XXL Nutrition

Te snel gewicht aankomen tijdens bulken?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb dat gegokt, maar ik heb het zojuist nog even nagemeten. Ik doe meestal 2 boterhammen dubbel en daar 2 plakken kipfilet op. Dus ongeveer 1 plak per boterham. Aangezien 1 plak zo'n 15 gram is komt dat dus wel redelijk overeen. Het is dan weliswaar 90g, maar nog lang geen 180g.

Leuke uitdaging: Bulken als vegetariër!

Als vegetariër is het lastig om een juist voedingschema te zoeken/krijgen.

Voeding:
1x whey eiwitten
0,5 magere melk
3x eieren
2x volkorenbrood pindakaas
0,5l kwark met stevia (evt met brinta)
1x bak salade (ijsbergsla, tomaat, komkommer, kruiden)
1x zilvervliesrijs met vleesvervanger

vrij + za: wat op tafel staat

Training:
Ma: bovenlichaam + 30 min hardlopen
Di: onderlichaam
Woe: bovenlichaam
Do: onderlichaam
Vrij: bovenlichaam
Za: 30 min hardlopen
Zo: rust

Wie heeft voor mij tips/tools ter verbeteren?

Greetz

nvmmmmmmmmmmm.... fail

Laatst bewerkt:
Brinta 's avonds is opzich geen enkel probleem, dat "'s avonds geen koolhydraten" sprookje is ondertussen ook al weer achterhaald mensen. Als je actief bent, sport, krachttraining doet, is je lichaam dus 24/7 herstellende (niet alleen als je wakker bent dus). 's Avonds brinta eten is niks mis mee...

's avonds brinta eten als je jouw gehele schema ziet is echter wel verre van ideaal. Bijna alles wat je eet zijn al koolhydraten en vetten, dus waarom zou je dan 's avonds nog daarbovenop een extra koolhydraatbron pakken? Zoals mensen al posten kun je dan beter een bak magere kwark naar binnen werken. Dan krijg je ook nog eens extra eiwitten binnen die je nu zeker te kort komt. Daarnaast inderdaad iets minderen in de kaas. Je kunt best kaas blijven eten hoor, maar doe dan de helft met kaas en de andere helft met kip ofzo.

Probeer tot slot een overzichtelijk voedingsschema op te stellen, waarin je ook echt schematisch de voedingswaarden (Totaal Kcal / Eiwitten / Koolhydraten / Vetten) neerzet. Dan kun je zelf ook echt gericht meten wat je eet en als het niet goed gaat (te veel aankomen of juist helemaal niet) kun je ook gericht uitzoeken waar het door komt en hoe je dat kan veranderen, en kunnen wij ook gericht advies geven. Zo beetje op de gok neerzetten wat je eet op een dag dan blijft het uiteindelijk allemaal natte vinger werk. Succes!

Reageer je nu op TS (2009 huehue) of op Poortje?

Lol, TS, epic fail van mezelf. Had niet door dat deze post gebumpt was uit 2009... >.>

Terug
Naar boven