XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles

oh deadlift ben je niet zo hard op gegaan. als nog lekkere training!:)

Deload 5x100 bench :eek: Wat is je 1rm dan?

• Topic Starter Topic Starter
Deload 5x100 bench :eek: Wat is je 1rm dan?

Moet ik snel maar ik eens gaan testen. Hoop op 1x130, ga uit van 1x125. Bench heeft voor mij op het moment overigens geen hoge prioriteit.

Vandaag de draad weer opgepakt na een week rust. Ik kom meestal slecht op gang na een deload, maar het ging eigenlijk best aardig.

Squat ATG

Opwarmen
5x50
5x70
5x95
5x110
6x122,5 Zat meer in, maar je traint Lebowski-stijl of niet :)

MP

Opwarmen
5x40
5x50
5x60
5x67,5 Dikke grind, maar gehaald

Moesten natuurlijk 5 sets zijn :mad:

Bor

5x40
5x50
5x60
5x70
5x85

Bij de bor moet ik toch maar wat smaller gaan beetpakken. Je pakt beter je rug met een brede grip, maar mijn polsen trekken het slecht, waardoor mijn ellebogen willen uitwaaien en ik alsnog schouders zit te trainen.

Hoe bevalt de homegym? Is je doel puur powerlifting of ook bodybuilding gericht?

Nice 5-3-1 of madcow.., in ieder geval Abbo

Hoe bevalt de homegym? Is je doel puur powerlifting of ook bodybuilding gericht?

Ik heb natuurlijk goed gemeten of het allemaal zou passen in de beperkte ruimte die ik heb, maar nu het er staat is het toch wel erg vol. Gelukkig kan ik alle oefeningen wel ongehinderd doen, zelfs powercleans. Je eigen spullen hebben, geen abbo-kosten, geen reistijd naar gym, geen wachttijden in gym, geen losers die een training beginnen met curlz en je dan komen vertellen dat deadliften met 150 kg slecht is voor je rug, m'n eigen muziek, dat is wel superrelaxed!

Ik train op kracht.

Nice 5-3-1 of madcow.., in ieder geval Abbo

531 is mijn basisschema. Zodra ik vastloop in Madcow, keer ik weer terug. Eerst een paar cycli regular, daarna fullbody. Heb het gevoel dat ik daar goed op reageer, maar het is wel intensief.

Madcow Cyclus 7 Training 2

DL

Opwarmen
5x70
5x100
5x120
5x140
6x155

Poepoe, zwaar. Zal nog 't bier van oud&nieuw zijn

Squat ATG

5x20
5x50
5x70
5x80
5x95

BP

Opwarmen
5x50
5x80
5x90
5x102,5
5x112,5

Mijn bankje is wat hoger dan ik gewend was in de gym, dus kan ik mijn voeten niet goed kwijt. Precies waar ik ze wil zit een poot, maar dat voelt niet helemaal lekker. Mis een stabiele basis. Moet ik nog wat op verzinnen.

Ten slotte nog op diverse manieren geprobeerd of ik een GHR kon improviseren. Dat lukte uiteindelijk met het powerrack, een vanger op de laagste positie om mijn voeten achter te klemmen en een stapel kussens onder mijn knieën. GHR is wel superzwaar, ik kom niet eens 1x gecontroleerd naar de grond, laat staan terug. Veel mee oefenen de komende tijd.

Ten slotte nog op diverse manieren geprobeerd of ik een GHR kon improviseren. Dat lukte uiteindelijk met het powerrack, een vanger op de laagste positie om mijn voeten achter te klemmen en een stapel kussens onder mijn knieën. GHR is wel superzwaar, ik kom niet eens 1x gecontroleerd naar de grond, laat staan terug. Veel mee oefenen de komende tijd.

Ben ik ook met bezig, geneens 1 rep kunnen doen. Maar er komt vordering in.
Goede training en een goed nieuwjaar gewenst!

Ik doe GHR tot ik niet meer kan en zet ik mijn armen. Een klein duwtje terug en dan proberen terug naar het begin te geraken. Als je me verstaat.;)

Ik heb natuurlijk goed gemeten of het allemaal zou passen in de beperkte ruimte die ik heb, maar nu het er staat is het toch wel erg vol. Gelukkig kan ik alle oefeningen wel ongehinderd doen, zelfs powercleans. Je eigen spullen hebben, geen abbo-kosten, geen reistijd naar gym, geen wachttijden in gym, geen losers die een training beginnen met curlz en je dan komen vertellen dat deadliften met 150 kg slecht is voor je rug, m'n eigen muziek, dat is wel superrelaxed!

Ik heb ook thuis spullen waar ik bijna alles kan doen, maar vind het in de gym ook wel fijn hoor. Ik mis het sociaal contact als ik alleen maar thuis train. Vooral in de winter kan ik me er moeilijk toe zetten om thuis te trainen.

goede training van het nieuwe jaar, hoe bevalt de homegym je?
En zou je heel mischien een filmpje willen maken van de geimproviseerde GHR ben erg benieuwd wil hem ook kunnen doen!:)
En wat voor spul heb je nu thuis staan?

Ik doe GHR tot ik niet meer kan en zet ik mijn armen. Een klein duwtje terug en dan proberen terug naar het begin te geraken. Als je me verstaat.;)

I do now! (trouwens echt spierpijn van die GHR... stijf als een hark vandaag)

Ik heb ook thuis spullen waar ik bijna alles kan doen, maar vind het in de gym ook wel fijn hoor. Ik mis het sociaal contact als ik alleen maar thuis train. Vooral in de winter kan ik me er moeilijk toe zetten om thuis te trainen.

Ja, alleen is maar alleen, da's wel waar. Vooral de knappe dames mis ik wel ;) Maar voorlopig probeer ik het even zonder gymabbo.

goede training van het nieuwe jaar, hoe bevalt de homegym je?
En zou je heel mischien een filmpje willen maken van de geimproviseerde GHR ben erg benieuwd wil hem ook kunnen doen!:)
En wat voor spul heb je nu thuis staan?

Ik heb een powerrack met dipsteunen en verschillende chin/pull-up opties, een goedkope bb van fitness seller (best fijn eigenlijk, maar zal wel krom trekken als je hem dropt), een bench (ook incline en decline), dumbbell bars en iets van 250 kg aan schijven. D'r moet nog wat klein gewicht bij om te kunnen db pressen en og db pressen, maar dan heb ik eigenlijk alles.

Ik zal proberen een foto/filmpje te maken, maar mijn smartphone is kaduuk en ik weet niet of mijn oude brakke reservertelefoon goed filmt.

De dames maken het inderdaad zoveel leuker :D Ik zou het niet willen missen :cool:

GHR rules! Echt vreemd eigelijk dat bijna geen enkele gym in NL er een heeft.

Ik lag nog in bed toen ik las dat mijn favoriete band de studio in is gegaan voor een nieuw album, dat waarschijnlijk in mei uitkomt. Karma voor wie het eerst de band raadt ;) Ondertussen kreeg ik het behoorlijk op mijn heupen van dit nieuws:

Squat ATG

Opwarmen
5x50
5x70
5x95
5x110
belt om
3x125
1x140 PR Easy
1x150 PR Niet ATG, maar goed onder parallel. Zag sterretjes, maar snelheid omhoog nog oké

MP

5x20
5x40
5x50
5x57,5
5x62,5
3x70 VPR Heel zwaar; zal mij benieuwen of ik volgende keer 5x haal...

Bor

5x40
5x60
5x70
5x77,5
8x85 Lekkere repout

GHR

1e rep bijna tot de grond, en met klein duwtje ook zelf weer helemaal terug
2e rep failde ik al halverwege en kwam ik zelfs met een megaduw niet meer zelf terug. Toch al vooruitgang.

Comment: Uitstekende training. Duidelijk is dat ik geen repper ben, maar een maxer: het verschil tussen mijn 5RM en 1RM (bijvoorbeeld) is (vermoed ik) een stuk groter dan gemiddeld.

Het uitstapje naar Madcow, tevens mijn eerste full body schema, is nu al geslaagd. Ik ga ermee door tot ik op de squat stall.

Super squat PR!!

Zelfde type lifter dus :D

Proficiat met je pr's, ik volg.

Squat 140 maar laat me geen 5x110 doen :D

Terug
Naar boven