MuscleMeat

Tjok vs Boris Sheiko

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nice man, succes met de intense cycle :fire:

mnooie trainingen man!!:D

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag HG-training in hoofddorp. Heerlijk weertje.:D Alles was nat wat betekent dat bij het hamerslingeren de hamer soms niet naar achter maar naar opzij vloog ivm te weinig grip. Met het cabertossen ook te weinig grip.

Hamer:
Techniek gaat soms wat beter soms wat minder, wel beter dan dat het tot nu toe geweest is dus er is nog wel een vorm van progressie. Vandaag geleerd dat je je knieen in de tegenovergestelde richting moet houden dan daar waar de hamer is. Eindelijk goede schoenen aan = beter gevoel. Het loslaten moet nog veel beter.
Eerste rep bij 't warmdraaien een spiertje in m'n rug verrekt waardoor ik de hele tijd moest hurken ivm spanning op rug..

Afstanden: tussen de 15-21 meter schat ik met lichte hamer. Misschien dat ik op een droge dag nu wat verder kan gooien door m'n schoenen.

Kogelstoten:
:roflol: ik moet naar iemand toe die me de techniek kan aanleren, dit gaat totaal nergens over.

WFD:
Ook hierbij gaat het loslaten nog steeds ****ing klote, hopen dat lub me wat kan helpen 9 feb.

WFH:
12.7kg ging met eerste worp niet over de 4.10m, was ook een rare bedoening ivm het feit dat je niet onder de bar kon staan. We gooiden over een hek van 4.10m. Tweede worp ging goed, daarna een stap naar voren wat ook nog ging maar 2meter(?) voor het hek lukte het niet meer. Daarna ook niet meer een stap terug, vermoeidheid denk ik.

Cabertossen:
Nat klote weer = geen grip = weinig mee kunnen doen.

Opmerking: Niet ontbeten, niks gedronken etc sinds 6 uur gisteravond tot half zeven vanavond... = 24 uur niet gegeten en gedronken. Slecht idee achteraf gezien, gezien m'n knallende koppijn.

Ik merk ook dat ik wat minder "soepel" ben sinds ik met smolov aan de gang ben, hier moet ik wel mee opletten denk ik.

Vooral als je kijkt naar hoe jacco zich beweegt..:P :jk:

Idd slecht idee om niet te eten. Dan kan je net zo goed niet trainen want je preststies zijn dan toch klote.

Enneh......Ik ben juist een stuk soepeler nu ik minimaal 3x per week aan het squatten ben.......:roflol:

Idd slecht idee om niet te eten. Dan kan je net zo goed niet trainen want je preststies zijn dan toch klote.

Enneh......Ik ben juist een stuk soepeler nu ik minimaal 3x per week aan het squatten ben.......:roflol:
Maar je stretcht ook na het squaten en shit of niet? Want sinds ik hardcore aan't squaten ben voel ik me elke dag stijver worden..???

Maar je stretcht ook na het squaten en shit of niet? Want sinds ik hardcore aan't squaten ben voel ik me elke dag stijver worden..???

Nee niet echt. Het enige wat ik na het squatten doe is een paar keer proberen om zo'n 3e wereld squat te maken en met mijn kont zo ver mogelijk naar de grond te gaan. Ik moet me wel vasthouden hoor want ik kan hem niet los.

Was dit je eerste HG-training? Zalig getraind toch!!

Nee niet echt. Het enige wat ik na het squatten doe is een paar keer proberen om zo'n 3e wereld squat te maken en met mijn kont zo ver mogelijk naar de grond te gaan. Ik moet me wel vasthouden hoor want ik kan hem niet los.
:roflol:

Je moet altijd een 3e wereld squat doen, dat doe ik tenminste.. maar ik merk toch dat ik stijver word.

Was dit je eerste HG-training? Zalig getraind toch!!
Nope, m'n 6-7e denk ik.

Met een 3e wereldsquat bedoel ik gewoon een hele diepe hurkzit (geen gewicht) maken om te rekken.

Met gewoon squatten ga ik natuurlijk ook zo diep mogelijk. Ik ben nu op het punt dat het gewoon een fullsquat is. ATTG gaat mij nooit lukken maar dat hoeft ook niet. Mijn doel is om met maximale gewichten een eind onder parallel te squatten.

Vandaag HG-training in hoofddorp. Heerlijk weertje.:D Alles was nat wat betekent dat bij het hamerslingeren de hamer soms niet naar achter maar naar opzij vloog ivm te weinig grip. Met het cabertossen ook te weinig grip.

Hamer:
Techniek gaat soms wat beter soms wat minder, wel beter dan dat het tot nu toe geweest is dus er is nog wel een vorm van progressie. Vandaag geleerd dat je je knieen in de tegenovergestelde richting moet houden dan daar waar de hamer is. Eindelijk goede schoenen aan = beter gevoel. Het loslaten moet nog veel beter.
Eerste rep bij 't warmdraaien een spiertje in m'n rug verrekt waardoor ik de hele tijd moest hurken ivm spanning op rug..

Afstanden: tussen de 15-21 meter schat ik met lichte hamer. Misschien dat ik op een droge dag nu wat verder kan gooien door m'n schoenen.

Kogelstoten:
:roflol: ik moet naar iemand toe die me de techniek kan aanleren, dit gaat totaal nergens over.

WFD:
Ook hierbij gaat het loslaten nog steeds ****ing klote, hopen dat lub me wat kan helpen 9 feb.

WFH:
12.7kg ging met eerste worp niet over de 4.10m, was ook een rare bedoening ivm het feit dat je niet onder de bar kon staan. We gooiden over een hek van 4.10m. Tweede worp ging goed, daarna een stap naar voren wat ook nog ging maar 2meter(?) voor het hek lukte het niet meer. Daarna ook niet meer een stap terug, vermoeidheid denk ik.

Cabertossen:
Nat klote weer = geen grip = weinig mee kunnen doen.

Opmerking: Niet ontbeten, niks gedronken etc sinds 6 uur gisteravond tot half zeven vanavond... = 24 uur niet gegeten en gedronken. Slecht idee achteraf gezien, gezien m'n knallende koppijn.

Ik merk ook dat ik wat minder "soepel" ben sinds ik met smolov aan de gang ben, hier moet ik wel mee opletten denk ik.

Vooral als je kijkt naar hoe jacco zich beweegt..:P :jk:

Weer was heerlijk Scottish;)

HAMMER;
Je hamer begint ergens op te lijken. Draaien gaat goed, hangen ook, ook het tegengesteld gewegen van je benen pakte je meteen op. Werk aan de afworp, je trekt nog te veel de snelheid uit de hamer en maakt te weinig hoogte....

WFD; eigelijk hetzelfde, draaien gaat goed, maar bij de afworp sta je teveel op je linkerbeen waardoor je naar voren valt en over je schouder gaat gooien. Blijf op je rechterbeen, en geef alleen hoogte met je linker... ofzo ;)

KOGEL:
Slaat echt nergens op, zoek eens wat filmpjes van shotputters op Youtube... En ik ben zeker niet het beste voorbeeld....:( helaas

WFH:
is inderdaad lastig zo, omdat je er niet onder kan staan. Nu moet je naast hoogte ook nog eens extra afstand gooien... wel leuk voor de afwisseling.

Beetje late reactie maar waarom eet en drink je dan ook zo lang niets? :finger:

Bikkel! Had dan bloembollen gepakt!

De hondenstront zag er ook wel smakelijk uit.

kogelstoten:D

Week 1, dag 1 Smolov intense mesocycle Input: 150kg

Warming up:
Snatches met de stang *10
Snatches met 40kg*5
Snatches met 60kg*5

Squats:
3x100
4x115
4x130PR?
4x130 riem
4x130 riem
Laatste set deed ik een minuut over..
5x130 riemPR?

Laatst bewerkt:
Goede squat. Is het nog een beetje vol te houden dat smolov?

Goede squat. Is het nog een beetje vol te houden dat smolov?
Ik weet het niet echt, ik ben behoorlijk moe de hele tijd en redelijk motivatieloos.. Maar ik ga 't gewoon doorzetten, ik had niets minder verwacht.

Edit: gelukkig heb ik nu 1 keer in de week 2 dagen rust, daar ga ik wel van opknappen denk ik.

Laatst bewerkt:
PR's in je eerste training Smolov hehe :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven