Fitness Seller

Time flies, it's up to ME to be the navigator!

Hahahaha, nee hoor, maar je mooie openingsgedicht gaf me even de associatie van het gelukzalig gevoel dat je van een pilletje kunt krijgen ;) Succes bro!

ik begin een terug kerend iets te zien in jouw posts :roflol:

Hahhaaa, dat is het zomer/vakantiegevoel, brengt allerlei leuke herinneringen naar boven! :D Biertje?

---------- Toegevoegd om 10:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:13 ----------

Misschien moet je eens naar de dokter gaan als je verbanden begint te zien die er niet zijn:yarly:
:D

Zijn mijn associaties, gebaseerd op mijn ervaringen, dus ook mijn werkelijkheid/waarheid, niet de jouwe :D

Ik heb je maten nog niet zien staan, klopt dat? Ben ook wel benieuwd wat daarbij je doelstellingen zijn. Je doel is ambitieus, maar dat hoort het ook te zijn ;)

Succes :). Ben benieuwd hoe je progressie is. Mijn stats lijken erg veel op de jouwe!

• Topic Starter Topic Starter
Ik overweeg toch om die French Press te vervangen door een extention beweging; dus skull crushers. Want ik heb al die close grip bench press als meer compound.

Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik de stiff-leg deadlift heb gedaan i.p.v. de romanian deadlift.
Op T-nation stond er dat het een erg moeilijke oefening is qua techniek. Iemand mss een goed filmpje? (Want op T-nation lukte het me niet om dat filmpje te zien :()

Wat is de beste uitvoering voor de cable pushdown. ROM tot kin? touw of ijzer?

Laatst bewerkt:
Vrijdag 02/07

Metingen
gewicht: 65,9kg

Cardio (ochtend)
soort: springtouw
duur: +/- 15min

KT
rug/buik

• Deadlift
    1x8 75kg
    2x5 80kg

• BOR (pronated)
    1x12 30kg
    1x10 35kg
    1x7 40kg

• Lat Pulldown (wide grip)
    1x10 39kg
    2x7 41,3kg

• Seated Cable Rows (close grip)
    1x12 35kg
    1x10 40kg
    1x6 47,5kg (+3 neg.)

• dumbbell Shrugs
    1x16 12kg
    1x15 16kg
    1x10 22kg

• Seated Hip Raise Crunch (machine)
    1x12 35kg
    1x11 45kg
    1x5 50kg

Opmerkingen
duur: 57min12sec (waarvan 3x 2min30sec, 9x 2min en 5x 1min30sec rust)
hartslag: tijdens rust rond de 95bpm
andere: DL was echt op kracht, dus geen touch&go gedoe; daarbij werd tijdens de eerste rep van de effectieve trainingsets mijn bewustzijn van de omgeving op de één of andere manier gewijzigd, voelde vreemd aan. Die 41,3kg bij latpully was te veel van het goede. Het was wel wat minder leuk trainen met dit warm maar erg vochtig weer; but what you gonna do about it:D

Cardio
soort: fiets; lopen
duur: 18min37sec + 19min54sec; 15min
hartslag: 135bpm + 150bpm; 160bpm
andere: het terugkeren naar huis ging wel lekker; benen zijn duidelijk aan het herstellen (en supercompenseren). Het weer was wel minder:thumbdown:

Laatst bewerkt:
Zaterdag 03/07

Metingen
gewicht: 65,9kg

Cardio (ochtend)
soort: fiets
duur: 27min30sec
hartslag: 135bpm

Laatst bewerkt:
Zondag 04/07

Metingen
gewicht: 66,4kg

Cardio (ochtend)
soort: fiets
duur: 49min45sec (excl. 1min cooldown)
hartslag: 135bpm-140bpm
afstand: 22,2km
gemiddelde snelheid: 26,9km/h

Laatst bewerkt:
500! ;O

Die lat pully moet toch hoger anyways :)

Je deadlifts gaan wel lekker dat zie je mij niet doen ;) maar die bor mag wel wat zwaarder vind ik zelf ;)

Je deadlifts gaan wel lekker dat zie je mij niet doen ;) maar die bor mag wel wat zwaarder vind ik zelf ;)

Heb BOR nog niet vaak gedaan en was nog eens een eindje geleden ook dusjah. Ik denk dat ik volgende keer met BOR begin, dan lat pully en daarna pas deadlift.

Heb BOR nog niet vaak gedaan en was nog eens een eindje geleden ook dusjah. Ik denk dat ik volgende keer met BOR begin, dan lat pully en daarna pas deadlift.
Ohh oke dat is ook goed ja.

Maar het beste kan je deadlift als 1e pakken of 2e omdat die oefening veel energie opvreet en een goeie oefening is.

Ik zou daarna de Bor pakken. wat ik deed om het gewicht op te bouwen

1x8
1x8
1x6
1x6

Heeft iig veel goed gedaan bij mijn bor's
Maar doe je trouwens barbell of dumbbell?

Ohh oke dat is ook goed ja.

Maar het beste kan je deadlift als 1e pakken of 2e omdat die oefening veel energie opvreet en een goeie oefening is.

Ik zou daarna de Bor pakken. wat ik deed om het gewicht op te bouwen

1x8
1x8
1x6
1x6

Heeft iig veel goed gedaan bij mijn bor's
Maar doe je trouwens barbell of dumbbell?

barbell ofcourse:cool: (grip zoals bij de wijde lat pully)

Ik heb vaak gehoord dat je moet toewerken naar je grootste oefening en ook dat je het meest kracht hebt bij de 3de oefening, als je zelfde spiergroepen doet ofcourse.
Als eerste deadliften zorgt ervoor dat al mijn energie opgezogen wordt:(

Ojah dit deed ik in het begin ook fout! Dus misschien jij ook.

Je moet de barbell naar je buik toe trekken dus niet naar je borst!

Als je hem naar je borst/schouders trekt dan train je je achterschouders meer.
Dus gewoon naar je buik trekken.

Zelfde als seated pully moet je ook naar je buik toetrekken ;)

Want ik pak hem altijd iets breder dan schouder breedte.
Dat voelt het beste voor mij iig. Probeer het maar ;)

Sterke shrugs, gaat weer lekker!

Ojah dit deed ik in het begin ook fout! Dus misschien jij ook.

Je moet de barbell naar je buik toe trekken dus niet naar je borst!

Als je hem naar je borst/schouders trekt dan train je je achterschouders meer.
Dus gewoon naar je buik trekken.

Zelfde als seated pully moet je ook naar je buik toetrekken ;)

Want ik pak hem altijd iets breder dan schouder breedte.
Dat voelt het beste voor mij iig. Probeer het maar ;)

Pully naar je buik???:eek:
Heb je een goed filmpje + kan je uitleggen waarom?

Op de pagina http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBFrontPulldown.html staat Pull down cable bar to upper chest.

BOR trek ik wel goed.

---------- Toegevoegd om 10:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:08 ----------

Sterke shrugs, gaat weer lekker!

Even ter verduidelijking; het zijn wel de gewichten van beide dumbbells samen opgeteld.

Nog even hiernaast zeggen ook dat ik voor de olympische bar 20kg reken en voor de kleine bars 10kg om het gemakkelijk te houden.

Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren een nieuwe douchegel en shampoo aangekocht:

- Sanex dermo protector (ingredients: aqua, sodium laureth sulfate, glycerin, cocoµglucoside, cocamidopropyl betaine, sodium chloride, parfum, sodium lactate, styrene/acrylates copolymer, lactic acid, caprylyl glycol, polyquaternium-7, zinc sulfate, sodium benzoate, benzoic acid)

- Schwarzkopf for men, hair & body met hop-extracten (ingredients: aqua, sodium laureth sulfate, disodium cocoamphodiacetate, sodium chloride, glycol distearate, sodium benzoate, citric acid, laureth-4, PEG-7 glyceryl cocoate, parfum, salicylic acid, cocamidopropyl betaine, niacinamide, panthenol, hydrogenated castor oil, styrene/acylates copolymer, polyquaternium-10, glycerin, ethoxydiglycol, hexyl cinnamal, limonene, propylene glycol, humulus lupulus cone extract)

Goeie keuze of is er een beter alternatief?

Maandag 05/07

Metingen
gewicht: 67,0kg
Hrust: 56bpm

Cardio (ochtend)
soort: springtouw
duur: +/- 13min

KT
borst/biceps

• Bench Press
    1x10 40kg
    1x6 41kg
    1x5 41kg

• Incline dumbbell Press (45°)
    1x10 10kg
    1x8 12kg
    1x6 14kg PR

• Decline dumbbell Press
    1x8 14kg PR

• Flies
    1x10 6kg
    1x6 8kg

• barbell Curl
    1x11 21kg
    1x8 24kg
    1x6 26kg PR

• Seated dumbbell Curl
    2x9 8kg rep PR

• Preacher Curl (EZ-bar)
    1x10 22kg
    1x8 24kg PR

• Hammer Curl
    1x10 6kg rep PR
    1x11 6kg (+8 neg.) rep PR

Opmerkingen
duur: 67min5sec (waarvan 3x 2min30sec, 6x 2min en 8x 1min30sec rust)
hartslag: /
andere: Heb eens moeten wachten tot iemand klaar was voor de barbell te kunnen gebruiken, daarnaast zelf even verstrooid geweest en een barbell volgeladen i.p.v. dumbbells te gebruiken:( Ik moet ook nog iets sneller alles doen om de rust niet te laten uitlopen. Tijdens de flies had ik per ongeluk 2 verschillende gewichten genomen, ene 16kg andere 20kg. Zodoende heb ik niet beter kunnen doen dan de vorige keer op deze oef:sad:

Cardio
soort: fiets; roeimachine (weerstand: 5)
duur: 17min6sec + 21min24sec; 15min
hartslag: 145bpm + 160bpm; 155bpm
andere: Ik heb enerzijds volgens lichte tot gemiddelde intensiteit (60-70%) cardio gedaan en anderzijds gemiddelde intensiteit (70-80%). (dus hartslagzones t.o.v. HRmax)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven