MuscleMeat

Tegen mij werd gezegt dat kuiten niet kunnen groeien?

Bezoekers in dit topic

AdamGym

Cool Novice
Lid geworden
5 aug 2016
Berichten
37
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
85kg
Vetpercentage
15%
Hallo mensen.

Gister was ik op de sportschool en had ik een discussie met een fitness lerares.

Ze had tegen mij gezegd dat je kuiten de enige spier is die niet kan groeien, alleen genetisch bepaald is. En als je ze traint alleen sterker worden maar niet groter wat eigelijk wel de bedoeling is.

Ik ben benieuwd wat jullie denken en wat wel klopt.
 
Waarom zou deze niet kunnen groeien? Denk dat ze terug les mag gaan volgen.
 
Hier een leuke studie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3340658

Natuurlijk kunnen ze groeien, maar het is echt marginaal t.o.v. al je andere spieren.
Deze studie zegt alleen maar dat bij mensen die nog nooit krachttraining hebben gedaan (staat er niet expliciet bij, maar is wel aannemelijk), na 8 weken training de kuitspieren wel sterker maar (nog) niet significant dikker zijn geworden. Dus misschien is de periode waarover het onderzoek liep wel te kort, omdat je vaak hoort dat de krachttoename in de eerste weken vooral neurologisch is.
 
Deze studie zegt alleen maar dat bij mensen die nog nooit krachttraining hebben gedaan (staat er niet expliciet bij, maar is wel aannemelijk), na 8 weken training de kuitspieren wel sterker maar (nog) niet significant dikker zijn geworden. Dus misschien is de periode waarover het onderzoek liep wel te kort, omdat je vaak hoort dat de krachttoename in de eerste weken vooral neurologisch is.

In die 8 weken groeien ze wel, maar marginaal. En na zoveel jaren trainen is het denk ik wel veilig om te zeggen dat ze t.o.v. de andere spieren, ook marginaal blijven groeien.
 
En na zoveel jaren trainen is het denk ik wel veilig om te zeggen dat ze t.o.v. de andere spieren, ook marginaal blijven groeien.
N=1. (a.k.a. 'anecdotical evidence')
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Maar ze groeien dus wel :) En ik merkte toch een groot verschil in omvang als ik mn kuiten een lange tijd niet kon trainen door een operatie.

Dat ze niet zo fel groeien als de biceps ofzo dat ga ik niet ontkennen.Maar omdat ze minder groeien dan andere spieren wil niet zeggen dat ze niet groeien.
 
Laatst bewerkt:
Hoort dit niet in het "citaten van verstandlozen" topic? :) [Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Mijn kuiten zijn anders wel groter geworden, of is dat allemaal lucht?
 
Hoort dit niet in het "citaten van verstandlozen" topic? :) [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Absoluut, wat een dom geleuter.

Ik heb er in de loop van de jaren op z'n minst 6 a 7 cm meer spieromvang bij getraind........
 
Hallo mensen.

Gister was ik op de sportschool en had ik een discussie met een fitnix onwetende.

Ze had tegen mij gezegd dat je kuiten de enige spier is die niet kan groeien, alleen genetisch bepaald is. En als je ze traint alleen sterker worden maar niet groter wat eigelijk wel de bedoeling is.

Ik ben benieuwd wat jullie denken en wat wel klopt.

correctie.
 
In die 8 weken groeien ze wel, maar marginaal. En na zoveel jaren trainen is het denk ik wel veilig om te zeggen dat ze t.o.v. de andere spieren, ook marginaal blijven groeien.

Harder treenen jonguh!!!!! :D
 
Implants. Nee maar serieus: ik heb echt kut genen wat kuiten betreft. Toch pas ik m'n paardrijdlaarzen die destijds op maat zijn gemaakt bij lange na niet meer.

mmmmmmmmm

Ik heb vrij goede genen qua kuiten.Das ook de enigste spier :)
 
Vraagje... hoe GROOT zijn de kuiten van iemand die 67 kg weegt?

Heb ik gezegd dat ze groot zijn? Ik heb gewoon gezegd dat ik vrij goede genen heb qua kuiten :D

Ik heb ooit meer gewogen.
 
Laatst bewerkt:
die fitness lerares snapt er niks van
 
Misschien een idee om haar apart te nemen en te vragen naar groeimogelijkheden. Wellicht heeft ze andere talenten.
 
Back
Naar boven