isdatzo
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 116
nee dat kan ik niet, ik verdiep me niet in deze stof. Ik merk uit persoonlijke ervaring EN training dat je binnen 10 weken niet een significant effect kan bereiken met eiwitshakes en zonder eiwitshakes.
Wat zegt een persoonlijke ervaring in vergelijking tot gerandomiseerd onderzoek?
Wanneer je 33 man te weinig vind, lijkt het me dat een persoonlijke ervaring bijna nietszeggend is............. (om ervaringen te projecteren op de massa)
33 man is niet groot genoeg om factoren zoals genetica,training en andere factoren uit te sluiten.
Daar kun je geen uitspraken over doen zonder de fullt text! Vaak wordt er een vergelijking gemaakt om hier uitsluitsel over te geven. Daarbij komt dat deze variabelen geen zgn. "confounders" hoeven te zijn om mee te beginnen.
Hoe groot zou de groep dan moeten zijn, en waarom?
tevens zijn het eigenlijk niet 33 man, omdat een deel controle groep was.
in addition, 7 participants agreed to serve as a control group and did not use any protein or other nutritional supplement
Ook de controle groep wordt gezien als deel van de cohort. Gewoon 33 man dus.
zegt genoeg denk ik zo.aan de hand van dit stuk kan ik inderdaad niet bewijzen dat er sprake is van contaminatie, dat heb ik ook nooit gezegd. tevens heb ik daarvoor de full text nodig.
Maar je suggereert van alles. Het zou volgens jou gewoon een k*t onderzoek zijn terwijl je nog niet op één manier aannemelijk hebt gemaakt wat er k*t aan is of wat beter kan.
het resultaat boeit me verder weinig isdatzo, ik snap niet hoe je hierbij komt? Ik post dit puur vanuit mijn eigen ervaring met wetenschappelijk onderzoek en laat hierbij mijn persoonlijke mening achterwege.
laat je eigen grijze massa maar even werken over een perfect onderzoek, dat uittikken kost me erg veel tijd.
Waarom zou ik? Ik doe immers geen uitspraken over de geloofwaardigheid van het onderzoek. Het is gewoon gerandomiseerd onderzoek en in principe horen hierbij de kracht en zwakheden van dit model, tenzij je aannemelijk kunt maken dat de auteurs een fout hebben gemaakt.