XXL Nutrition

Time flies, it's up to ME to be the navigator!

• Topic Starter Topic Starter
Zie openingspost voor de omtrekken en foto's!:cool:

Ik weet het. Het ziet er niet uit, maar hopelijk komt er snel verandering in!

Laatst bewerkt:
als ik je eerste borst biceps zie,
doe je een bench van 40kg,

en dan ga je met wat dumbbell werk tot 24kg :eek: en met dumbbells kan je normaal gezien minder gewicht nemen dan barbells (=> ~50kg).

best sterk

anyway aan de fotos te zien heb je veel werk te doen,
maar volgens mij heb je heel wat potentieel, dus vreten en trainen als een beest

succes !

Goede foto's om mee te vergelijken als je eenmaal verder bent!

Echt goede instelling heb je! :)

---------- Toegevoegd om 15:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:51 ----------

als ik je eerste borst biceps zie,
doe je een bench van 40kg,

en dan ga je met wat dumbbell werk tot 24kg :eek: en met dumbbells kan je normaal gezien minder gewicht nemen dan barbells (=> ~50kg).

best sterk

Hij bedoelt waarschijnlijk het gewicht van de dumbbells tesamen.

Goede foto's om mee te vergelijken als je eenmaal verder bent!

Echt goede instelling heb je! :)

---------- Toegevoegd om 15:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:51 ----------

Hij bedoelt waarschijnlijk het gewicht van de dumbbells tesamen.

Ja idd. Maar waarom denkt iedereen dat het apart is? Het is toch logisch dat je alles telt wat je opheft?:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 16:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:19 ----------

anyway aan de fotos te zien heb je veel werk te doen,
maar volgens mij heb je heel wat potentieel, dus vreten en trainen als een beest

succes !

:roflol: Ik heb echt geen motivatie nodig van anderen om er te geraken hoor. Vel liever een eerlijk en rationeel oordeel;) Maar toch bedankt voor de support!:D

Pully naar je buik???:eek:
Heb je een goed filmpje + kan je uitleggen waarom?

Op de pagina http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBFrontPulldown.html staat Pull down cable bar to upper chest.

BOR trek ik wel goed.

---------- Toegevoegd om 10:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:08 ----------

Even ter verduidelijking; het zijn wel de gewichten van beide dumbbells samen opgeteld.

Nog even hiernaast zeggen ook dat ik voor de olympische bar 20kg reken en voor de kleine bars 10kg om het gemakkelijk te houden.

Nee sorry ik dacht dat je Seated pully deed jij doet lat pull down die moet je idd naar je borst toe trekken:)

Btw, Je hebt wel sterke deadlifts voor dat lichaam vind ik zelf!

Laatst bewerkt:
Ja idd. Maar waarom denkt iedereen dat het apart is? Het is toch logisch dat je alles telt wat je opheft?:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 16:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:19 ----------

:roflol: Ik heb echt geen motivatie nodig van anderen om er te geraken hoor. Vel liever een eerlijk en rationeel oordeel;) Maar toch bedankt voor de support!:D

nee man, ik ben eerlijk, vooral als ik naar je borst kijk

Btw, Je hebt wel sterke deadlifts voor dat lichaam vind ik zelf!

Ik ga dan ook altijd volledig kapot tijdens elke set:D Volgende keer mss 2,5kg bij en niet meer, wil toch de reps halen die ik had vooropgesteld.

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:51 ----------

nee man, ik ben eerlijk, vooral als ik naar je borst kijk

Oké dan, als jij het zegt:D

Laatst bewerkt:

als je dumbbell curl doet, vermeld je het gewicht per dumbel. Doe je dumbbell bench of shoulder press, doe je het ook per dumbbell ;)

Ik kijk naar je openingspost en zie dat je als doel hebt 95kg te wegen binnen 20maanden... 30kilo meer dan nu. Super dat je ambitieuze doelen hebt, maar als je de lat te hoog legt kan je alleen maar teleurgesteld zijn.
Stel ook korte termijn doelen, bv voor nieuwjaar wil je 70kg zijn.

Voor de rest lekker bljven trainen, ik zal je log af en toe checken

* edit * waarom doe je cardio als je op 8% vet staat en je wilt bulken :|

Laatst bewerkt:
als je dumbbell curl doet, vermeld je het gewicht per dumbel. Doe je dumbbell bench of shoulder press, doe je het ook per dumbbell ;)

Ik kijk naar je openingspost en zie dat je als doel hebt 95kg te wegen binnen 20maanden... 30kilo meer dan nu. Super dat je ambitieuze doelen hebt, maar als je de lat te hoog legt kan je alleen maar teleurgesteld zijn.
Stel ook korte termijn doelen, bv voor nieuwjaar wil je 70kg zijn.

Voor de rest lekker bljven trainen, ik zal je log af en toe checken

* edit * waarom doe je cardio als je op 8% vet staat en je wilt bulken :|

Je curlt toch gewoon 2 db met hetzelfde gewicht op hetzelfde moment. Heb geen zin om het te wijzigen eerlijk gezegd.

Ik heb gewoon mijn einddoel en ik kijk elke week week of ik progressie maak. Motivatie haal ik uit een constante geleidelijke stijging van gewicht en wekelijkse verhoging van gewicht/reps.

Ik wil mijn conditie niet verwaarlozen en doe dus ook nog wat cardio. Ik eet dus gewoon hetgeen ik heb verbruikt er bovenop, dus no problem.

Laatst bewerkt:
Dinsdag 06/07

Metingen
gewicht: 67,0kg

Cardio (ochtend)
soort: springtouw
duur: 12min30sec
hartslag: 150bpm

KT
benen/buik

• Hack Squat (machine)
    1x12 80kg rep PR
    1x10 90kg rep PR
    1x8 100kg rep PR

• Leg Press (45°)
    1x12 60kg rep PR
    1x10 70kg rep PR
    1x6 80kg rep PR

• Leg Extention
    1x9 30kg rep PR
    1x6 35kg
    1x10 30kg rep PR

• Romanian Deadlift
    1x10 45kg
    1x8 55kg
    1x7 55kg
    1x6 55kg

• Standing Calf Raises
    1x13 40kg
    1x10 60kg
    1x7 70kg PR

• Seated Hip Raise Crunch (machine)
    2x12 35kg
    2x8 40kg

Opmerkingen
duur: 73min11sec (waarvan 3x 2min30sec, 7x 2min en 9x 1min30sec rust)
hartslag: /
andere: Nu eens "echt" romanian deadlifts gedaan, maar nog steeds voel ik niet echt mijn hamstrings. Bij laatste setje calf raises zat de 8 er zeker in, maar dacht eerst dat ik maar 6 moest halen. Trainingsduur is nog steeds te lang; ik moet strikter zijn in het naleven van mijn vooropgestelde rusttijd. Er waren veel "beesten" aanwezig, die waarschijnlijk aan het voorbereiden zijn voor de 'summergames'. Ik vond wel dat ik wat te vroeg 'op' was; nochtans +/- 3250kcal gegeten:dunno:

Cardio
soort: fiets; loopband (incline: 2,5 ; snelheid: 9,2-9,5km/h)
duur: 17min45sec + 20min35sec ; 15min
hartslag: 145bpm + 160bpm; 160-165bpm
andere: /

Laatst bewerkt:
Woensdag 07/07

Metingen
gewicht: 67,1kg

Cardio (ochtend)
soort: fiets
duur: 31min19sec
hartslag: 150bpm
afstand: 15km
gemiddelde snelheid: 28,9km/h

Laatst bewerkt:
Donderdag 08/07

Metingen
gewicht: 66,8kg

Cardio (ochtend)
hartslag: 155bpm

KT
schouders/triceps

• Military Press
    1x9 26kg
    1x7 26kg
    1x6 26kg

• dumbbell Side Raises
    2x10 4kg
    1x4 6kg (+3 neg.)

• Bent-Over Laterals
    1x16 6kg rep PR
    2x12 8kg

• Close-grip Bench Press
    1x9 35kg
    1x7 35kg
    1x5 35kg

• Skull Crusher (decline)
    1x11 20kg
    2x8 22kg PR

• Cable Pushdown
    1x12 30kg
    1x9 32,5kg
    1x6 35kg

Opmerkingen
duur: 57min1sec (waarvan 3x2min30sec, 12x2min en 2x1min30sec rust)
andere: De bedoeling was 2min30sec rust tussen de close grip bench press setjes, maar heb me vergist en 2min tussen gelaten.

Cardio
soort: fiets; crosstrainer (incline: 3; weerstand: 25)
duur: 17min7sec + 20min52sec; 15min
hartslag: 145bpm + 155-160bpm; 155bpm
andere: quadriceps hebben het zwaar te verduren :(

Laatst bewerkt:
Je curlt toch gewoon 2 db met hetzelfde gewicht op hetzelfde moment. Heb geen zin om het te wijzigen eerlijk gezegd.

Ik heb gewoon mijn einddoel en ik kijk elke week week of ik progressie maak. Motivatie haal ik uit een constante geleidelijke stijging van gewicht en wekelijkse verhoging van gewicht/reps.

Ik wil mijn conditie niet verwaarlozen en doe dus ook nog wat cardio. Ik eet dus gewoon hetgeen ik heb verbruikt er bovenop, dus no problem.

Als je met DB's werkt vermeld je toch gewoon het aantal kg per DB? Ik snap je logica niet :)

Succes!

Vrijdag 09/07

Metingen
gewicht: 66,5kg

Cardio (ochtend)
hartslag: 155bpm

KT
rug/buik

• Deadlift
    1x8 77,5kg PR
    2x6 82,5kg PR

• BOR (pronated)
    1x12 35kg PR
    1x8 42,5kg PR
    1x6 45kg PR

• Lat Pulldown (wide grip)
    1x10 39kg
    1x8 41,3kg rep PR
    1x6 43,6kg PR

• Seated Cable Rows (close grip)
    2x10 40kg
    1x6 45kg (+5 neg.)

• dumbbell Shrugs
    1x12 20kg
    1x10 24kg PR
    1x8 26kg PR

• Seated Hip Raise Crunch (machine)
    2x10 45kg
    1x6 50kg (+4 halve rom) rep PR
    1x5 50kg (+7 halve rom) rep PR

Opmerkingen
duur: 53min4sec (rust zoals aangegeven in beginpost)
andere: Ondanks het hogere gewicht op de deadlift vond ik het vlotter gaan dan vorige vrijdag. BOR en vooral Lat pully vind ik de k*tste oef:(

Cardio
soort: fiets; mobia
duur: 17min21sec; 2x15min
hartslag: 145bpm; 162bpm
andere: Helaas platte achterband bij aankomst, dus maar iets anders gedaan van cardio en de mamma achter mij laten komen:rolleyes:.Mijn achterwerk was behoorlijk warm na de cardio op de mobia:D.Met mobia bedoel ik dit toestel: [Link niet meer beschikbaar]

nou hop ga trainen dan :D
lekker bezig man! maar 30 kilo in 20-24 maanden is irrationeel.
aangezien je al zo droog staat neem ik aan dat je ectomorf bent. dan haal je (tenzij je een genetische freak bent) niet in 2 jaar. maximaal 10 per jaar zou ik zeggen , en dat is al aan de hoge kant.
maar wel lekker bezig , veel vreten dan kom je er wel :)

nou hop ga trainen dan :D
lekker bezig man! maar 30 kilo in 20-24 maanden is irrationeel.
aangezien je al zo droog staat neem ik aan dat je ectomorf bent. dan haal je (tenzij je een genetische freak bent) niet in 2 jaar. maximaal 10 per jaar zou ik zeggen , en dat is al aan de hoge kant.
maar wel lekker bezig , veel vreten dan kom je er wel :)

Die +/- 30kg is dan wel VVM en niet puur spier ofcourse.
Ik weet niet hoe droog dit oogt, want jezelf beoordelen is nogal moeilijk. Ik was vroeger dik (tietjes en blubberbuik:D) en dit al sinds mijn 10de ofzo, dus ik weet niet echt hoe ripped zijn eruit ziet (als je naar jezelf kijkt) en hoe het voelt.
Hoeveel % ectomorf ik ben, laat ik over aan de experts.

Heb btw al heel de week perfect clean gegeten tot op de gram:cool:
Het gewicht daalt weer wat, maar dat zou kunnen zijn omdat mijn lichaam de grotere hoeveelheden voedsel is gewoon geworden na het cutten. Dus ik oordeel zondagavond of ik kcalinname verhoog of niet.

---------- Toegevoegd om 23:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:06 ----------

Zaterdag 10/07

Metingen
gewicht: 66,8kg

Cardio (ochtend)
soort: /
duur: /
andere: Geen tijd wegens rijles.

Laatst bewerkt:
Zondag 11/07

Metingen
gewicht: 67,3kg

Cardio (ochtend)
soort: lopen
duur: 50min (excl. 2min cooldown)
hartslag: 160bpm
afstand: 9,63km
gemiddelde snelheid: 11,6km/h
andere: Het deed wel eens goed om buiten te lopen. Het was ook lekker warm en ik kon mij ondertussen wat bruinen in de zon:D

---------- Toegevoegd om 12:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:44 ----------

Maandag 12/07

Metingen
gewicht: 67,9kg

Cardio (ochtend)
hartslag: 160bpm
andere: Lekker springen als het ppenstelen regent en Zeus heftig met zijn hamer slaat:D

KT
borst/biceps

• Bench Press
    1x10 40kg
    2x6 42,5kg PR

• Incline dumbbell Press (45°)
    1x10 12kg rep PR
    1x8 14kg rep PR
    1x5 16kg PR

• Decline dumbbell Press
    1x5 16kg PR

• Flies
    2x7 8kg rep PR

• barbell Curl
    1x10 24kg rep PR
    1x8 26kg rep PR
    1x6 29kg PR

• Seated dumbbell Curl
    1x10 8kg
    1x7 10kg PR

• Preacher Curl (EZ-bar)
    1x9 24kg rep PR
    1x9 25kg PR

• Hammer Curl
    1x8 8kg PR
    1x6 8kg PR

Opmerkingen
duur: 55min41sec
andere: Harde training. Helaas gaat de BP niet zo snel vooruit. Bij enkele sets van andere oef. heb ik telkens net niet nog een rep er kunnen uithalen. Ik voel ook dat de druk groot is bij het curlen, want wanneer ik de stang los laat krijg ik een hele schok in mijn armen door de plots verminderde druk. Ow jah, en ook een paar PR's neergezet:roflol:

Cardio
soort: fiets; roeimachine (weerstand: 5)
duur: 19min34sec + 20min47sec; 15min
hartslag: 145bpm + 150-155bpm; 160bpm
andere: Veel wind op de baan.

Laatst bewerkt:
De dag dat ik zo ver loop... xD

OT: mooi te zien dat je telkens enkele 100gr bijkomt... Teken dat je toch wel genoeg binnenkrijgt nu? :)

De dag dat ik zo ver loop... xD

OT: mooi te zien dat je telkens enkele 100gr bijkomt... Teken dat je toch wel genoeg binnenkrijgt nu? :)

Ja man, ik vond het ook wel lastig en het leek wel of ik niet voorruit ging want ben namelijk gewoon om te fietsen wat zo'n 20km/h sneller gaat:)

Er komt idd gewicht bij. Maar op rustdagen voel ik me toch niet zo top. Misschien carbs naar 45% brengen en kcal iets verhogen.

Terug
Naar boven