MuscleMeat

Tjok vs Boris Sheiko

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Tjok ga nou weer even fatsoenlijk trainen.. straks eindig je net als ik.. en ben je 3 maanden na je terugval nog bezig om omhoog te klauteren.

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet 't.. 't gaat wel iets beter met eten maar alsnog niks vergeleken met m'n normale eten.

Waren die curls geen PR? :P

mmmmMmMmmOnstercurlz

Ik zou eigenlijk op HG-onderdelen trainen in Friesland vandaag. Maar ik was behoorlijk misselijk vanochtend en had helemaaaal geen zin om 1.5 uur te rijden, 2-2.5 uur te trainen en weer 1.5 uur terug rijden. Volgende week heb ik m'n hamer terug en nog wat andere dingen en ga ik weer 2 keer per week op bepaalde HG-onderdelen trainen.

Nu ff een korte review over smolov. 't Is inmiddels meer dan een week geleden sinds ik m'n laatste dag uit de intense mesocycle heb afgemaakt en de resultaten spreken eigenlijk voor zich. Ik heb gister een PR van 165kg op full squat gezet. Dat is 30kg boven op m'n PR 2.5 maand terug. De laatste 1.5-2 weken waren trainingen op puur adrenaline omdat ik toevallig iets leuks ineens in m'n persoonlijke leven heb waar ik me op kon focussen tijdens de trainingen.

De base en de intense cycles zijn beide op een andere manier verschrikkelijk zwaar. De base is vooral zwaar vanwege de hoge reps in setjes. Gemiddeld 35 reps per training verspreid over gemiddeld 6 setjes. De eerste dag van de base smolov week en de laatste dag van de base smolov week vond ik 't zwaarst. 10x3 is soms bijna niet te doen omdat je na 5 setjes denkt t*ring ik moet nog 5 setjes en je bent nog uitgeput van de 7x5 van gister die er ook goed inhakt. Vooral de eerste 1.5-2, van de 3, weken in de base zijn 't zwaarst. Als je door die komt lukt de laatste week ook.

De intense cycle is zwaar op een hele andere manier. Je bent niet meer buitenadem maar elke keer dat je de barbell uit de pins haalt denk je dat je hiermee niet die 5x5 of 3x3 gaat halen en al helemaal niet die 2x4 met een nog zwaarder gewicht een paar minuten later. De eerste rep van elke set is dan ook 't zwaarst, als je de eerste rep van de set lukt dan lukt de rest bijna altijd ook. Als je je zorgen gaat maken om de 2e rep ipv dat je blij bent dat je de 1e rep eruit heb geperst lukt de 2e rep ook niet.

De 2e dag van de 2e week vond ik dan ook 't zwaarste van alle dagen, denk ik.

Anyway. Ik raad je af regelmatig LB-werk te doen naast smolov. In 't begin trek je 't wel maar na een paar trainingen word je alleen maar gedemotiveerd ervan. Ik zou ook niet teveel andere UB oefeningen per training ernaast doen. Ik deed meestal smolov + 1-2 rustige andere oefeningen. Waaronder vaak BP, BOR of OHP.

Als je heel snel gains wilt op zowel massa als op kracht dan is de base cycle de koning van alle squatschema's denk ik. Binnen 3-4 weken paste sommige broeken niet meer echt lekker die ervoor gewoon goed zaten en je voelt je echt sterker worden. Elke keer als je weer onder die bar staat weet je dat je sterker bent dan de training ervoor. Dat gevoel had ik niet echt bij de intense cycle en dat mis je best wel.

Onderschat smolov maar overschat smolov ook niet. Het is niet alsof je een robot moet zijn om 't af te maken. Je moet gewoon optimistisch denken of helemaal niet denken en 't gewoon doen. Schreeuwen tijdens de zware reps = de bom netzoals de gewichten ff uitlachen voordat je ze oppakt.

Ik ga eind zomer denk ik nog een smolov squat cycle doen en hoop dan op een 200kg full squat.

Mooi stukje, congrats met de 165 man!

Mooi verhaal ( niet dat ik het heb gelezen ofzo ) maar ik zie liever trainingen. Maar je hebt wel andere dingen aan je hoofd he?

;);););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););););)

Hoeveel kg heb je enkel uit de base cycle gehaald schat je?

Goeie gains op je squat.

Ok "Daniel" ik heb het gelezen. Die gains zijn zeer netjes, maar dat mag je ook wel verwachten natuurlijk :D. Extra LB-werk lijkt me sowieso overbodig als je zoveel squat, ookal zou je het misschien wel kunnen trekken.

Hoeveel ben je aangekomen sinds toen?

Ok "Daniel" ik heb het gelezen. Die gains zijn zeer netjes, maar dat mag je ook wel verwachten natuurlijk :D. Extra LB-werk lijkt me sowieso overbodig als je zoveel squat, ookal zou je het misschien wel kunnen trekken.

Hoeveel ben je aangekomen sinds toen?
Ik heb ff "gepiekt" op 110 kg maar ik weeg nu netzoveel als 't begin van dit log op een lager VP. Dus 103-105.

En ik merk wel dat m'n deadlift groove een beetje verdoet is ook al heb ik vorige week een PR erop gezet. Pronated conv voelt niet meer natuurlijk. Mixed/strapped ook niet meer.

nee, van je moeder bedoelt hij denk ik:rolleyes:

Ja.:bukkake: Of van iemand anders :D ;););)

edit.

Het op een na geilste van mij, m'n benen, staan al in m'n gallery. Niet echt indrukwekkend netzoals de rest.

M'n bovenarmen zitten nu op 41.5cm, onderarmen 40cm, borst ergens rond de 120, schouders rond de 140, taille 85, bovenbenen 74cm. Bij 103kg @ 13% bij 1.93m.

Post die geilste dan. ( of sta je daar niet alleen op? )

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven