XXL Nutrition

Trainen op massa....of toch niet?

Bezoekers in dit topic

don Piedro zei:
Nou ben ik het toch zo ongeveer voor het eerst niet eens met wat ik an je lees 3XL. In mijn ogen gaat het om de inspanning en niet om het gewicht. Wanneer de rustpauzes íets korter zijn, schiet de inspanning direct omhoog!

Het gaat niet alleen om de inspanning, maar meer om wat je met de inspanning bereikt.

Lichtere gewichten belasten andere vezels als zwaardere gewichten. Ook als je kort rust.

Kortere rustpause's betekend alleen maar dat je deze vezels vaker belast en aangezien de vezels die je met zwaardere gewichten aanspreek de vezels zijn met de meeste aanleg voor hypertrofie betekend korte rust/minder minder groei.
 
3XL zei:
Het gaat niet alleen om de inspanning, maar meer om wat je met de inspanning bereikt.

Lichtere gewichten belasten andere vezels als zwaardere gewichten. Ook als je kort rust.

Kortere rustpause's betekend alleen maar dat je deze vezels vaker belast en aangezien de vezels die je met zwaardere gewichten aanspreek de vezels zijn met de meeste aanleg voor hypertrofie betekend korte rust/minder minder groei.



Voor mij werken kortere rustpauzes veel beter! Als ik 3 minuten rust dan kan ik +- 5 kilo meer pakken met b/s/d en bij de isolatie oefeningen scheelt het nog minder! Ik kan dan wel iets meer gewicht pakken de intensiteit is stukken minder als ik langer rust! Ik rust dan ook korter dan 1 minuut! En voor mij betekend dat meer groei!

Stelling gaat dus niet altijd op want ieder lichaam reageert anders!
 
effe vraagje tussendoor :

In welk reprange en %1RM kan je de pezen het beste trainen ?
 
Zware belasting met beperkte ROM (Power Factor Training ed)
 
3XL zei:
Zware belasting met beperkte ROM (Power Factor Training ed)

Heb je daar mischien wat links over plz ?
Ik wil me schouderpezen namelijk supersterk maken zodat ik wanneer
me blessure weg is hem ook nooit meer terug krijg.

bijvoorbaad dankt :heart:
 
Back
Naar boven