Fitness Seller

The 'Beef Protein' Scam - trap er niet meer in.

Ik denk dat jij de plank volledig mis slaat als je het zo interpreteert.

Je schrijft het zelf al: 'het is niet nodig' en beef proteine is wel degelijk een alternatief voor proteine uit zuivel en/of pea, rijst.

Onhandiger dan die andere poeders is het natuurlijk niet. Afhankelijk van de merken kan het idd duurder zijn, maar dat was niet van belang hadden we eerder opgemerkt. En om te stellen dat iets 'slecht' is omdat het duur en onhandig...:rolleyes:

En Hell, om nou te stellen dat kwark makkelijker is dan whey gaat wel erg ver hè! :p

Moraal van het verhaal, topic titel zou kunnen worden aangepast naar: 'The protein powder scam - trap er niet in'.

Ik snap niet wat je nu wilt..Je zegt zelf ''vervang whey shake door kwark''. Nu geef ik jou gelijk door te zeggen dat kwark makkelijker is dan whey (wat zo IS, het bevat minder handelingen om het te nemen, dan een whey shake), maar nog is het niet goed :p

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat jij de plank volledig mis slaat als je het zo interpreteert.

Je schrijft het zelf al: 'het is niet nodig' en beef proteine is wel degelijk een alternatief voor proteine uit zuivel en/of pea, rijst.

Onhandiger dan die andere poeders is het natuurlijk niet. Afhankelijk van de merken kan het idd duurder zijn, maar dat was niet van belang hadden we eerder opgemerkt. En om te stellen dat iets 'slecht' is omdat het duur en onhandig...:rolleyes:

En Hell, om nou te stellen dat kwark makkelijker is dan whey gaat wel erg ver hè! :p

Moraal van het verhaal, topic titel zou kunnen worden aangepast naar: 'The protein powder scam - trap er niet in'.

Nee, want het is geen volwaardige proteine. Het is collageen (wat ook een proteine is, maar waardeloos voor spieropbouw) en wat losse aminozuren, vitamines en mineralen, en soms ook runderlever extracten.

Het is dus 'slecht' omdat het waardeloos is en de producenten naaien je. Koop je soms bij b&f? Er zitten misschien alle aminozuren in, maar de belangrijkste voor maar 50 tov whey bv. En het is gewoon goedkoop toegevoegd op een goedkope stof als collageen om meer winst te maken gezien de aankoopprijs van whey blijft stijgen. Het gaat dus ook niet alleen om een compleet aminozuurprofiel, maar ook de hoeveelheid.

Whey is niet nodig, maar heeft wel een toegevoegde waarde voor vele mensen. En er zijn nog andere positieve effecten van whey zoals immuunstimulatie bv.

Als je de titel aangepast wil zien maak je maar zelf een topic aan. Kwark bestaat trouwens vooral uit caseïne en is niet zo goed als whey.

Laatst bewerkt:
Ergste is dat collageen toevoegen om eiwit gehalte op te drijven, dus duurderde whey of casein gaan vervangen door collageen, gezien werd als de hoogste vorm van fraude in de supplementen industrie.

En nu verkopen ze het dus inderdaad gewoon puur en noemen het beef protein. technisch gezien moet je dan wel nog kunnen bewijzen dat het rundercollageen is, maar dat terzijde zijn ze wettelijk niet aansprakelijk. mensen kopen nu dus vrijwillig 100% van het spul waar vroeger hun betere eiwitten frauduleus mee gespiket werden :p

Het is meer dan een scam, het is lachwekkend :p Het is echt alsof de supp industrie het nu gewoon om zich genomen heeft om de mensen zo direct en vierkant mogelijk in hun gezicht uit te lachen :p

---------- Toegevoegd om 14:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:08 ----------

Nee, want het is geen volwaardige proteine. Het is collageen (wat ook een proteine is, maar waardeloos voor spieropbouw) en wat losse aminozuren, vitamines en mineralen, en soms ook runderlever extracten.
.

het woord wat je zoekt is "compleet" proteine. Omdat het niet alle aminozuren voldoende bevat is het heel laag in voedingswaarde. Het lihcaam protesteert zelfs tegen teveel collageen, omdat de aminozuur imbalans te groot is, door de eetlust drastisch naar beneden te schroeven.

Ergste is dat collageen toevoegen om eiwit gehalte op te drijven, dus duurderde whey of casein gaan vervangen door collageen, gezien werd als de hoogste vorm van fraude in de supplementen industrie.

En nu verkopen ze het dus inderdaad gewoon puur en noemen het beef protein. technisch gezien moet je dan wel nog kunnen bewijzen dat het rundercollageen is, maar dat terzijde zijn ze wettelijk niet aansprakelijk. mensen kopen nu dus vrijwillig 100% van het spul waar vroeger hun betere eiwitten frauduleus mee gespiket werden :p

Het is meer dan een scam, het is lachwekkend :p Het is echt alsof de supp industrie het nu gewoon om zich genomen heeft om de mensen zo direct en vierkant mogelijk in hun gezicht uit te lachen :p

---------- Toegevoegd om 14:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:08 ----------

het woord wat je zoekt is "compleet" proteine. Omdat het niet alle aminozuren voldoende bevat is het heel laag in voedingswaarde. Het lihcaam protesteert zelfs tegen teveel collageen, omdat de aminozuur imbalans te groot is, door de eetlust drastisch naar beneden te schroeven.

Dacht dat complete proteine betekend dat alle aminozuren aanwezig zijn los van de hoeveelheid?

De aminozuren zijn idd sterk uit verhouding, maar er zit zelf eentje extra in.. Hydroxyproline :p

Het is inderdaad lachwekkend. Had ook gelezen dat het ook daadwerkelijk beef protein mag genoemd worden omdat rundercollageen een proteine is, maar vlees?

---------- Toegevoegd om 16:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:33 ----------

Nog een interessant filmpje erover.
http://www.youtube.com/watch?v=U29mBBQAjls

En artikel

THE TRUTH ABOUT BEEF PROTEIN ISOLATE POWDER
http://seannal.com/articles/supplementation/truth-about-beef-protein-isolate-powder.php

It might sound surprising, but gelatin is actually theprimary ingredient found in all of the popular beef protein powders on the market.

If you want a lower quality protein powder made from cow hoofs and ears, go ahead and grab a tub of beef protein isolate…

Het is dus 'slecht' omdat het waardeloos is en de producenten naaien je. Koop je soms bij b&f? Er zitten misschien alle aminozuren in, maar de belangrijkste voor maar 50 tov whey bv. En het is gewoon goedkoop toegevoegd op een goedkope stof als collageen om meer winst te maken gezien de aankoopprijs van whey blijft stijgen. Het gaat dus ook niet alleen om een compleet aminozuurprofiel, maar ook de hoeveelheid.

Whey is niet nodig, maar heeft wel een toegevoegde waarde voor vele mensen. En er zijn nog andere positieve effecten van whey zoals immuunstimulatie bv.

Als je de titel aangepast wil zien maak je maar zelf een topic aan. Kwark bestaat trouwens vooral uit caseïne en is niet zo goed als whey.

Aminozuren zijn noodzakelijk voor herstel, mbt tot herstel van spieren zijn er een aantal belangrijk (niet alle 20/22). Inderdaad zit er in bv whey meer van die aminozuren dan in beef proteïne per gram produkt.

Neemt niet weg dat ook in beef proteïne alle aminozuren zitten die je nodig hebt voor herstel, je zal er alleen wat meer van nodig hebben om aan een evenredige hoeveelheid aminozuren te komen.

Of je nou vrije aminozuren neemt of aminozuren via zuivel, beef of vlees maakt voor herstel niets uit als je maar betreffende aminozuren neemt.

Melk en kwark bestaan idd uit caseïne, maar dat dit niet zo goed is als whey is flauwekul. Het gaat om een aantal aminozuren!

Overigens koop ik mijn produkten bij **** ;)

Dacht dat complete proteine betekend dat alle aminozuren aanwezig zijn los van de hoeveelheid?

De aminozuren zijn idd sterk uit verhouding, maar er zit zelf eentje extra in.. Hydroxyproline :p

Niet aanwezig of in verwaarloosbare hoeveelheid aanwezig. Zo worden erwt en rijsteiwit ook niet aanzien als complete eiwitten, maar een 50/50 mix van beide wel (en bijna evenwaardig aan whey trouwens)

Het is inderdaad lachwekkend. Had ook gelezen dat het ook daadwerkelijk beef protein mag genoemd worden omdat rundercollageen een proteine is, maar vlees?

Ja, omdat het uit de beef verwerking komt. Maar inderdaad, "beef" slaat op rundsVLEES en daar zou collageen niet onder mogen vallen. Trouwens gehydrolyseerd collageen al helemaal niet, want hydrolysaten hebben niet langer de structuur van het intacte eiwit, enkel de samenstelling.

---------- Toegevoegd om 15:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:19 ----------

Aminozuren zijn noodzakelijk voor herstel, mbt tot herstel van spieren zijn er een aantal belangrijk (niet alle 20/22). Inderdaad zit er in bv whey meer van die aminozuren dan in beef proteïne per gram produkt.

Neemt niet weg dat ook in beef proteïne alle aminozuren zitten die je nodig hebt voor herstel, je zal er alleen wat meer van nodig hebben om aan een evenredige hoeveelheid aminozuren te komen.

Of je nou vrije aminozuren neemt of aminozuren via zuivel, beef of vlees maakt voor herstel niets uit als je maar betreffende aminozuren neemt.

Melk en kwark bestaan idd uit caseïne, maar dat dit niet zo goed is als whey is flauwekul. Het gaat om een aantal aminozuren!

Overigens koop ik mijn produkten bij **** ;)

Nee, in dit geval zijn een aantal aminozuren, inclusief essentiele aminozuren slechts in verwaarloosbare hoeveelheid aanwezig waardoor een aminozuurimbalans ontstaat die door het lichaam als toxisch gezien wordt, in die mate dat het heel sterk de eetlust terug schroeft tot die balans hersteld is. Collageen in de voedselverwerking op zich kan geen kwaad (behalve dat je in het verleden door fraude vaak betaalde voor hoogwaardige eiwitten die dan in de plaats collageen bevatten) maar pure collageen wel. Daarnaast is de aminozuursamenstelling net de hoogste indicatie van kwaliteit, zoals uit meerdere studies is gebleken.

melk bestaat overigens uit melkeiwit, een combinatie van 20% whey en 80% caseine. Kwark, zoals meeste kaassoorten ondergaan proces waarbij de wei afgescheiden wordt. Hoewel het acuut effect van caseine minder is, is het feit dat het consistent over langere periodes afgegeven wordt een meerwaarde die het in veel gevallen de voorkeur doet genieten over whey.

Ik zou verder niet te koop lopen met affiliaties als je dit soort dingen zegt, want je doet er die mensen waarschijnlijk geen plezier mee ;)

Vanwege de populariteit van beef protein ben ik hier ook een tijdje mee bezig geweest voor XXL. Maar na wat studie kwam ik er achter dat het eigenlijk rommel is en heb het project afgeblazen. Ik heb specificaties van alle leveranciers opgevraagd, zat nog wel verschil in. Maar het voldeed niet aan mijn verwachting en wil daar geen XXL label opplakken.

Groot gelijk! Als je de best mogelijke kwaliteit nastreeft zal je dit soort keuzes moeten maken. Niet voor niks dat de eiwitten van XXL zo goed uit de labtesten komen :)

Ik zou verder niet te koop lopen met affiliaties als je dit soort dingen zegt, want je doet er die mensen waarschijnlijk geen plezier mee ;)

Ik denk dat de enigen die ik geen plezier doe met mijn affiliaties de sponsoren en daarmee indirect het forum zijn ;)

Heb je zelf eigenlijk al eens beef proteine gebruikt?

Denk het niet want dan zou je de conclusie dat de eetlust ernstig wordt verstoord niet getrokken hebben.

Ik ben benieuwd waar je de wijsheid vandaan hebt dat een imbalans van aminozuren door het lichaam als toxisch wordt gezien. Linkje naar een betrouwbare studie omtrent dit onderwerp misschien?

Ik denk dat de enigen die ik geen plezier doe met mijn affiliaties de sponsoren en daarmee indirect het forum zijn ;)

Ik weet uit ervaring dat als ze je brand als een concurrent zien dan wordt je topic gesloten. Denk niet dat jij met iets moet inzitten ;) Je gebrek aan kennis toont waarvoor je werkgever staat, en het feit dat ze je dit laten zeggen en niet terugfluiten zegt ook wat voor zaken ze doen.

Heb je zelf eigenlijk al eens beef proteine gebruikt?

Heb jij ooit heroine gebruikt ? Ik vermoed van niet. Waarom, omdat je weet dat het slecht is voor je. Waarom zou ik dan beef protein gebruiken ?

Denk het niet want dan zou je de conclusie dat de eetlust ernstig wordt verstoord niet getrokken hebben.

Ik ben benieuwd waar je de wijsheid vandaan hebt dat een imbalans van aminozuren door het lichaam als toxisch wordt gezien. Linkje naar een betrouwbare studie omtrent dit onderwerp misschien?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19864402

U vraagt wij draaien :

"when we compared the effects of an incomplete protein and a complete protein at 2 concentrations over 36 h, gelatin resulted in a greater appetite suppression; casein caused a greater positive (smaller negative) protein balance, and effects on EE did not differ."

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Collageen wordt al jaar en dag frauduleus gebruikt om eiwitgehalte op te drijven. En nu ze pure collageen aan een zware meerprijs in een potje steken en zo verkopen ga jij beweren dat het een must have supplement is ?

Ik verkoop nu ook Beef Protein. Ik maak er wel wat moois van.

gelatine-wit.jpg

holy f**k kan ik gainen op die gelatine puddinkjes ?!

die zijn gruwelijk lekker

holy f**k kan ik gainen op die gelatine puddinkjes ?!

die zijn gruwelijk lekker

Besprenkelen met exra aminozuurtjes and you are ready to go.

Ik verkoop ze voor 10euro het stuk. Een beef protein pudding met maar liefst 200 gram eiwit.

bepaald door stikstofanalyse, aminozuurprofiel kan variëren afhankelijk van smaak en de dag dat ik ze maak

Besprenkelen met exra aminozuurtjes and you are ready to go.

Ik verkoop ze voor 10euro het stuk. Een beef protein pudding met maar liefst 200 gram eiwit.

bepaald door stikstofanalyse, aminozuurprofiel kan variëren afhankelijk van smaak en de dag dat ik ze maak
Ralf is this you?

Je redeneert fout door te denken dat je opinie telt. Enkel feiten tellen vriend ;)

Eigenlijk wil ik je in je sop gaar laten koken want je legt me woorden in de mond die ik nóóit heb gezegd, maar je vraagt er om...

...graag een bronverwijzing (een feit dus want alleen dat telt volgens jou :rolleyes:) waarin wordt geschreven dat een imbalans van aminozuren toxisch is, dat is wat je beweert (de link die je hebt gegeven gaat over eetlust en niet over toxiteit).

Overigens heb ik wel beef proteine gebruikt (je kan imo pas ergens over oordelen als je het zelf hebt geprobeerd) en van een onderdrukking van de eetlust heb ik niets gemerkt. Wat trouwens een feit is dus telt! ;)

Eigenlijk wil ik je in je sop gaar laten koken want je legt me woorden in de mond die ik nóóit heb gezegd, maar je vraagt er om...

...graag een bronverwijzing (een feit dus want alleen dat telt volgens jou :rolleyes:) waarin wordt geschreven dat een imbalans van aminozuren toxisch is, dat is wat je beweert (de link die je hebt gegeven gaat over eetlust en niet over toxiteit).

Lees de hele studie, dat helpt, luiaard :p

Overigens heb ik wel beef proteine gebruikt (je kan imo pas ergens over oordelen als je het zelf hebt geprobeerd) en van een onderdrukking van de eetlust heb ik niets gemerkt. Wat trouwens een feit is dus telt! ;)

Lol, jij snapt echt niets van wetenschap he :p Je kunt op geen enkele manier die claim staven. Je bent 1 persoon, je hebt geen enkele variabele gecontroleerd, er is een overduidelijke bias op minstens drie verschillende manieren, en je claims zijn niet gecontroleerd door een peer review systeem. Dit is ongeveer zo ver van een feit als maar kan. Dat is als zeggen "ik heb een hostie gegeten, dus god bestaat en dat is een feit" terwijl je paradeert in een pij met een wijwatervat :p

Trouwens zelfs als je ervoor kiest om feiten te negeren, kun je niet om het feit heen dat collageen spot en spotgoedkoop is en tegen een gigantische meerwaarde verkocht wordt, terwijl je het inderdaad uit puddinkjes en snoep haalt, wat beter smaakt en goedkoper is :p Dit is hetzelfde spul waarmee massaal gefraudeerd werd vroeger, en ze dus toevoegden in plaats van extra whey, omdat het goedkoper was, zonder het mensen te vertellen of op het label te zetten, en nu verkopen ze het aan dezelfde prijs als een whey van deftige kwaliteit :p Dat is compleet hilarisch toch ? :p

Wil je misschien mijn zelfgemaakte beef protein kopen?

met geheime saus voor extra proteïnen

basis blijft nog altijd collageen, aminozuurfouten onder voorbehoud.

---------- Toegevoegd om 19:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:26 ----------

Ik ben Balf, de broer van Ralf. Ik zorg voor het geheime ingrediënt.

Wil je misschien mijn zelfgemaakte beef protein kopen?

met geheime saus voor extra proteïnen

basis blijft nog altijd collageen, aminozuurfouten onder voorbehoud.

Altijd het proberen waard, misschien doe ik het er wel goed op.

Terug
Naar boven