AndroidHealthClinic

TGI can lift, eat, sleep and grow!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Kelei B

Het grote verschil voor mij met splitschema en kelei is het volgende. Wanneer je splitschema gaat doen richt je je meestal op 2 spiergroepen. Deze kan je dan ook adequaat opwarmen en de spieren worden verder langzamerhand belast door meerdere oefeningen.

Bij kelei is het echte dat je zwaar en hard gaat met alle spiergroepen. Bij schouders en borst is dat soms irritant. Als ik bijvoorbeeld side raises ga doen, dan irriteert dat enorm omdat hij niet dusdanig is opgewarmd. En dan kun je zeggen ga dan opwarmen, maar dan duurt te hele training te lang als je ieder spiergroep adequaat moet opwarmen.

Ik gooi raise er uit en vervang hem niet. Tevens moet ik nog steeds een goede vervanger voor dips hebben. Misschien cgbp.

Daarbij ging de training niet helemaal lekker.

RDL

Warm up

10 x 60 kg
5 x 80 kg

Ik wilde 120 kg proberen maar lukte niet echt

4 x 120 kg

8 x 110 kg /+2 reps

Pull ups

7 x bw + 10 kg VPR
2 sets x bw + 10 kg "werd uiteindelijk te zwaar dus gewoon 5 kg"
/+ 1 rep

Normale dips

4 x fail waarvan 2 met 20 kg gewicht

Leg extensions

12 x 60 kg

Incline dumbbell curl

10 x 14 kg

Overhead dumbbel tricep extensions

12 x 10 kg

Seated calve raise

30 x 20 kg
2 x 20 x 20 kg

Side laterals

10 x 10
2 x 4 x 10 kg

Daarna gestopt, schouders waren niet voldoende warm.

Dumbbell fly

Ging ook niet lekker, eerder gestopt.

7 x 14
3 x 4

Nieuwe Kelei

Aangepast op mijn voorkeur.

Advanced D1:

Dips
Incline bench press
Flat dumbbell flyes
Tricep pressdowns
Cable side lateral raises

Advanced D2:

Chin-ups
Pull-ups
BOR
Prone Y raises
Concentration curls

Advanced D3:

Romanian split squat
Romanian deadlifts
Leg press
Hyperextensions
Leg extensions
Leg curls
Seated calf raises

-------------------------------------------------------

Pick a 10RM and perform 3-5 sets to failure (as many full reps as possible), rest 90 seconds between sets, add more weight once you can complete 12 reps in your first set. For calves pick a 15RM and add more weight once you can complete 20 reps in your first set.

---------- Toegevoegd om 17:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:55 ----------

Kelei D1

Vandaag dus Kelei D1 gedaan en ik moet zeggen dat het wel goed ging. Echter ga ik toch een hybride manier pakken. Wat ga ik doen?

De compounds pak ik gewoon op de oude kelei manier. Dus gewoon 1e set tot failure "10/12 reps" en dan gewoon 3 of 4 reps tot ik er 30 heb.

Isolatie oefeningen pak ik gewoon tot failure op de nieuwe kelei manier.

Waarom zo? Het feit is dat wanneer ik tot failure ga, ben ik eerder geneigd ben om op te geven op dagen dat t minder gaat. Als ik een bepaald aantal sets of reps moet halen, dan heb ik een doelstelling en dan ga ik ervoor. Is een soort van mindset ding. Daarbij kan ik me ook beter focussen op techniek

Daarbij vind ik het ook beter om meerder reps te pakken voor iso oefeningen. Het voelt niet lekker om maar 3 tot 4 erg zwaar te pakken voor iso. Bijvoorbeeld db lateral raise, dat is gewoon voor mij niet fijn.

Vandaar dus iso gewoon 10/12 rm en weinig rust tussen sets, 5 sets tot fail. Compounds gewoon oude kelei stijl.

Dips

10 x bw + 10 kg
7 x bw + 10 kg
10 x bw
7 x bw
8 x bw
6 x bw

Incline bench press

7 x 60 kg
6 x 60 kg
3 x 60 kg
4 x 60 kg
5 x 60 kg

VPR op incline

Flat dumbbell flye

12 x 12 kg
4 x 10 x 12 kg

Tricep press down

10 x 35 kg
8 x 35 kg
7 x 35 kg
5 x 35 kg
6 x 35 kg

Cable side lateral

20 x 10 kg
5 x 12 x 10 kg

KILLING!

---------- Toegevoegd 25 April 2014 om 00:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst 24 April 2014 om 17:05 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

He champ, werd weer eens tijd dat je met een video kwam zeg.
We gaan zondag een leuke training tegemoet, misschien wat minder leuker voor jullie, maar wel leuk voor de kijkers :D

Rug en Biceps

Vandaag hebben we met de enige echte Turkish Delight Ibo getraind, "de man boven deze post". Echter in alle hectiek zijn we de camera vergeten.

Maar we gaan het goed maken in een vervolg training. De training was kort, maar erg krachtig. Mijn biceps waren naar de klote.

Close grip lat pull down

Na eerste wat setjes normale pull down. Gingen we deze vorm van pull downs doen voor 2 sets met supinated grip.

Machine row

Daarna 2 sets machine row vervolgd door een dropset.

BOR

Deze bor deden we 90 graden voorover gebukt om de juiste spieren aan te spreken voor 2 of 3 sets.

Ez stang row op incline bench

Een oefening die ik nog niet eerder had gedaan. Echter wel een fijn oefening om goed te focussen en te isoleren.

Rope lat pull down

Nog een oefening die ik niet eerder had gedaan. Deze oefening focust zich vooral op de lats waarbij je ze goed uit kan strekken.

Bicep cable curls met stang

2 sets

Bicep cable curls maar dan gesquat en ellebogen op die knieën

2 sets

21's

Weer een oefeningen die ik niet kende. Dit is gewoon bicep curls maar dan net anders. Eerst doe je 7 halve roms en meteen gevolgd door nog eens 7 halve roms vanaf midden tot aan omhoog. En daarna weer 7 reps, maar dan hele roms.

Bicep cable curls met in beide hand 1 kabel

2 of 3 sets

Kelei D3

Deze training deels kunnen filmen. Had niet in de gaten dat de batterijen bijna leeg waren. Daarbij ga ik niet meer met mijn broer trainen, merk dat hij altijd eerder klaar is. En dan loopt ie te zeiken dat ie naar huis wilt.

De hip thrust zouden eigenlijk hyperextensions moeten worden, maar zat met hip thrust in me hoofd. Voor dat ik het daadwerkelijk realiseerde, had ik alles al klaar gelegd. Had geen zin om alles weer terug te leggen.

Romanian split squat

3 x 10 x 12 kg dumbbells
12 x 10 kg dumbbells

Volgende keer met 10 kg db's en iets meer focussen.

Romanian deadlift

12 x 110 kg VPR
5 x 4

Legg press

15 x 160 kg
12 x 160 kg
2 x 13 x 160 kg

Hip thrust

4 x 12 x 40 kg

Leg extensions

4 x 14 x 50 kg

Leg curls

Geen tijd meer

Seated calve raise

30 x 20 kg
25 x 20 kg
20 x 20 kg

Chest, triceps and biceps

Vandaag geen kelei, maar wel een epische training. Samen met broer hebben we de spieren goed aangepakt.

Vandaag wat nieuwe dingetjes geprobeerd. Paused bench press, best zwaar zeg. Geeft ook een epische burn. En daarbij hebben we biceps en triceps achter elkaar door gesupperset. De pomp die ik daarna had, dat was echt onbeschrijfelijk.

Incline bench press

? x 20 kg
10 x 40 kg
5 x 50 kg
10 x 60 kg VPR! Ging echt easy :o
8 x 70 kg VPR WTF!!!
2 x 80 kg PR

Flat bench press "paused"

6 x 50 kg
8 x 50 kg

Normaal uitdrukken 20 x 40 kg

Lying cable flye

12 x 15 kg
3 x 12 x 20 kg

Tricep pushdown ss cable curl met stang en gehurkt

4 sets van ongeveer 10 tot 12 reps.

8x70/2x80 incline bp. O shit.

Ik ga maar weer wat meer eten :o

Kelei D2

Vandaag heb ik lekker getraind en een zonnebankje gepakt. Hmm, dit is de 2e keer in mijn leven dat ik een zonnebankje neem en ik moet zeggen dat het erg rustgevend is.

Moet zeggen dat zo'n rug en biceps dagje lekker is. Niet te veel oefeningen en lekker snel klaar. Daarbij is het nog best pittig om zoveel pull ups te doen:) Maar ze gaan echt verbazingwekkend goed. Ben erg blij met de progressie daarin.

Vorige rug en biceps training met Ibo hebben we de bor even anders gedaan. Deze bor is met niet al te veel gewicht en veel meer voor over gebukt. Ik merk dat deze variant een totaal ander gevoel geeft als in de spieren die het aanspreekt. Ga hem voorlopig zeker zo doen.

Ondanks dat ik de laatste tijd door een pittig periode heen ga, ben ik echt blij dat ik aan BB doe. Het helpt mij enorm om mijn ei kwijt te raken etc en even een boost endorfine te geven.

Ik zit er aan te denken om een life coach in te huren. Iemand die het geen al heeft bereikte dat ik wil bereiken. Ik denk dat iedereen die met ook maar enige doelen in zijn leven dat moet hebben. De vraag is alleen waar ik zo iemand vind.

Chin ups

10 x bw + 10 kg
8 x bw + 10 kg
5 x bw + 10 kg
10 x bw
8 x bw

Pull ups

5 x bw
7 x bw
2 x 8 x bw

BOR

4 x 10 x 50 kg

Prone Y raises

15 x 2,5 kg
3 x 10 x 5 kg

Concentration curls

10 x 12 kg
8 x 12 kg
8 x 9 kg

Bicep curl apparaat

2 of 3 sets 10 reps met 15 tot 20 kg

Sterke inclines opeens mesut! ;)
Ik had ook een tijdje kelei gedaan, maar na een paar trainingen wou ik alweer wat anders .. :o

Kelei d3

Weinig drive vandaag, desalniettemin een goede tren. Had gister 2 leuke tren vlogs in elkaar gezet, crasht de computer:(

RDL

Warm-up
10 x 60 kg
5 x 80 kg

10 x 115 kg
5x4

Romanian split squat

4 x 12 x 10 kg

Leg press

10 x 140 kg
3 x 10 x 180
12 x 180 kg

Leg extensions

3 x 15 x 40 kg

Seated calve raise

8 x slow negatives 20 kg
2 x 15 x 40 kg

"had geen zin meer"

Hyper extensions

10 x bw + 10 kg
2 x 10 x bw + 20 kg
10 x bw + 10 kg "slow negative" Is echt killing voor de hams

Chest, biceps and triceps with bro

Weer geen kelei:D Mijn broer was weer beschikbaar dus we gingen samen trennen. Zeer goede tren, weer wat pr's.

Benchpress

10 x 20 kg
10 x 40 kg
10 x 60 kg
8 x 70 kg PR op flat bench denk ik.
5 x 80 kg PR "Spotter stond er en hij en ik waren beide eens dat ik er nog minstens 2 reps uit kon pushen"

Paused incline benchpress

10 x 40 kg
8 x 50 kg
4 x 60 kg PR!
3 x 70 kg PR!

Dat ik dit er paused nog kon uitdrukken, dam......!

Pec dec

3 x 10/12 x 20 kg

Tricep pushdown superset bicep cable curls met stang

We deden dit ongeveer 3 tot 4 sets achter elkaar zonder rust met 10 tot 12 reps. Dit was echt killing!

Zeer zeker goede tren 0.o. Gaat lekker man

Kelei D2

Chin ups

2 x 8 x bw + 10 kg
4 x bw + 10 kg
10 x bw
8 x bw

Pull ups

8 x bw
7 x bw
6 x bw
5 x bw

BOR

2 x 10 x 50 kg
10 x 55 kg
8 x 55 kg
6 x 55 kg

Prone Y raise

15 x 2,5 kg
10 x 5 kg
12 x 5 kg
2 x 10 x 5 kg

21's

2 x 20 kg
1 x 25 kg

Dumbbell Preacher curls

3 x 10 x 8 kg

Dumbbell curls drop sets

10 x 14 kg
10 x 12 kg
10 x 10 kg

---------- Toegevoegd om 23:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:01 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

D3 deload

Romanian split squat

4 x 12 x 6 kg

Ik gooi deze er uit. Mijn voet zoekt te veel stabiliteit waardoor mijn knie geïrriteerd raakt.

RDL

2 x 10 x 40 kg
3 x 10 x 55 kg

Leg press

4 x 10/12 x 80 kg

Leg extensions

4 x 10 x 25 kg

Leg curls

3 x 10 x 30 kg

Hyper extensions

4 x 10 x bw

Gaat lekker daar zo te zien! Bench press is ook flink omhoog gegaan, nice man.

Deload Chest, tricep and bicep

Vandaag ff snel gedeload. En wil bij deze even zeggen dat ik Kelei drop. Echter bij de compounds zal ik hem er wel op de traditionele methoden er in houden.

Incline benchpress

10 x 20 kg
3 x 10 x 30 kg

Dumbbell flye

4 x 10 x 6 kg

Tricep pushdown

4 x 10 x 20 kg

Concentration curls

3 x 10 x 6 kg

Dumbbell curls

10 x 6 kg

Goeie fly's!

wat ga je nu weer doen dan

raakt het niet eens tijd voor een ub/lb schema met lineaire progressie? gewoon sterk en groot worden zonder allerlei omslachtige oefeningen en vanalles

wat ga je nu weer doen dan

raakt het niet eens tijd voor een ub/lb schema met lineaire progressie? gewoon sterk en groot worden zonder allerlei omslachtige oefeningen en vanalles

Ub/LB schema is trouwens geen slecht idee. Ik zal er eens naar kijken. Groot en sterk ben ik gewoon aan het worden hoor:cool:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven