MuscleMeat

Tjok vs Boris Sheiko

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Anders stoppen we even tjoks log te vervuilen. Het ging net de goede kant op!

• Topic Starter Topic Starter
Zijn iig haalbare doelen. Succes.

Ik denk wel dat de combinatie van vrijdag en zaterdag erg zwaar zal zijn omdat je bij de eventtraining soepel in je onderrug moet zijn voor de hamer en je benen heb je natuurlijk hard nodig voor de steen en hoog. Wfd kan ook knap lastig zijn na een zware benen- of onderrugtraining.

Ik denk dat je op vrijdag niet voor ME moet gaan als je de volgende dag events moet trainen.

Ik zou powercleans op woensdag doen en GM's op maandag.

Ja, ik heb er al 'es eerder spijt van gehad dat ik zwaar had gedeadlift voor een HG-training. Ik ga vanavond nog 'es ff goed kijken wat ik ga verwisselen met wat zodat vrijdag niet al te zwaar is maar ik ook niet de hele week met een verzuurde onderrug loop.

Ik zou powercleans op woensdag doen en GM's op maandag.
Want?

Omdat je vrijdag weer rack pulls doet.. Ik doe liever rack pulls na een training waarin ik powercleans heb gedaan(waar ik niet zo heel veel spierpijn van overhou) dan na een training waarin ik gm's heb gedaan(waar ik een week lang kreupel van ben). Maar dat ben ik.

Ik heb maar een paar keer goodmornings gedaan dus ik weet niet hoeveel spierpijn ik ervan krijg. Die rackpulls van gister voel ik flink..

2e poging:
Ma:

Squat - high reps met soms een repout: 15 reps+
(Power)cleans - 8x3 of miss 10x2
OHP - veel reps: 5x10
Rows - Licht.

Wo:
Snatch - 6x2 met singles af- en toe.
(Schuin)bankdrukken - Ene week: 8x3 en de andere week: 3x8.
Goodmorning - Geen idee hoe zwaar ik deze ga doen, wss lage reps. Heb ook geen idee wat m'n 1RM/3RM/5RM is.

Vr:
Squat
- Omgekeerd van deadlift/rack pull. Deadlift/rack pull zwaar = squat licht. 8x3 en 3x8 wss.
Rack pull/deadlift - Ene week zwaar, andere week licht: 8x3, 3x8 en af- en toe naar singles toe werken.
OHP - Zwaar: 8x3.

Za:
Highland Games Events.

Ik weet eigenlijk niet of Vr en Za wel goed samengaan.. HG wil ik sowieso doen.

Niet slecht.. ik zou nog iets van highpulls en smal bankdrukken toevoegen. Wellicht nog iets van curls ;) bv CABER curl..

Je ontkomt er echter niet aan om wat stijfjes te moeten gooien, met twee x per week SQ en olympic lifts

Zal wel meevallen na een paar keer, lijkt me. Squats zorgden er eerst ook voor dat ik stijve poten had, nu eigenlijk nooit meer. Zware rackpulls ben ik alleen nog huiverig voor zo vlak voor een HG-training.

Waarom eigenlijk small bankdrukken? Voor 't kogelstoten ook?
Curls doe ik willekeurig in een training nu en dan, netzoals nu.

Laatst bewerkt:
juist !

Vandaag een keer in m'n oude sportschool getraind om ff met wat vrienden te trainen.. = smith machine squats en 30mm stangen.

Power Cleans met 30mm stang:
50x1
60x1
70x1
80x1
90x1
90x1
90x1
90x1

Deadlift:
140x20 PR breathing style

Squat (PL diepte):
70x10
140x5
150x6
150x5
160x2
140x5
140x5

Zittende OHP:
50x1
60x1
70x5
80x3
80x2
80x2
80x1..

In totaal duurde de training iets van 2.5 uur. :roflol:
Cleans waren klote ivm geen gelagerde sleeves op die 30mm stangen.
****ing lekkere training ook al moest ik in de smith squaten.

Nice deadlift .

Smithsquat.....ssssssstttt! Dat mag je hier nooit hardop zeggen hoor! :eek:

Cleanen met 30mm bar is a disaster. :D

Geen last van je polsen erna?

Ff kort op techniek op WFD + steenstoten getraind. WFD gewicht met 6.5kg. Steen 5-6kg.

WFD-worpen:
6 maal droog geoefend(gewicht niet losgelaten maar gewoon doorlaten draaien).
6 maal alleen de tweede draai.
5 maal de volle beweging.
Ook al boeit afstand niet echt, ik vind het toch wel de moeite waard. Verste worp was 23.34m. Was de eerste volle worp. PR

Had trouwens niet geteld op een wedstrijd omdat ik steeds met me lompe harses over de balk stap.

Steenstoten:
4 maal stilstaand
5 maal aanglijdend
en een paar keer met draai

Afstanden weet ik niet aangezien ik steeds verder ging vanaf waar de steen landde.

Mezelf nog brutaal verwond tijdens de WFD. Ik sloeg 'em tegen de buitenkant van de achterkant tegen m'n knie net voor de tweede draai ergens tussen de volle worpen. Maar geen last van behalve dat 't misschien een flinke blauwe plek gaat worden.

Net WFD getraind. Hamer ging niet lekker i.v.m. foute schoenen.
Heb een filmpje van m'n WFD kunnen maken, zal 'em zo ff uploaden.

Vanavond squaten + rack pulls + MP + iets.

BW: Dalend.. net boven de 100.

Rack pull(5cm boven normale deadlift):
150x5
160x5
180x4
190x2

Zercher squats/deadlifts/w/e(zelfde hoogte als rack pull)-uitproberen:
100x1
120x1
130x1

Squats:
120x10
120x10
120x10
140x5
140x5
140x5
140x5
140x5

Geen MP.

Opmerking: Eerste paar squat sets was ik belachelijk buiten adem. Rest van de squat sets minder. Kreeg trouwens nog positief commentaar op m'n squat volume en diepte.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven