Eleiko
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 787
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
30 gram whey (22-24 gram eiwit) kost je ongeveer 50 cent
1 zo'n flesje (50 gram eiwit met een dusdanig matig aminozuurprofiel dat het vergelijkbaar is met de 22-24 gram uit 30 gram whey) kost je bijna 3 euro![]()
Het ging er mij om dat ik dacht/er werd gezegd (imo) dat een product met beef protein niet goed is, terwijl ze de servings zo maken dat je zelfs minder dan de hele serving nodig hebt, om hetzelfde te krijgen als 30 gram whey. Dus buiten het geld om.30 gram whey (22-24 gram eiwit) kost je ongeveer 50 cent
1 zo'n flesje (50 gram eiwit met een dusdanig matig aminozuurprofiel dat het vergelijkbaar is met de 22-24 gram uit 30 gram whey) kost je bijna 3 euro![]()
Als ik wat oneerlijker was zou ik hier massa's geld mee kunnen verdienen. Nog wat whey onderdoseren en spiken en ik heb binnen 5 jaar een van de grootste bedrijven in de Benelux.Het gaat mij niet om het geld heHet ging er mij om dat ik dacht/er werd gezegd (imo) dat een product met beef protein niet goed is, terwijl ze de servings zo maken dat je zelfs minder dan de hele serving nodig hebt, om hetzelfde te krijgen als 30 gram whey. Dus buiten het geld om.
Kost hun geen drol en ze maken er ontzettend veel winst op.Het gaat mij niet om het geld heHet ging er mij om dat ik dacht/er werd gezegd (imo) dat een product met beef protein niet goed is, terwijl ze de servings zo maken dat je zelfs minder dan de hele serving nodig hebt, om hetzelfde te krijgen als 30 gram whey. Dus buiten het geld om.
Het gaat mij niet om het geld heHet ging er mij om dat ik dacht/er werd gezegd (imo) dat een product met beef protein niet goed is, terwijl ze de servings zo maken dat je zelfs minder dan de hele serving nodig hebt, om hetzelfde te krijgen als 30 gram whey. Dus buiten het geld om.
Je drinkt makkelijker een flesje van 118 ml weg (50 gram eiwit) dan een 200-250 ml shake van 30 gram whey poeder (whey delicious heeft hiermee dan 23,25 gram eiwit). Weer, buiten het geld om.
Smaakt ook niet erg lekker heb ik gehoord.Er kan wel staan dat er 50g eiwit per flesje zit, maar wat heb je eraan als de helft van die 50g losse glycine en alanine is?
Snap niet dat mensen appels met peren vergelijken.
Een volledig amino profiel vergelijken met losse hoge dosissen bepaalde aminos waar je lichaam niks aan hebt.
Je lichaam heeft receptoren voor elk, sommige receptoren worden gesplitst tussen 2 of 3 aminos.
Als (bijvoorbeeld) glycine neemt 2 receptoren in beslag, kan jouw lichaam dan niks doen met andere aanwezige aminos.
Whey heeft niet voor niks een compleet amino profiel, waarbij losse aminos goed verdeeld zijn.

Juist, het is lood om oud ijzer. Eigenlijk is het allemaal geldkopperij want de gemiddelde westerse mens eet al ruim voldoende eiwitten in de dagelijkse voeding, óók voor (dat kleine) beetje (met een beetje mazzel een paar gram per dag!) spieropbouw.
Dus of je je geld nou verdoet aan whey- of beef proteine maakt aan het einde van de optelsom geen fluit uit!
Prijs buiten beschouwing gelaten is er inderaad niet veel aan de hand als je je dan realiseert dat je een pak meer beef protein nodig hebt om een effect te krijgen vergelijkbaar met een kleinere hoeveelheid eiwit met een beter aminozuurprofiel.
Het is dan ook voornamelijk gewoon een debiel product omdat het meer dan 5x zo duur is met praktisch geen meerwaarde.Smaakt ook niet erg lekker heb ik gehoord.
Er kan wel staan dat er 50g eiwit per flesje zit, maar wat heb je eraan als de helft van die 50g losse glycine en alanine is?
Snap niet dat mensen appels met peren vergelijken.
Een volledig amino profiel vergelijken met losse hoge dosissen bepaalde aminos waar je lichaam niks aan hebt.
Je lichaam heeft receptoren voor elk, sommige receptoren worden gesplitst tussen 2 of 3 aminos.
Als (bijvoorbeeld) glycine neemt 2 receptoren in beslag, kan jouw lichaam dan niks doen met andere aanwezige aminos.
Whey heeft niet voor niks een compleet amino profiel, waarbij losse aminos goed verdeeld zijn.
Derp, dit gaat nergens meer over.
Eerst wordt er dit gezegd:
''Maar aan de hand van de ingrediënten gok ik dat je min 60 gram nodig hebt voor hetzelfde effect dan 1 scoop whey van 30 gram.''
Met andere woorden: beef protein is minder drinken voor hetzelfde effect (want 1 flesje is 118 gram).
Dan wordt er gezegd:
''Prijs buiten beschouwing gelaten is er inderaad niet veel aan de hand als je je dan realiseert dat je een pak meer beef protein nodig hebt om een effect te krijgen vergelijkbaar met een kleinere hoeveelheid eiwit met een beter aminozuurprofiel.''
Met andere woorden: je hebt meer beef protein nodig om hetzelfde effect te krijgen als de whey poeder.
Wat is het nu??
60 gram van een beef protein product om een effect te krijgen vergelijkbaar met 30 gram whey protein product
Derp, dit gaat nergens meer over.
Eerst wordt er dit gezegd:
''Maar aan de hand van de ingrediënten gok ik dat je min 60 gram nodig hebt voor hetzelfde effect dan 1 scoop whey van 30 gram.''
Met andere woorden: beef protein is minder drinken voor hetzelfde effect (want 1 flesje is 118 gram).
Dan wordt er gezegd:
''Prijs buiten beschouwing gelaten is er inderaad niet veel aan de hand als je je dan realiseert dat je een pak meer beef protein nodig hebt om een effect te krijgen vergelijkbaar met een kleinere hoeveelheid eiwit met een beter aminozuurprofiel.''
Met andere woorden: je hebt meer beef protein nodig om hetzelfde effect te krijgen als de whey poeder.
Wat is het nu??

daar vergelijk ik dan ook twee gelijksoortige producten met elkaar
beef protein powder met whey protein powder in dit geval
60 gram van een beef protein product is iets anders dan 60 gram aan beef protein.
Verkeerd berekendZo een flesje vloeistof is opgelost in water, dus heb je meer gewicht daarvan.
Daar zou ik het aminozuurprofiel per 100 gram 'beef protein' voor moeten weten. Probleem is dat dit niet kan omdat het aminozuurprofiel van beef protein op zichzelf het profiel van collageen is (omdat het collageen is). Dus dat zetten ze nergens op.
Dus afhankelijk van de hoeveelheid aminozuren toegevoegd is dit heel moeilijk te zeggen. Maar gezien het aminozuurprofiel per 100gram 'beef protein' en toevoegingen als shake kunnen we dit ongeveer gokken. 1 flesje is alvast niet voldoende om te tippen aan 30 gram whey eiwit. Dus zou zeggen 60 gram 'eiwit' uit zo een flesje, maar dat hangt van de hoeveelheid toegevoegde aminozuren af. Dus blijft een gok.
?Ah, vandaar. Ik had het over de liquid shots, Cools ook.
Maar aan de hand van de ingrediënten gok ik dat je min 60 gram nodig hebt voor hetzelfde effect dan 1 scoop whey van 30 gram.
Ik zag deze even over het hoofd (ivm nieuwe pagina).
Ik vergelijk een product van 118 gram (liquid shots) met een product van 230 gram (30 gram whey met 200 ml water). Beide zijn dus opgelost in water.
Dus eigenlijk is het zo, dat er wel 50 gram eiwit staat, maar dit niet of niet helemaal zal worden opgenomen door het lichaam? Of is dat weer te kort door de bocht?
Ok, stel dat ze bedoelen dat die 50gram eiwit opgelost collageen opgeteld met de aminozuren is. Lijkt me het meest logisch om te doen als achterbakse producent.
Dan weten we nog niets. Hoeveel collageen en hoeveel en welke aminozuren?
Zonder een aminozuurprofiel erbij zijn we dus niets en kan ik alleen maar gokken. Bij post 1 staat een aminozuurprofiel bij het product van dezelfde producent, dus kan je ongeveer gokken.
Of die 50 gram optimaal gebruikt wordt door je spieren hangt van het gehalte leucine af ten eerste en dan de hoeveelheid van de andere aminozuren voor voldoende bouwstenen.
Maar we weten niet hoeveel leucine, meestal is dit 50% van whey bij beef protein net zoals de meeste andere aminozuren.
Dus je gaat het dubbel aan eiwit nodig hebben. En bij whey heb ik het over 30 gram whey eiwit. Dus heb je 60 gram van dat beef protein drankje nodig. Maar is een gok.