XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles

Klote man, je kan altijd nog bb-en :o
En onthoud, de aanhouder wint...

blessurevrij een heerlijke sport `- powerliftkwaaltje ?

Wat is dit nu weer? Kom op Crak, gaan dan even een tijdje high volume ofzo trainen. Jue de boule is levensgevaarlijk.
Je weet nooit waar die dingen naartoe gaan vliegen :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.684
Klote man, je kan altijd nog bb-en :o En onthoud, de aanhouder wint...

Ja, weet je al hoe lang ik aan het aanhouden ben? Maar goed, we hebben er een nachtje op geslapen en we accepteren ons lot maar weer. *zucht*

blessurevrij een heerlijke sport `- powerliftkwaaltje ?

Voelt als een pees of aanhechting aan het heupbot (adductor?). Waarschijnlijk overbelast bij de grinds afgelopen vrijdag. Merkte toen al op dat het niet verstandig was.

Voel het nu de hele tijd zeuren, niet meer alleen onder de bar.

Wat is dit nu weer? Kom op Crak, gaan dan even een tijdje high volume ofzo trainen. Jue de boule is levensgevaarlijk. Je weet nooit waar die dingen naartoe gaan vliegen :p

High volume over mijn lijk. Rehab, dan nieuwe cycle, dan alsnog Smolov.

Ben je trouwens verjaard Crak? Je was toch 36...

Volgende week zwikkie singles op 80. Kom deze cycle nog dichter bij BW press dan ik had verwacht!

Deads was ook werken, maar te doen. Wel weer een oude 'kwaal' tegengekomen, namelijk dat de 2e rep makkelijker gaat dan de 1e. Dat moeten we niet hebben als ik ga maxen.
Dan doe je gewoon een double. :D

Nog gefeliciteerd! Ik maak begin december de overstap naar de 37. :P

Welkom bij de club ouwe.
Beterschap.

• #2.691
Dan doe je gewoon een double. :D Nog gefeliciteerd! Ik maak begin december de overstap naar de 37. :P

Dank u! Heb je nog tips om dat heuppeesje in het gareel te krijgen? Wilde zelf maar even rust pakken tot het niet meer zeurt, daarna voorzichtig rekken en proberen wat wel en niet gaat in de gym (denk dat deadliften wel gaat).

Welkom bij de club ouwe. Beterschap.

Thanks, het ging net zo goed :(

• #2.692
Heb rust gehouden en kon vanmorgen heel voorzichtig wat pijnloze squatjes met lege stang doen, met gewicht gaat niet. Minder breed staan en voeten naar voren laten wijzen maakt het makkelijker - typisch voor adductor-blessures heb ik gelezen. Tja, wat is wijsheid... naar de fysio gaan? Of nog even aanzien?

Vanaf morgen in ieder geval UB weer oppakken, deadliften als dat lukt.

• #2.693
Inkomtraining

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 100 kg × 5
Set 3: 120 kg × 5
Set 4: 140 kg × 5
Set 5: 150 kg × 5

Geen probleem. Is ook logisch want ik kom lang niet diep genoeg tot het punt waar (in de squat) het probleem optreedt.

Bench Press
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 80 kg × 5
Set 3: 100 kg × 5
Set 4: 115 kg × 5

Pull Up
Set 1: +87 kg × 10
Set 2: +87 kg × 10
Set 3: +87 kg × 8

Supersets met

Tricep Dip
Set 1: +87 kg × 10
Set 2: +87 kg × 10
Set 3: +87 kg × 10

• #2.694
Bench Press
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 100 kg × 5
Set 4: 120 kg × 1
Set 5: 135 kg × 1
Set 6: 140 kg × F not that far off :)

Mooi, 1,5xBW weer gepasseerd.

CGBP
Set 1: 80 kg × 8
Set 2: 90 kg × 8
Set 3: 90 kg × 8

Deadlift 2 sec. paused right after lift-off
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 100 kg × 5
Set 3: 120 kg × 3
Set 4: 140 kg × 3
Set 5: 150 kg × 3

Morgen naar de fysio. Heb een vermoeden dat ik minimaal een paar weken niet mag squatten; pezen genezen niet zo snel. Hopelijk mag ik wel deadliften. Ik knal er denk ik maar een lekker Smolovje tegenaan op de bench in de tussentijd.

Smolov... als dat maar goed gaat :D

Squat rip, deads rip. Smolov… ook bench rip? :p
Benieuwd naar fysio bevindingen.

• #2.699
Fysio kon vrij eenvoudig een diagnose stellen: overbelasting van de adductorpezen. Geen liesbreuk of ruptuurtjes dus. Op zich allemaal gunstig, mag doen wat pijnloos lukt zolang het ook de volgende dag niet erger zeurt. En geleidelijk weer gaan squatten, vooral eccentrische beweging. Zou in paar weekjes over moeten zijn.

goed nieuws dus eigenlijk :)

En dikke bench kerel !

Terug
Naar boven