw van 31 jaar/158cm/42kg), en dat betekent dat je dan op hetzelfde gewicht blijft! Nu weet ik niet wat je in het dagelijkse leven doet maar bij gemiddeld actief leven zou je 1855 kcal moeten innemen om op hetzelfde gewicht te blijven, wil je aankomen zou je daar dus 20% boven moeten zitten en dan kom je uit op 2226 kcal per dag.
2226 vs 1400 scheelt nogal wat, ik moet toegeven dat ik niet alles heb gelezen van dit topic maar als je wilt aankomen en je een gemiddeld actief leven hebt moet je rond de 2226 kcal gaan eten

Ik ben aan het opbouwen...deze week plus twee boterhammen... volgende week weer wat extra erbij...

---------- Toegevoegd om 08:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:10 ----------

Ik sport 3x per week, telkens groepsles bodypump. Ik ben in het dagelijkse leven onderwijzeres dus weinig activiteit denk in.
Onderhoud zit ergens rond de 1750 dacht ik..(gemiddeld)
1 tot 3 keer sporten:1650
3 tot 5 keer sporten: 1850

Laatst bewerkt:
Je kan best gewoon een bakje maltesers nemen. Niet enkel... dan ben je met 3 a 4 van die minidingetjes al klaar...

Je vergeet wel dat je zwaar ondergewicht hebt... je hebt dus heel wat meer dan je onderhoud nodig (ik kom overigens op een onderhoud van ca. 1900 bij jou uit). Je zou eigenlijk rond de 2250 moeten eten om wat aan te gaan komen.

Ik zou zolang je nog niet opgebouwd ben rustiger aan doen met sporten. Als je zo weinig eet en je sport ga je ook je spieren afbreken. Dat is neem ik aan ook niet wat je wilt....

Ik zit nu in de bodypump...beter niet meer gaan deze week?

Terug
Naar boven