AndroidHealthClinic

Te veel fruit?

Fructose blijft in je lever zitten, moet eerst omgezet worden in bruikbare suikers. Als je dan geen suikers nodig hebt wordt het meteen omgezet in vet. Heel simpel gezegd ;)

Iets te simpel.
Sterker nog, veel te simpel (om niet te zeggen gewoon fout en irrelevant :))

Zeggen dat je van 2 stuks fruit vet wordt is compleet belachelijk. (IMHO)

Too much sugar. Max 4 stuks

Leuke discussie. Ik probeer zelf 2-3 stukken fruit op een dag te eten :p, wat al moeilijk is :'). Discussie over ''goed voor de spieren'' is hier btw echt irrelevant. Fruit en groenten bevatten vitaminen die je gewoon nodig hebt om je goed te voelen en gezond te zijn. Maar serial 30 mandarijnen op een dag??? Sick **** :p.

Iets te simpel.
Sterker nog, veel te simpel (om niet te zeggen gewoon fout en irrelevant :))

Zeggen dat je van 2 stuks fruit vet wordt is compleet belachelijk. (IMHO)
Klopt, heb ik dan ook niet gezegd, ik zei alleen dat het omgezet wordt in vet. Dat is niet hetzelfde als opslaan van vet.

Het hele verhaal is natuurlijk erg complex, de boodschap die ik meegeef is alleen dat mensen het voordeel van veel fruit eten vaak overschatten en de nadelen van massa's fructose vergeten.

Fruit en groenten bevatten vitaminen die je gewoon nodig hebt om je goed te voelen en gezond te zijn.

Nee hoor, er zijn zat mensen die gezond zijn en zich prima voelen zonder groente en fruit. Maar goed er zijn ook zat rokers die zich gezond voelen, dus go figure.

Nee hoor, er zijn zat mensen die gezond zijn en zich prima voelen zonder groente en fruit. Maar goed er zijn ook zat rokers die zich gezond voelen, dus go figure.

Voorlopig en zeggen ze. Moeilijk iemand volledig te vertrouwen op zijn woord. En hoeveel mensen ken je dan die gezond zijn zonder fruit en/of groenten. Hoe oud zijn deze mensen? En hoeveel ken je er die tot het eind van hun leven geen complicaties van roken hebben? En longkanker is niet het enigste. Bepaalde vitaminen heb je nu eenmaal nodig om gezond te leven.

---------- Toegevoegd om 11:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:29 ----------

Klopt, heb ik dan ook niet gezegd, ik zei alleen dat het omgezet wordt in vet. Dat is niet hetzelfde als opslaan van vet.

Het hele verhaal is natuurlijk erg complex, de boodschap die ik meegeef is alleen dat mensen het voordeel van veel fruit eten vaak overschatten en de nadelen van massa's fructose vergeten.

Idd, je lichaam zal de extra energie opslagen.

Laatst bewerkt:
Voorlopig en zeggen ze. Moeilijk iemand volledig te vertrouwen op zijn woord. En hoeveel mensen ken je dan die gezond zijn zonder fruit en/of groenten. Hoe oud zijn deze mensen? En hoeveel ken je er die tot het eind van hun leven geen complicaties van roken hebben? En longkanker is niet het enigste. Bepaalde vitaminen heb je nu eenmaal nodig om gezond te leven.

Neuh, je hebt wel gelijk hoor, ik ben ook helemaal voor groente en fruit. Maar dat soort dingen zie je alleen maar als je gaat kijken naar het grote geheel en niet als je je focust op een enkel persoon.

En een pilletje doet trouwens ook een hoop goed als je echt te weinig vitamines binnen krijgt. Optimaal.. vast niet, maar goed genoeg voor de meesten. Denk je dat bodybuilding gezond is.. overmatige spiermassa kan nooit gezond zijn en al dat zware trainen trekt vast ook wel een wissel op je gezondheid.

30 mandarijnen valt echt mee, zal er zelfs soms wel eens meer hebben gegeten. Kistje per dag

Neuh, je hebt wel gelijk hoor, ik ben ook helemaal voor groente en fruit. Maar dat soort dingen zie je alleen maar als je gaat kijken naar het grote geheel en niet als je je focust op een enkel persoon.

En een pilletje doet trouwens ook een hoop goed als je echt te weinig vitamines binnen krijgt. Optimaal.. vast niet, maar goed genoeg voor de meesten. Denk je dat bodybuilding gezond is.. overmatige spiermassa kan nooit gezond zijn en al dat zware trainen trekt vast ook wel een wissel op je gezondheid.

Welk soort dingen zie je als je kijkt naar het groter geheel?

In die pilletjes zitten geen polyfenolen bv. Niet alleen vitaminen zijn gezond uit fruit, er zitten nog andere gezonde dingen in. Trainen is gezond. En overmatige spiermassa niet gezond? Wat is overmatig? En met of zonder steroids dan?

In principe is bodybuilding/krachttraining zonder steroiden gezond.

Welk soort dingen zie je als je kijkt naar het groter geheel?

In die pilletjes zitten geen polyfenolen bv. Niet alleen vitaminen zijn gezond uit fruit, er zitten nog andere gezonde dingen in. Trainen is gezond. En overmatige spiermassa niet gezond? Wat is overmatig? En met of zonder steroids dan?

In principe is bodybuilding/krachttraining zonder steroiden gezond.

Agreed. Als je er goed mee omgaat zijn blessures ook goed te vermijden.

30 mandarijnen, damn. Ik vond 5 mandarijnen al een hoop voor een dag.
Zit zelf rond de 3-5 stuks fruit per dag

• Topic Starter Topic Starter
Hehe, na 30 mandarijnen ben ik net zo verzadigd als na 0. :P
Appels is een ander verhaal .

feit is ook dat je van fruit honger krijgt vanwege de zuren die er in zitten.

Hehe, na 30 mandarijnen ben ik net zo verzadigd als na 0. :P
Appels is een ander verhaal .
Lekker al die fructose is binnen een kwartier in je lever en zet zo om in lichaamsvet want je lichaam kan niets doen met suikers op dat moment. Het is niet verzadigend omdat het snel verteert. Beter schakel je over op minder zoet fruit en eet er wat eiwit bij.

• Topic Starter Topic Starter
Oke dan, minder en minder zoet fruit. :)

Eet een broodje banaan.

's morgens een appeltje, en na je training een banaantje.
Maar er zijn natuurlijk wel ergere verslavingen dan een fruit verslaving zoals in jouw geval.
(ik eet heel weinig fruit en heb een vet% van zo'n 98%, dus da's misschien ook niet de manier...)

Terug
Naar boven