MuscleMeat

Tips voor betere lats training?

Mijn lats zijn in het verleden altijd goed gegroeid met pull downs en sitting rows. Voelde ze toen nooit echt branden. momenteel doe ik voornamelijk barbell rows en t-bars rows. Voel ze nu goed branden en groeien doen ze nog steeds. Maw branden is overrated.

waarom ?

Ik heb nog nooit uitgehangen bij chins... slecht voor mijn schouders.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/13324-zintuigen-receptoren-en-sensoren.html

Lees maar eens het stukje over rekreceptoren en peeslichaampjes.
sommige mensen kunnen nauwelijks bewust hun lats activeren. Maar initieren een pull bv bijna altijd vanuit de biceps. Met de toegenomen hoeveelheid signalen die je krijgt vanuit de rekpositie wordt je bewuster van de spier en kun je hem ook beter aanspannen.

That's why.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/13324-zintuigen-receptoren-en-sensoren.html

Lees maar eens het stukje over rekreceptoren en peeslichaampjes.
sommige mensen kunnen nauwelijks bewust hun lats activeren. Maar initieren een pull bv bijna altijd vanuit de biceps. Met de toegenomen hoeveelheid signalen die je krijgt vanuit de rekpositie wordt je bewuster van de spier en kun je hem ook beter aanspannen.

That's why.

Belangrijk is ook altijd om te visualisere dat je je ellebogen naar je lichaam brengt en je onderarmen als haken ziet. Niet concentreren op het buigen van je arm, dat doen je lats inderdaad niet.

(al vind ik chins ook wel een goede biceps oefening :))

Voor Lats breed optrekken T-bar row en BOR... works good for me..

wide grip pull ups werkt goed bij mij! En natuurlijk BOR

Dag 1 concentreten op 'brede' oefeningen en dag 2 op 'thickness' wellicht? branden heeft niets met groei van doen...

BOR, maar wel met suspine grip!!

Waarom branden? Da's geen garantie voor groei hoor.
Behind the head shrugs werken gegarandeerd.
Maar je hoeft ze niet in brand te zetten hoor.
3 goeie setjes met fatsoenlijk gewicht werkt goed genoeg.

T-Bar row, BoR, Pulldown/Pull ups/Chin Ups

Indien goed uitgevoerd zou ik zeggen pull ups/chin ups het het beste voor lats, verder die andere oefeningen.

500 sit-ups is wel een flinke cardio workout, als je dit een tijdje doet zul je het six-pack veel beter zien dan wanneer je 3x 10 reps weighted sit-ups doet. Massa bouw je er natuurlijk niet mee op, dat niet, maar een laag vetpercentage doet in 90% van de gevallen meer dan wat massa.

imo onzin

Het is geen goede cardio oefening en met 3x10 weighted situps bouw je tenminste wat op. Dat vet verbranden doe je met goeie cardio

---------- Toegevoegd om 13:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:52 ----------

D8 dat het achterhaald was dat wide-grip oefeningen voor wijde rug zorgen? 3XL had volgens mij ooit gezegd dat small grip juist voor dat wijde zorgen.

En dat heb ik ook ondervonden!

pull ups + lat pulldowns works for me

Gewoon zwaar rug trainen. Heb nog nooit iemand gezien die van een combi van deads, rows en pulldowns geen lats heeft gekregen!

500 sit-ups is wel een flinke cardio workout, als je dit een tijdje doet zul je het six-pack veel beter zien dan wanneer je 3x 10 reps weighted sit-ups doet. Massa bouw je er natuurlijk niet mee op, dat niet, maar een laag vetpercentage doet in 90% van de gevallen meer dan wat massa.

weliswaar een slechte/inefficiente cardio workout.

Ik doe aan waterpolo en merk dat ik bij vlinderslag mijn lats aardig aan het frituren ben. Misschien niet haalbaar aangezien de meeste sportscholen geen zwembad hebben maar als je toch eens gaat zwemmen is het zeker een poging waard :thumbs:

Terug
Naar boven