- Waardering
- 2.952
Is niet duur, je hebt maar 10 gram/ dag nodig.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Thanks voor dit artikel! Ik was laatst aan t kijken of beef protein misschien een goede optie was om te nemen, het klonk wel belovend, maar dat is het dus blijkbaar niet als ik dit artikel zo lees...
Nu vroeg ik mezelf nog steeds af: Helpt het wel voor spieropbouw, het bevat wel 8 uit 9 essentiële aminozuren.
Thanks voor dit artikel! Ik was laatst aan t kijken of beef protein misschien een goede optie was om te nemen, het klonk wel belovend, maar dat is het dus blijkbaar niet als ik dit artikel zo lees...
Nu vroeg ik mezelf nog steeds af: Helpt het wel voor spieropbouw, het bevat wel 8 uit 9 essentiële aminozuren.
Zoals XXL aangeeft kan je beter voor whey gaan dan.
Spieropbouw/verhoogde anabole processen komt vooral door leucine. Dit aminozuur zorgt voor een verhoogde opname van de andere aminozuren. Maar de andere aminozuren moeten dan ook voldoende aanwezig zijn om opgenomen te worden.
De hoeveelheid leucine in whey is perfect. Meer heeft geen toegevoegde waarde en minder heeft natuurlijk minder effect.
Bij 'beef protein', dus gewoon opgevulde collageen hydrolisaat, zit 50% minder leucine erin zoals je kan zien bij die van Muscletech. Glycine, proline en hydroxyproline (deze laatste is zelfs niet aanwezig in whey en vlees) zijn vooral hoog zoals je kan zien, wat geen toegevoegde waarde heeft. Andere aminozuren zijn dan weer lager.
In het kort een zeer slecht aminozuurprofiel.
Wijs besluit rene.Vanwege de populariteit van beef protein ben ik hier ook een tijdje mee bezig geweest voor XXL. Maar na wat studie kwam ik er achter dat het eigenlijk rommel is en heb het project afgeblazen. Ik heb specificaties van alle leveranciers opgevraagd, zat nog wel verschil in. Maar het voldeed niet aan mijn verwachting en wil daar geen XXL label opplakken.
Vanwege de populariteit van beef protein ben ik hier ook een tijdje mee bezig geweest voor XXL. Maar na wat studie kwam ik er achter dat het eigenlijk rommel is en heb het project afgeblazen. Ik heb specificaties van alle leveranciers opgevraagd, zat nog wel verschil in. Maar het voldeed niet aan mijn verwachting en wil daar geen XXL label opplakken.
Zoals XXL aangeeft kan je beter voor whey gaan dan. Spieropbouw/verhoogde anabole processen komt vooral door leucine. Dit aminozuur zorgt voor een verhoogde opname van de andere aminozuren. Maar de andere aminozuren moeten dan ook voldoende aanwezig zijn om opgenomen te worden. De hoeveelheid leucine in whey is perfect. Meer heeft geen toegevoegde waarde en minder heeft natuurlijk minder effect. Bij 'beef protein', dus gewoon opgevulde collageen hydrolisaat, zit 50% minder leucine erin zoals je kan zien bij die van Muscletech. Glycine, proline en hydroxyproline (deze laatste is zelfs niet aanwezig in whey en vlees) zijn vooral hoog zoals je kan zien, wat geen toegevoegde waarde heeft. Andere aminozuren zijn dan weer lager. In het kort een zeer slecht aminozuurprofiel.
Beef protein bevat deze aminozuren wel maar in een relatief lage dosering vergeleken met whey bijvoorbeeld. Het is gewoon een commercieel product, je kan veel beter voor whey, melk of egg protein kiezen.

Ik heb mij niet zo verdiept in aminozuurprofielen, maar als je aangeeft dat het een zeer slecht aminozuurprofiel is, betekent dit dan dat de eiwitten die erin zitten (het aantal gram dat staat aangegeven) niet worden opgenomen?
Even simpel: wat betekent dit voor herstel en in kleine mate spiermassa opbouwen?
Ik heb mij niet zo verdiept in aminozuurprofielen, maar als je aangeeft dat het een zeer slecht aminozuurprofiel is, betekent dit dan dat de eiwitten die erin zitten (het aantal gram dat staat aangegeven) niet worden opgenomen?
Even simpel: wat betekent dit voor herstel en in kleine mate spiermassa opbouwen?
Als je intolerant bent voor bovenstaande produkten en je wilt toch extra eiwitten anders dan uit normale voeding dan kan dat Beef Protein een waardig alternatief zijn![]()
Het aminozuur profiel van commerciele beef proteine is ook aangevuld en niet zoals vermeldt in de startpost.
Dus wel een waardig alternatief.
Ik heb de labels van alle 'beef proteins' bekeken en ze falen allemaal even hard.[Link niet meer beschikbaar]
En als je dan bijvoorbeeld naar deze kijkt, is dit een goed profiel?
Het bevat 50 gram eiwitten per flesje namelijk.
Geef me maar eens een voorbeeldIk heb de labels van alle 'beef proteins' bekeken en ze falen allemaal even hard.
Nee, dus geen waardig alternatief. En nogmaals het is gewoon collageen met losse aminozuren en/of wat creatine (wat ook uit aminozuren bestaat trouwens).
Mensen die het kopen zetten hunzelf in de zeik en toveren een glimlach op het gezicht van de producenten. Dat mag natuurlijk.
---------- Toegevoegd om 15:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:15 ----------
Veel geld voor collageen met aminozuren.
Aminozuurprofiel zie ik nergens staan. Maar aan de hand van de ingrediënten gok ik dat je min 60 gram nodig hebt voor hetzelfde effect dan 1 scoop whey van 30 gram.
60 gram van een beef protein product om een effect te krijgen vergelijkbaar met 30 gram whey protein product

1 flesje (dat 50 gram eiwit bevat) is 118 gram. Dat wilt zeggen dat je met dit product dus een half flesje maar hoeft te drinken om hetzelfde effect te krijgen als een 30 gr whey shake (met water).
Dit klopt dan toch niet met wat er wordt gezegd dat een beef protein product juist slechter is?
Of ik heb ergens iets verkeerd berekend![]()
Zo een flesje vloeistof is opgelost in water, dus heb je meer gewicht daarvan.