Crakie
Huge Freak
- Waardering
- 2.529
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 89kg
Zelfde type lifter dus
Proficiat met je pr's, ik volg.
Squat 140 maar laat me geen 5x110 doen![]()
Fast-twitch fibers ftw!
Welcome aboard, sir.Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zelfde type lifter dus
Proficiat met je pr's, ik volg.
Squat 140 maar laat me geen 5x110 doen![]()
Welcome aboard, sir.Lekkere PR man. Hoe breed sta je bij de squat trouwens? Ben er net mee begonnen dus ik leer graag bij![]()
Thanks guys! Na veel voelen en proberen ben ik op een vrij brede stance uitgekomen om goed diep te kunnen komen zonder mijn torso extreem naar voren te moeten klappen. Heb namelijk nogal korte hamstrings. Voordeel van breed vind ik ook dat je je heupen er beter in kunt gooien om door je dode punt heen te duwen.
Mmm ik heb toch het idee dat je dan minder de quads pakt, waar het mij eigenlijk om gaat. Ik ben geen powerlifter dus eigenlijk is mijn doel niet zo diep mogelijk. Aan de andere kant is het natuurlijk wel leuk om zoveel mogelijk te kunnen squaten met een volledige uitvoering...
Zit er veel verschil dan in olympic squat en gewone squat?

Jij bent surieus hard vooruit gegaan. 125*6kg squat, doe ik je niet na. En al zeker nie de MP.
Ik heb natuurlijk goed gemeten of het allemaal zou passen in de beperkte ruimte die ik heb, maar nu het er staat is het toch wel erg vol. Gelukkig kan ik alle oefeningen wel ongehinderd doen, zelfs powercleans. Je eigen spullen hebben, geen abbo-kosten, geen reistijd naar gym, geen wachttijden in gym, geen losers die een training beginnen met curlz en je dan komen vertellen dat deadliften met 150 kg slecht is voor je rug, m'n eigen muziek, dat is wel superrelaxed!
Ik train op kracht.
531 is mijn basisschema. Zodra ik vastloop in Madcow, keer ik weer terug. Eerst een paar cycli regular, daarna fullbody. Heb het gevoel dat ik daar goed op reageer, maar het is wel intensief.

Ik lag nog in bed toen ik las dat mijn favoriete band de studio in is gegaan voor een nieuw album, dat waarschijnlijk in mei uitkomt. Karma voor wie het eerst de band raadtOndertussen kreeg ik het behoorlijk op mijn heupen van dit nieuws:
Squat ATG
Opwarmen
5x50
5x70
5x95
5x110
belt om
3x125
1x140 PR Easy
1x150 PR Niet ATG, maar goed onder parallel. Zag sterretjes, maar snelheid omhoog nog oké
MP
5x20
5x40
5x50
5x57,5
5x62,5
3x70 VPR Heel zwaar; zal mij benieuwen of ik volgende keer 5x haal...
Bor
5x40
5x60
5x70
5x77,5
8x85 Lekkere repout
GHR
1e rep bijna tot de grond, en met klein duwtje ook zelf weer helemaal terug
2e rep failde ik al halverwege en kwam ik zelfs met een megaduw niet meer zelf terug. Toch al vooruitgang.
Comment: Uitstekende training. Duidelijk is dat ik geen repper ben, maar een maxer: het verschil tussen mijn 5RM en 1RM (bijvoorbeeld) is (vermoed ik) een stuk groter dan gemiddeld.
Het uitstapje naar Madcow, tevens mijn eerste full body schema, is nu al geslaagd. Ik ga ermee door tot ik op de squat stall.
Helder! Madcow is zeker relax....zou het graag nog doen, maar ik trek 3x per week squaten helaas niet

Lekker bench PR! Kun je die stang niet hoger zetten en dan je bankje ervoor + kussen d'r op? Dan kun je volgens mij dieper gaan en heb je een betere ROM.
). Door de poot is het echter lastig een verhoging te maken met een schijf of wat ook.Ik snap niet wat je bedoelt? Ik wil mijn voeten plat op de grond, maar daar is de bank te hoog voor (of mijn benen te kort). Door de poot is het echter lastig een verhoging te maken met een schijf of wat ook.
. Waar klem je je enkels/voeten dan aan vast? Aan de onderkant van het bankje ofzo? Dan snap ik je verhaal idd