MesutY
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 617
- Lengte
- 1m66
- Massa
- 70kg
- Vetpercentage
- 12%
Kelei B
Het grote verschil voor mij met splitschema en kelei is het volgende. Wanneer je splitschema gaat doen richt je je meestal op 2 spiergroepen. Deze kan je dan ook adequaat opwarmen en de spieren worden verder langzamerhand belast door meerdere oefeningen.
Bij kelei is het echte dat je zwaar en hard gaat met alle spiergroepen. Bij schouders en borst is dat soms irritant. Als ik bijvoorbeeld side raises ga doen, dan irriteert dat enorm omdat hij niet dusdanig is opgewarmd. En dan kun je zeggen ga dan opwarmen, maar dan duurt te hele training te lang als je ieder spiergroep adequaat moet opwarmen.
Ik gooi raise er uit en vervang hem niet. Tevens moet ik nog steeds een goede vervanger voor dips hebben. Misschien cgbp.
Daarbij ging de training niet helemaal lekker.
RDL
Warm up
10 x 60 kg
5 x 80 kg
Ik wilde 120 kg proberen maar lukte niet echt
4 x 120 kg
8 x 110 kg /+2 reps
Pull ups
7 x bw + 10 kg VPR
2 sets x bw + 10 kg "werd uiteindelijk te zwaar dus gewoon 5 kg"
/+ 1 rep
Normale dips
4 x fail waarvan 2 met 20 kg gewicht
Leg extensions
12 x 60 kg
Incline dumbbell curl
10 x 14 kg
Overhead dumbbel tricep extensions
12 x 10 kg
Seated calve raise
30 x 20 kg
2 x 20 x 20 kg
Side laterals
10 x 10
2 x 4 x 10 kg
Daarna gestopt, schouders waren niet voldoende warm.
Dumbbell fly
Ging ook niet lekker, eerder gestopt.
7 x 14
3 x 4
Het grote verschil voor mij met splitschema en kelei is het volgende. Wanneer je splitschema gaat doen richt je je meestal op 2 spiergroepen. Deze kan je dan ook adequaat opwarmen en de spieren worden verder langzamerhand belast door meerdere oefeningen.
Bij kelei is het echte dat je zwaar en hard gaat met alle spiergroepen. Bij schouders en borst is dat soms irritant. Als ik bijvoorbeeld side raises ga doen, dan irriteert dat enorm omdat hij niet dusdanig is opgewarmd. En dan kun je zeggen ga dan opwarmen, maar dan duurt te hele training te lang als je ieder spiergroep adequaat moet opwarmen.
Ik gooi raise er uit en vervang hem niet. Tevens moet ik nog steeds een goede vervanger voor dips hebben. Misschien cgbp.
Daarbij ging de training niet helemaal lekker.
RDL
Warm up
10 x 60 kg
5 x 80 kg
Ik wilde 120 kg proberen maar lukte niet echt
4 x 120 kg
8 x 110 kg /+2 reps
Pull ups
7 x bw + 10 kg VPR
2 sets x bw + 10 kg "werd uiteindelijk te zwaar dus gewoon 5 kg"
/+ 1 rep
Normale dips
4 x fail waarvan 2 met 20 kg gewicht
Leg extensions
12 x 60 kg
Incline dumbbell curl
10 x 14 kg
Overhead dumbbel tricep extensions
12 x 10 kg
Seated calve raise
30 x 20 kg
2 x 20 x 20 kg
Side laterals
10 x 10
2 x 4 x 10 kg
Daarna gestopt, schouders waren niet voldoende warm.
Dumbbell fly
Ging ook niet lekker, eerder gestopt.
7 x 14
3 x 4

Maar ze gaan echt verbazingwekkend goed. Ben erg blij met de progressie daarin.