MuscleMeat

Time flies, it's up to ME to be the navigator!

Ik heb toch gezegd dat ik vanaf maandag trainingen ga posten:rolleyes:
Morgen nog een laatste maal full body, even PR neerzette op DL en MP:cool

Sorry hoor. :rolleyes: Zou overigens niet weten waarom je pas vanaf maandag gaat posten, alsof fullbodytrainingen niets voorstellen of zo... maar goed, moet je zelf weten.

• Topic Starter Topic Starter
Die split verdeling is trouwens precies dezelfde als die ik gebruik op het moment. Traint erg fijn :).

Ben je uitgerust van woensdag als je donderdag gaat trainen?
Lopen je schouders achter of niet?

---------- Toegevoegd om 22:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:30 ----------

Sorry hoor. :rolleyes: Zou overigens niet weten waarom je pas vanaf maandag gaat posten, alsof fullbodytrainingen niets voorstellen of zo... maar goed, moet je zelf weten.

Deze log begint met een 4 daags splitschema. Lijkt me zonde om hier eerst wat full body tussen te gooien?
Kijk, we zijn zo goed als zaterdag; nog 2 daagjes wachten dus! Zal dat lukken?:aai:

Qua hersteltijden is dit schema echt ideaal voor mij, schouders lopen niet echt achter.

Qua hersteltijden is dit schema echt ideaal voor mij, schouders lopen niet echt achter.

Oké goed om te weten. Doe je een beetje dezelfde oef die ik ga doen?

---------- Toegevoegd om 08:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:56 ----------

Ik hoop maar dat ik strak een PR kan neerzetten bij de DL en MP; heb namelijk al 2 dagen moeten helpen met mijn pa. Betonblokken verplaatsen enzo, pff gun mee eens wat rust:mad:

Dat touwtje springen om wat los te komen van morgen is ook maar niets geweest. In het begin maakte ik constant fouten en daarna toen het wat lukte, probeerde ik een rustig tempo te vinden; maar het bleef veel te intensief naar mijn zin :(

Laatst bewerkt:
Gisteren was mijn training nogal aan de korte kant. Ik vond mijn trainingsbroek niet (altijd hetzelfde als ik thuis ben:rolleyes:), zodoende moest ik iets sneller fietsen en had ik dan nog maar 30min om te trainen.
Dus eerst nog vlug een warm up gedaan en toen aan de werksets begonnen, voor zoverre er nog tijd was.

Deadlift:
2x8 60kg
1x7 70kg

Military Press:
1x7 27,5kg
1x6 27,5kg
1x5 27,5kg

Ik kon het niet over mijn hart krijgen dat ik zo weinig heb kunnen doen en ben dus nog 60min gaan fietsen.
------------------------------

Zondag 27/06

Metingen
gewicht: 64,5kg

Cardio (ochtend)
soort: fiets
duur: 43min (excl. 2min cooldown)
afstand: 21,1km
gemiddelde snelheid: 29,4km/h

Laatst bewerkt:
Voeding afgestemd op mijn 4 daagse split; KT-dagen en rust-dagen.

De berekeningen die ik hiervoor heb gemaakt, zijn de volgende:

BMR: 1630
Activiteitsfactor: 1,4
Onderhoud: 2282
Clean bulk kcal (+5%): 2396,1
KT toeslag: 294,75
Cardio toeslag op KT dagen: 68,2kcal + 73,4kcal + 129,9kcal + 148,5kcal
Cardio toeslag op rust dagen: 109,2kcal
=> kcal op trainingsdagen: 3110,85
=> kcal op rustdagen: 2505,3

schema
(op foto klikken en dan nog eens inzoomen)

voeding KT dag.jpg

voeding rust dag.jpg

Laatst bewerkt:
Maandag 28/06

Metingen
gewicht: 65,0kg

Cardio (ochtend)
soort: springtouw
duur: +/- 10min

KT
borst/biceps

• Bench Press
    1x10 40kg
    1x4 42,5kg
    1x6 40kg

• Incline dumbbell Press (45°)
    1x10 8kg
    1x9 10kg
    1x8 12kg

• Decline dumbbell Press
    1x12 10kg

• Flies
    1x12 6kg
    1x8 8kg

• barbell Curl
    1x10 20kg
    1x9 22kg
    1x6 25kg

• Seated dumbbell Curl
    1x6 10kg
    1x8 8kg

• Preacher Curl (EZ-bar)
    1x14 20kg
    1x7 23kg

• Hammer Curl
    1x8 6kg
    1x8 6kg (+6 neg.)

Opmerkingen
duur: 53min50sec (waarvan 18x 1min30sec rust)
hartslag: tijdens rust rond de 90bpm, naar het einde toe 110bpm
andere: De bench ging nogal moeizaam, had verwacht meer te drukken. Misschien had ik me wat mispakt in mijn warm up. Vooral de korte rustperiode deed mij de das om, want bij full body nam ik toch 3min.
Ik ben tijdens elke set goed diep gegaan. Het was wel even zien welk gewicht ik best zou moeten gebruiken. De decline db press ging wel erg vlot, dus daar mag zeker een pak boven op.

Cardio
soort: fiets; roeimachine
duur: 21min29sec + 19min54sec; 8min45sec
hartslag: 125-135bpm + 145-160bpm; 150bpm
andere: Hoe snel ik ook naar beneden reed met mijn fiets, de hartslag ging maar niet omhoog. Bij het naar boven gaan, had ik dan weer veel moeite om deze in bedwang te houden.

Laatst bewerkt:
good luck !

Ik ben vandaag wat handige aankopen gedaan.
Zo heb ik een hartslagmeter gekocht in de decathlon, namelijk de CW. KALENJI 500 SD HEARTWEAR.

Ook heb ik er een erg handige rugzak gevonden die eten koel houdt, namelijk de ARPENAZ 10 ICE BP. Je kan er ook nog een extra blok ijs insteken wat je vooraf invriest.

Ook 2 paar all stars (converse) gekocht in het beige en blauw. Zo kan ik mijn oude all stars gebruiken om te trainen:)

Ook wat extra trainingskledij gekocht; lekker strakke shirt, waarvan ééntje zonder mouwen.

---------- Toegevoegd om 00:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:01 ----------

Morgen paintballen, dus nu 3 maaltijden voor morgen inpakken:cool:

Laatst bewerkt:
Dinsdag 29/06

Metingen
gewicht: / (vergeten)

Cardio (ochtend)
soort: / (paintball in de plaats)
duur: / (3 uur)

KT
benen/buik

• Hack Squat (machine)
    1x10 80kg
    1x8 90kg
    1x6 100kg

• Leg Press (45°)
    1x10 60kg
    1x8 70kg
    1x3 80kg

• Leg Extention
    2x8 30kg
    1x8 35kg

• Romanian Deadlift
    1x10 40kg
    1x9 50kg
    1x7 70kg

• Standing Calf Raises
    1x12 35kg
    1x10 45kg
    1x10 60kg

• Seated Hip Raise Crunch (machine)
    1x12 35kg
    1x10 40kg
    1x10 45kg

Opmerkingen
duur: 60min (waarvan 15x 2min en 3x 2min30sec rust)
hartslag: tijdens rust rond de 110bpm
andere: Zware training. Lange tijd geleden die leg press, kwam hard aan. Bij de romanian deadlift voelde ik mijn hamstrings eigenlijk niet zo goed, eerder mijn onderrug:dunno: Calf raises mogen wel wat zwaarder, mss ook iets minder lang beneden blijven hangen de volgende keer. Bij abs ga ik me ook meer focussen op elke rep zodat ik meer kan.

Cardio
soort: fiets; lopen
duur: 19min36sec + 19min; 15min
hartslag: 130bpm + 165bpm; 165bpm
andere: /

Laatst bewerkt:
Hmm, ik lees dat je voor meer spiergroei best 2-3min rust tussen de setje. Dus mss toch mijn 1min30sec rust verhogen naar 2min en bij de compounds 3min rust houden.

Ik dacht altijd max 1 minuut? :o

Dit is wat de post was:

Origineel gepost door boforli
Voor maximale spiergroei moet je 2-3 minuten rusten tussen de sets.

En dit is wat 3XL hierop te zeggen had:
Klopt. Is al meerdere malen hier op ht forum aangegeven en de onderzoeken staan in de wetenschapsectie.

Hier nog een quote:
Het gaat niet alleen om de inspanning, maar meer om wat je met de inspanning bereikt.

Lichtere gewichten belasten andere vezels als zwaardere gewichten. Ook als je kort rust.

Kortere rustpause's betekend alleen maar dat je deze vezels vaker belast en aangezien de vezels die je met zwaardere gewichten aanspreek de vezels zijn met de meeste aanleg voor hypertrofie betekend korte rust/minder minder groei.

Laatst bewerkt:
Hmm, ik lees dat je voor meer spiergroei best 2-3min rust tussen de setje. Dus mss toch mijn 1min30sec rust verhogen naar 2min en bij de compounds 3min rust houden.

No, he's right ;)

Sommige zeggen zelfs tot 4min omdat dat ervoor zou zorgen dat je ATP volledig is bijgevuld. Zelf vind ik
het wat lang. Je zou trouwens ook via je hartslag kunnen werken. Zakt deze onder de 100 slagen tussen je
setjes, zou je in principe ook terug good 2 go moeten zijn.

No, he's right ;)

Sommige zeggen zelfs tot 4min omdat dat ervoor zou zorgen dat je ATP volledig is bijgevuld. Zelf vind ik
het wat lang. Je zou trouwens ook via je hartslag kunnen werken. Zakt deze onder de 100 slagen tussen je
setjes, zou je in principe ook terug good 2 go moeten zijn.
Idd, Je moet proberen te auto-reguleren.

Vroeger keek ik altijd naar de tijd en van zodra ik tussen de 1 - 1.30min zat zou ik alweer aan mijn volgende set bezig zijn.

Luisteren naar je lichaam heeft heel wat voordelen.

Idd, Je moet proberen te auto-reguleren.

Vroeger keek ik altijd naar de tijd en van zodra ik tussen de 1 - 1.30min zat zou ik alweer aan mijn volgende set bezig zijn.

Luisteren naar je lichaam heeft heel wat voordelen.

Goed punt van beide. Ik heb ondervonden dat ik bij de pure isolatie oefeningen al wat sneller uitgerust ben en mijn hartslag dan sneller onder de 100 duikt.

Ik ga eens proberen om 2min30sec tussen de basiscompound setjes te rusten, bij zware oef die niet volledig isolatiewerk zijn 2min rust en bij pure isolatie 1min30 rust. Zo krijg ik mijn trainingstijd weer meer richting de 45min :)
Waarom ik niet naar mijn hartslag gewoon kijk? Ik wil d.m.v. de rusttijd telkens gelijk te houden voor dezelfde oef, een beeld krijgen hoe ik er voor sta; maak ik (veel) progressie of niet.

Laatst bewerkt:
Op naar de sterren, en daar voorbij!!!! Maar nu wel van de xtc afblijven hoor!

Woensdag 30/06

Metingen
gewicht: 65,0kg

Cardio (ochtend)
soort: fiets
duur: 25min36sec (excl. 1min cooldown)
hartslag: 130bpm
afstand: 11,5km
gemiddelde snelheid: 27,2km/h

---------- Toegevoegd om 08:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:33 ----------

Op naar de sterren, en daar voorbij!!!! Maar nu wel van de xtc afblijven hoor!

???verkeerde log?

---------- Toegevoegd om 08:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:37 ----------

Donderdag 01/07

Metingen
gewicht: 65,7kg

Cardio (ochtend)
soort: springtouw
duur: +/- 10min

KT
schouders/triceps

• Military Press
    2x8 26kg
    1x5 27,5kg

• dumbbell Side Raises
    1x10 4kg
    1x5 6kg
    1x10 4kg

• Bent-Over Laterals
    1x12 4kg
    1x12 6kg
    1x12 8kg

• Close-grip Bench Press
    1x9 35kg
    1x7 35kg
    1x5 36kg

• Skull Crusher (decline)
    1x11 19kg
    1x7 21kg
    1x8 21kg

• Cable Pushdown
    1x12 15kg
    1x14 22,5kg
    1x14 27,5kg
    1x5 37,5kg

Opmerkingen
duur: 56min5sec (waarvan 3x 2min30sec, 3x 2min en 12x 1min30sec rust)
hartslag: in rust 90bpm
andere: Ik heb een wat wijdere grip genomen bij de MP. Ik had verwacht meer herhalingen te kunnen doen met dit gewicht, maar helaas. Bij de side raises was 8kilo te licht, maar 12kg te zwaar; maar 10kg hebben ze niet:mad: Ik denk dat ik bij de bent overs nog meer kan. Close grip bench was toch even wennen. Cable pushdown vond ik duidelijk het juiste gewicht niet; ook heb ik mijn twijfels over de manier van duwen en het plaatsen van je handen.

Cardio
soort: fiets; crosstrainer (incline:+4, resistance:22)
duur: 19min5sec + 21min5sec; 15min
hartslag: 135bpm + 155bpm; 150bpm
andere: Mijn benen zijn toe aan wat rust heb ik zo de indruk

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven