MuscleMeat

Gesloten Tidus wil een sixpack

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ach je gaat tenminste ;) Is al heel wat waard :thumbs:

Ik zit al vanaf 7:00 af te zien op mijn werk.

Training 27 januari 2019
Type: Hardlopen
Ondergrond: Bos

- Eerst 1,5 km opgewarmd op vlak parcours, aan een tempo van 10,5 per uur.
- Vervolgens het bos in. 4,5 km en DAMN b*ch... wat is dat zwaar zeg. Het reliëf in het bos is sterk en er is eigenlijk weinig/geen tijd om te recupereren. De hele tijd tegen mijn maximum gezeten en elke helling was sterven. Halfweg heb ik zelfs een minuut of twee moeten stappen omdat het zo zwaar voor me was.
- Tot slot nog 1,5 km uitlopen op vlak parcours tegen ongeveer 10,5 per uur.

In totaal dus 7,73 km gelopen op 46'32". Dat is een gemiddelde van afgerond 10 per uur. Ik zal deze training toch regelmatig gaan herhalen om weerstand in het lopen te kweken en op termijn een hoger tempo te halen. Dat moet wel lukken op zo een zwaar parcours... hoop ik.

Planning 27 januari 2019 (namiddag of avond)
Type: PUSH

- Bench Press
- Dumbbell fly --> FST-7
- Sitting Shoulder Press
- Rope Seated Face Pull
- Upright Cable Row
- Weighted dips
- Triceps Pushdown

Ach je gaat tenminste ;) Is al heel wat waard :thumbs:

Ja klopt, ben van de overtuiging dat regelmatig trainen het belangrijkste is bij het behalen/behouden van een goede fysiek. Altijd beter om IETS te doen ipv NIETS te doen.

Sinds een goede maand train/loop ik nu weer regelmatig en ondanks het feit dat mijn vetlaagje gelijk blijft, begint mijn lichaam toch weer een betere vorm te krijgen :) Dat vetlaagje droppen we wel tijdens de cut binnenkort!

Ik zit al vanaf 7:00 af te zien op mijn werk.

Doe je vaak zondagwerk?

Laatst bewerkt:
Hoe bevalt de FST-7?

Deze ochtend hebben mijn vrouw en ik de eerste afspraak bij de gynaecoloog gehad. Het goede nieuws is dat de ontwikkeling van ons kindje perfect op schema zit (nu 8,5 weken ver = iets meer dan 2 cm groot). We hebben meteen de eerste foto's mee naar huis gekregen en ook de hartslag mogen horen.

Goed nieuws dus :D

Hetis een eenvoudige interpretatie van FST-7 maar het bevalt goed! Steeds lekkere pomp :fire: :fire: :fire: Hartslag ligt ook lekker hoog tijdens die setjes en voor een cardio-liefhebber als mezelf is dat best aangenaam. Beetje cardio tijdens krachttraining :roflol:

Leuk logje! Ik volg. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap

De PUSH training van gisteren zal ik vanavond pas doen. Ik was gisteren gewoon te moe. Op manier wel te begrijpen want ik had zaterdagavond gelopen + PULL training gedaan. Dan op zondagochtend nog een zware looptraining. Dat zijn 3 trainingen op iets meer dan 12u en ik had dat toch onderschat :o

Vanavond log ik dus nog de PUSH training :)

Stilaan wil ik graag mijn looptempo verhogen en ik vraag me af hoe ik dit het best zou aanpakken. Ik twijfel tussen wekelijks 1 klassieke intervaltraining (500 meter op hoger tempo, afgewisseld met 500 meter tegen 10km per uur) ofwel wekelijks de zware bosloop van gisteren waar ik dus veel hellingen moet overwinnen.

Het verteren van looptrainingen gaat redelijk vlot, maar ik heb niet de indruk dat ik de voorbije maanden eigenlijk een hoger tempo haal. Ik loop gewoon comfortabe

Bij deze een oproep aan de lopers op het forum (@Bert , @RaceRookie , @roei- en fietsfanaat , ...). Verkiezen jullie hellingen of klassieke interval om tempo te verhogen?

Mijn buikgevoel zegt dat ik met hellingen sneller vooruitgang zal maken, gezien de zware omloop hier in het bos.

Leuk logje! Ik volg. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap

Bedankt en welkom in mijn logje, waar bijna alles kan en mag ;)

Laatst bewerkt:
@Tidus FFX
Gefeliciteerd man...super leuk zo'n kleintje.

3 trainingen in 12 uur.....kan me inderdaad voorstellen dat de 3e training dan wat mat wordt.

Ik ben geen hele fanatieke loper geweest, maar “klassieke interval” is beter te registreren, plannen en monitoren.

@Tidus FFX
Gefeliciteerd man...super leuk zo'n kleintje.

3 trainingen in 12 uur.....kan me inderdaad voorstellen dat de 3e training dan wat mat wordt.

Bedankt :)

Ja die vierde training zat er zeker niet meer in :o

Ik ben geen hele fanatieke loper geweest, maar “klassieke interval” is beter te registreren, plannen en monitoren.

Daar zit iets in, alhoewel de bosomloop heel mooi en logisch is. De ene helling is zwaar en zowat 500 meter, gevolgd door ongeveer 500 meter bergaf/vlak. Vervolgens 200 meter gemiddelde helling met +- 300 meter bergaf/vlak.

Voorlopig ga ik denk ik tot en met eind februari 1* per week de bosomloop doen en dan eens kijken naar de progressie.

Ik sta uiteraard open voor concrete tips die kunnen helpen om mijn 5km tijd wat te verbeteren :)

Laatst bewerkt:
Net als met krachttraining is motivatie net zo belangrijk als je het een leuk en uitdagend rondje vind dan kan je op die manier ook prima progressie boeken.

Net als met krachttraining is motivatie net zo belangrijk als je het een leuk en uitdagend rondje vind dan kan je op die manier ook prima progressie boeken.

Yup, ik las ondertussen hier en daar dat hellingen ook daadwerkelijk sneller resultaten zouden opleveren mbt een hoger tempo, in vergelijking met gewone interval.

Mijn 'achterban' lopers reageert voorlopig niet maar ben wel nog steeds benieuwd naar ervaringen. Zou ik er nog eens durven taggen? :P @Bert en @RaceRookie

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven