Fitness Seller

Te veel fruit?

Ik heb ook nooit gezegd dat je met een goed uitgewerkt veganistisch dieet geen spieren zou kunnen behouden/groeien. Maar het is moeilijker om aan voldoende eiwitten te komen, en dit lukt ook niet iedereen. Verder merk je het ook wel aan hun fysiek. Ik heb veel vollere spieren dan die kerel, en ben ook naturel, en heb minder aanleg.

Daar zeg je het al, je vervangt de ene koolhydraat met de andere. Ik had het over fruit toevoegen als tussendoortje bovenop andere voeding. Het punt is dat de toevoeging van meer dan 2-3 stuks zoet fruit helemaal niet zo goed is als mensen denken. Zoals bij alles geldt ook voor fruit: eet met mate.
Dan heb ik je denk verkeerd begrepen inderdaad. Ik vind het vooral lekker en vervang de ene koolhydraat met de anders(deels) en merk dat ik me er toch wat energieker door voel. Als je er rekening mee houd in je dagelijkse macro's moeten grote porties fruit kunnen, ook in een cut.

Het kan zeker geen kwaad om wat complexe koolhydraten te vervangen met natuurlijke suikers, maar het blijven wel suikers en moeten zeker niet de hoofdmoot van je schema gaan uitmaken.

Het kan zeker geen kwaad om wat complexe koolhydraten te vervangen met natuurlijke suikers, maar het blijven wel suikers en moeten zeker niet de hoofdmoot van je schema gaan uitmaken.
Ik denk toch echt dat je dat voor je zelf uit moet maken. Als jij een goed uitgedacht dieet volgt met daarin heel veel (rouwe) groente en veel fruit hoef je zeker niet bang te zijn voor wat men (hier) altijd verkondigd betreffende te veel fruit en de suikers/fructose die in fruit zitten, hetzelfde geld voor eventuele groeifases waarin je boven je onderhoud eet.

• Topic Starter Topic Starter
Oookay. 2 banaantjes op een dag dan maar? :(

welk fruit is het best ? / minste fructose?

Ik denk toch echt dat je dat voor je zelf uit moet maken. Als jij een goed uitgedacht dieet volgt met daarin heel veel (rouwe) groente en veel fruit hoef je zeker niet bang te zijn voor wat men (hier) altijd verkondigd betreffende te veel fruit en de suikers/fructose die in fruit zitten, hetzelfde geld voor eventuele groeifases waarin je boven je onderhoud eet.
Het hangt voor een stuk af van wat je doelen zijn inderdaad. Maar de wetenschap is echt niet positief over voeding die voor een groot deel uit fructose bestaat. Voeding is eigenlijk simpel: alles met mate en je zit goed.

Oookay. 2 banaantjes op een dag dan maar? :(
Twee tot drie stuks fruit is zo'n beetje de norm, en liefst een beetje variëren.

welk fruit is het best ? / minste fructose?
Astu https://forum.bodybuilding.nl/attachments/fruit-fructose-tables-pdf.661736/ :)

Bijlagen

Moet ook niet dramatiseren he. Twee appeltjes en een kiwi gaan het niet doen hoor.

Het hangt voor een stuk af van wat je doelen zijn inderdaad. Maar de wetenschap is echt niet positief over voeding die voor een groot deel uit fructose bestaat. Voeding is eigenlijk simpel: alles met mate en je zit goed.

Dat laatste klopt, maar het gaat er om dat veel mensen nu denken dat als je te veel fruit eet, dat je op de een of andere manier dan slecht bezig bent. Dit is vaak gewoon onnodig en niet waar, als je erg van fruit houd is het heerlijk om heel de dag door fruit te eten zonder dat je je zorgen hoeft te maken over dat te veel fruit slecht is. Je wilt voor de helft niet weten hoe goed je je voelt mentaal en fysiek als je dagelijks grote porties rouwe groente en fruit eet.

Interessante tabel, jammer dat er geen cijfers bij staan.

Even als reactie op de TS: voor een bodybuilder eet je nogal veel fruit, lijkt me niet ideal, tenzij je enorm veel cardio doet of een heel actief leven hebt. Ik ben zelf voorstander van grote hoeveelheden fruit, vooral gebaseerd op hoe ik dat ervaar, maar jij gaat wel erg ver met je 30 mandarijnen, tenzij je de halve dag rondrent. :p Wat voor bf% heb je? Ik vind fruit meer een toevoeging dan een blokkade in het cutten, maar dat baseer ik meer op eigen ervaring(en die van wat andere mensen) dan op wetenschap.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Interessante tabel, jammer dat er geen cijfers bij staan.

Even als reactie op de TS: voor een bodybuilder eet je nogal veel fruit, lijkt me niet ideal, tenzij je enorm veel cardio doet of een heel actief leven hebt. Ik ben zelf voorstander van grote hoeveelheden fruit, vooral gebaseerd op hoe ik dat ervaar, maar jij gaat wel erg ver met je 30 mandarijnen, tenzij je de halve dag rondrent. :p Wat voor bf% heb je? Ik vind fruit meer een toevoeging dan een blokkade in het cutten, maar dat baseer ik meer op eigen ervaring(en die van wat andere mensen) dan op wetenschap.

9% bf. 30 mins cardio/dag ;)

Eigenlijk, was die 30 mins ^ een gemiddelde, maar heb eigenlijk alleen de 30 mins at the gym erin gedaan. Ik speel best intensief badminton, voetbal & in mn vrije tijd (in de lente/zomer dan) altijd wel 'n paar uur per dag beetje voetballen en hangen @ veldje, dus ben met dat allemaal erbij sowieso wel 2-3 uur per dag intensief aan het bewegen. mss daarom mn 9%.

Twee tot drie stuks fruit is zo'n beetje de norm, en liefst een beetje variëren.

Astu https://forum.bodybuilding.nl/attachments/fruit-fructose-tables-pdf.661738/ :)

Idd, en een banaan kan je maar best één van eten. Bevat dubbel suiker tov ander fruit. Kiwi's is the way to go.

Bijlagen

Idd, en een banaan kan je maar best één van eten. Bevat dubbel suiker tov ander fruit. Kiwi's is the way to go.

aha oke! als ik kiwis proef lijkt t net alsof er juist ziek veel suiker in zit :P

dus 2 of 3 kiwis per dag en thats it? of nog meer afwisselen? 1 kiwi /2 kiwi 1 banaan?

hmm okay, wat voor soort appel? granny smith (die groene beetje zure weetjewel:P) of welke andere?

^ Yuck. :P

Nou ja, echt groen hoeft niet, maar hoe rijper hoe meer suikers. Je kan daar rekening mee houden als je minder suikers wil.

Tenzij je een onrijpe banaan neemt, die bevat veel minder suikers. :)

Maar meer zetmeel toch ? Dus de totale hoeveelheid koolhydraten wijzigt toch niet ?

(yeah right, Ik ga me daar een beetje onrijpe bananen gaan zitten eten terwijl rijpe bananen veeel lekkerder zijn)

Terug
Naar boven