XXL Nutrition

tips/buik borst.

viske

Cool Novice
Waardering
1
Ik ben net begonnen met fitness samen met een vriend.
Voornamelijk om mijn torso wat strakker te maken. EN mijn vet% een stuk omlaag te krijgen.

Info:
17jaar
73.5kg
BF 15-16% ong.

Ik heb een contract van 7 maanden, waar ik er al 2 van heb gedaan.
Ik heb nog niet veel gemerkt, en heb nog nooit spierpijn gehad. Mijn doel is mijn lichaam gewoon strakker, platter(hoor je zo) te krijgen en met een minder vet%.

IN de komende 5 maanden wil ik me dus hier actief op gaan richten.
Ik heb ook nog niet veel op me voeding gelet de eerste 2 maanden en dat wil ik nu gaan veranderen. Ik wil nu echt voeding gaan nemen die mensen vooral in de ''cut'' hebben zodat mijn vet% omlaag gaat. Ik wil niet eerst gaan bulken en me vet% nog hoger krijgen omdat ik dat niet echt vertrouw bij me, en heb ook kort contract. Dus ik wil nu echt als voeding brinta, visolie (?), brood met kipfilet, en kwark etc gaan eten de komende maanden. En dan in de sportschool vooral bezighouden met mijn borst ( borst wil ik platter krijgen,steken beetje uit ) en mijn buik, ik heb graag dat je bij mij mijn buikspieren kan zien.

Nu is mijn vraag, welke oefeningen is een must-have voor de borst/buik? Momenteel doe ik veel apparaten, waarbij ik mijn borst moet gebruiken( vaak idee dat ik helemaal de borst niet gebruik, eerder schouders en biceps), maar heb onlangs gelezen dat het veel beter is om met gewichten te trainen zoals de ''bench press'' voor mijn borst. Dit wil ik dan ook gaan doen. Enkele tips hiermee? En is ook alleen 1 soort bench press goed, of moet ik veel verschillende bench press's doen?

En dan met mijn buik, eigenlijk doe ik alleen maar crunches ( op zo'n plastic geval met een bankje ), mijn instructeur zei mij, dat je gewoon zo ver mogelijk met je buik naar voor moest komen en dan kleine bewegingetjes moest maken en dan dat je niet meer kan tot het gaat branden. En ook soms om de hele slagen er soms bij te nemen. Nu vraag ik mij af, zal ik alleen door deze oefening er in slagen in 5 maanden mijn buikspieren zichtbaar te maken?
Ook hier, iemand tips?

Hartelijk dank,

Iemand die niet wilt dat zijn 40 euro per maand voor niets verloren gaat en in tijdnood zit.

geen brood eten, maar gekookte zilvervlies rijst. van brood(naci overdose) houd je vocht vast en kun je een puffy look krijgen, zelfde met melk

als je vet kwijt wilt, gewoon goed dieeten+cardio'en..fitness erbij kan best maar doe dan gewoon een fullbody schema en ga niet lopen k*tten met alleen wat buik oefeningen..mja komen vast nog genoeg opmerkingen over

geen brood eten, maar gekookte zilvervlies rijst. van brood(naci overdose) houd je vocht vast en kun je een puffy look krijgen, zelfde met melk

als je vet kwijt wilt, gewoon goed dieeten+cardio'en..fitness erbij kan best maar doe dan gewoon een fullbody schema en ga niet lopen k*tten met alleen wat buik oefeningen..mja komen vast nog genoeg opmerkingen over

Van rijst krijg je precies het zelfde hoor! Kijk maar in de 3e wereld landen.. Die buiken daar.. die leven allemaal op rijst en water.. dat is net een zuignap

Brood of rijst.. maakt geen donder uit qua vochtvasthouden..

• Topic Starter Topic Starter
ik zei voornamelijk, ik doe wel gewoon fullbody maar mijn intentie gaat naar buik/borst

Van rijst krijg je precies het zelfde hoor! Kijk maar in de 3e wereld landen.. Die buiken daar.. die leven allemaal op rijst en water.. dat is net een zuignap

Brood of rijst.. maakt geen donder uit qua vochtvasthouden..

:rolleyes:

Die opgezwollen buik van kleine kindjes komt van een ziekte ten gevolge van een eiwit-tekort door ondervoeding waardoor vochtophoping kan ontstaan en ze dus de opgezwollen buik krijgen.

Al vind ik niet dat de TS zich zorgen moet maken over dergelijke futiliteiten en nu geen brood meer mag eten omdat hij er dan mogelijks iets minder strak door staat.

Ik laat anderen wel de standaardpreek geven aan de TS zodat zijn 40€/maand niet verloren gaat. :o

• Topic Starter Topic Starter
veel mensen zeggen ook dat tijdens de cut je spierverlies lijdt, ik wil tegelijkertijd minder vet% en buikspieren krijgen, is dit niet aangeraden? of moet ik eerst per se een ander schema dan een cutschema om buikspieren te krijgen en dan te cutten, of kan dit wel gewoon?

Laatst bewerkt:
De oplossing zit hem niet in brood of zilvervliesrijst voor de duidelijkheid :P

Om in te gaan op jou vraag over de borstspieren: Het beste kun je (max) drie oefeningen per dag doen 2 á 3 keer per week. Jij zegt dat je vooral je schouders en triceps voelt... klopt, dan heb je de handen te dicht bij elkaar staan. Probeer je handen verder uit elkaar te zetten. De borstspieren kennen drie grotere gebieden die elk afzonderlijk getraind worden. Pars clavicularis zijn je bovenste borstspieren, pars costalis zijn je onderste borstspieren en de pars sternalis zit er tussen in.

Voor de bovenste bostspieren heb je een oefening nodig waarbij je in een hoek van 45gr omhoog zit en je het halter ohoog duwt. Voor de onderste borstspieren heb je een oefening nodig waarbij je ongeveer in een hoek van 45gr naar BENEDEN zit.

Buik: Veel herhalingen en cardiotraining.... De rectus abdominis komen alleen tevoorschijn bij een laag vetpercentage..

Krachtraining is de beste manier om vet te verbranden

Terug
Naar boven