MuscleMeat

Gesloten Tidus wil een sixpack

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Je draait die repjes lekker vlot weg hoor!

Ik zou meer TUT & MMC gebruiken..:trollface:
Niet per se als reactie op Marvin maar wil hier wel even op ingaan. Ik weet niet hoe de rest erover denkt naar mijn mening is dat meer TUT ervoor zorgt dat je een betere MMC hebt. Beginnende lifters raad ik daarom altijd aan gebruik te maken van meer TUT zodat hun MMC beter wordt. Ik gebruik niet perse altijd veel TUT omdat mijn MMC al vrij goed is. Daarvoor hoef ik niet reps langzamer uit te voeren. Stel ik heb eens een training een slechte pomp, dan ga ik me wel meer focussen op de TUT zodat mijn MMC beter wordt en ik dus een betere pomp krijg. Het draait dus uiteindelijk vooral om de MMC en niet om de TUT. Beetje duidelijk zo?:o

• Topic Starter Topic Starter
Niet per se als reactie op Marvin maar wil hier wel even op ingaan. Ik weet niet hoe de rest erover denkt naar mijn mening is dat meer TUT ervoor zorgt dat je een betere MMC hebt. Beginnende lifters raad ik daarom altijd aan gebruik te maken van meer TUT zodat hun MMC beter wordt. Ik gebruik niet perse altijd veel TUT omdat mijn MMC al vrij goed is. Daarvoor hoef ik niet reps langzamer uit te voeren. Stel ik heb eens een training een slechte pomp, dan ga ik me wel meer focussen op de TUT zodat mijn MMC beter wordt en ik dus een betere pomp krijg. Het draait dus uiteindelijk vooral om de MMC en niet om de TUT. Beetje duidelijk zo?:o

Ik begrijp je helemaal!

Beginners hebben er zeker baat bij om oefeningen rustig gecontroleerd uit te voeren met wat minder gewicht. Op die manier leren ze de oefening correct uitvoeren en de juiste spieren te gebruiken. Na verloop van tijd verloopt dat vlotter waardoor je reps vlotter kan doen en er dus minder sprake is van TUT maar wel nog steeds voldoende MMC :D

Your uitleg was very clear :roflol:

Give me an amen!!

Just lift the damn weight!

Amen to that! :bow2:

Bij 'zwaar' benchen leg ik de theorie hierboven ook even naast me neer en is mijn filosofie ook om gewoon dat setje af te maken. Komt omdat het mijn ego lift is, zoals ik al eerder heb gezegd :D

Het is ook enkel bij benchen dat ik de uitvoering wat durf verwaarlozen.

Binnen een aantal weken maak ik jullie trots met een filmpje van een voorbeeldsetje met 100 kg bomvol MMC, TUT, ellebogen tucken, archen, ... :flexgrin:

Feedback over uitvoering is welkom.

De baan van de stang lijkt goed recht. De positie van de ellebogen blijven ook goed onder de polsen, de flare is dus prima met deze gripbreedte (hoek die ellebogen op bewegen). Ik denk dat ik overigens ongeveer dezelfde grip hanteer (close grip). Het lijkt alsof de pols meer op 1 lijn kan zijn met de (linker)hand, hoe rechter dit is over het algemeen hoe beter de krachtoverdracht van de elleboog naar de hand en pols.
Je benen zijn te wiebelig, als ik er zou staan en een trap tegen je benen zou geven zou er niks mee moeten geven. De buik lijkt onrustig, alsof de ademhaling gaat zoals het jou uitkomt. Zelfde voor de billen. Spanning is echt alles, maar kost tijd om te leren en verfijnen. Bij de eerste rep voor het unracken, kom je al los van spanning. De schouders komen te ver naar voren/ omhoog en je benen beginnen te wiebelen. Tijdens de herhalingen lijken je schouders beter, op het einde van de laatste herhaling bij het terugleggen van de halter zie je hetzelfde als voor het unracken.

Mijn advies zou zijn als je meer spanning wilt houden, probeer dat rustig aan te doen stap voor stap. Het is niet de bedoeling dat je gelijk je hele set-up zodanig omgooit dat alles ineens veel zwaarder gaat. Film je anders ook eens vanaf de zijkant, ik ben benieuwd naar je benen en dan los van het wiebelen wat de positie is van jouw knie en heup. Probeer de hoogte van de knie onder die van de heup te houden en houdt de spanning erop. Alsof je de grond weg wilt duwen onder je schoenen, soms schiet er (zeker in het begin bij oefenen) de kramp van in je hamstrings. Hoe beter je spanning kunt houden hoe minder "plezierig" benchen wordt. Je kunt ook bij het benchen anders denken, in plaats van de halter omhoog te pressen, beeld je in dat jij jezelf hard de bank in wilt duwen. Dit zijn punten die mijns inziens voor verbetering vatbaar zijn, indien je daarvoor open staat. Je bankt geenszins slecht.

Dit zijn punten die mijns inziens voor verbetering vatbaar zijn, indien je daarvoor open staat. Je bankt geenszins slecht.

Thanks voor het uitgebreide antwoord.

Voor een (herboren) natty mogen mijn benchpress gewichten gezien worden IMO, maar ik ben zeker niet zo arrogant om te denken dat de uitvoering perfect is omdat ik 100 kg kan benchen :o

Ik probeer zeker aan de stabiliteit te werken de komende weken, ik geef tegen dan nog een update door middel van een nieuw filmpje :cool: Mijn linkerhand lijkt wat raar te doen maar dat is eerder optisch bedrog denk ik, IRL zien mijn handen er normaal uit.

Ps: Derksen rules, Josef Svejk zuigt :hahaha:

Voor een (herboren) natty mogen mijn benchpress gewichten gezien worden IMO, maar ik ben zeker niet zo arrogant om te denken dat de uitvoering perfect is omdat ik 100 kg kan benchen :o
Gaat je wel makkelijk af. Maar met het willen verbeteren van techniek zal gewicht even moeten wachten. Komen vanzelf zaken als je lats meer gebruiken bij. Stap voor stap.
Ps: Derksen rules, Josef Svejk zuigt :hahaha:
Dan blijf ik toch gewoon Derksen voor jou. X-je.

Gaat je wel makkelijk af. Maar met het willen verbeteren van techniek zal gewicht even moeten wachten. Komen vanzelf zaken als je lats meer gebruiken bij. Stap voor stap.

Het is niet zo erg om nu even een stapje terug te nemen en techniek te verbeteren zodat ik later nog wat gemakkelijker kan doorgroeien :cool: Sowieso bench ik met pakweg 90 kg een stuk beter dan op het filmpje, ego neemt het over van de techniek wanneer ik 'zwaar' ga :D

Het is niet zo erg om nu even een stapje terug te nemen en techniek te verbeteren zodat ik later nog wat gemakkelijker kan doorgroeien :cool: Sowieso bench ik met pakweg 90 kg een stuk beter dan op het filmpje, ego neemt het over van de techniek wanneer ik 'zwaar' ga :D
Ja het is een beetje aftasten, ik denk dat de basis zo tussen de ±65-75% 1RM redelijk is om techniek te oefenen. Als je boven de 85% komt komen er vaak wel andere punten voor verbetering naar boven, hetzelfde boven de 90-95% 1RM.

Overigens zou ik in de regel op 1. een zo groot mogelijke acceleratie van reps zetten (intramusculaire tensie) bij gemiddeld tot veel aantal herhalingen (>8+) en daarna pas iets als TUT.

Ja het is een beetje aftasten, ik denk dat de basis zo tussen de ±65-75% 1RM redelijk is om techniek te oefenen. Als je boven de 85% komt komen er vaak wel andere punten voor verbetering naar boven, hetzelfde boven de 90-95% 1RM.

Overigens zou ik in de regel op 1. een zo groot mogelijke acceleratie van reps zetten (intramusculaire tensie) bij gemiddeld tot veel aantal herhalingen (>8+) en daarna pas iets als TUT.

Time to take it to another level :cool:
Dat maakt het verschil tussen dikke powerlifters en bodybuilders :trollface:

Shots fired...:army:

Ik voel me niet aangesproken. Ben noch het ene, noch het andere.

Leef je in ontkenning? :burns:

Ohja het is pas dinsdag. Was het maar vrijdag :( sorry wilde gewoon even rellen.

Het hoeft niet per se vrijdag te zijn... :burns:

Nee hoor. Ik ben niet sterk noch gespierd. En ook niet dik, maar ook niet shredded. Dus ja...

Eigenlijk zit je dus met een ferme identiteitscrisis... Ik los het even op voor je door middel van een poll...

Mag ik iedereen vragen Robke te helpen aan een identiteit, door eenvoudig een stem uit te brengen... :D

Eenheidsworst.. Rob is de VW Golf onder de bodybuilders.

Ik wil graag een goedkope mercedes zijn (a-klasse) :devilnana:

Duur in onderhoud :P

A-klasse is niet per definitie goedkoop :p

2019-mercedes-amg-a35-4matic.jpg

Gebaseerd op de laatste foto's ga ik voor beachboy :eyebrow:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven