Fitness Seller

Sticky Toon je home gym!

Wat raden jullie aan om te chinnen?

Enkele foto's van mijn home gym tot nu toe.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Power Rack
28mm Schijven en enkele DB staven en 2 BB staven (7,5kg en 8kg denk ik).
Bench
Lichte schijven
Zwaardere schijven
Grippers
Klemmen van de bouwmarkt (Hubo)
Thick bar van de bouwmarkt (Hubo)
Schuin buikspier bankje
Dip baren + home made ding om pols oefeningen mee te doen / sloophamer

En dan is er ook nog iets dat op een kettlebell lijkt en zon 20/25kg weegt.

Ben ook bezig met een legpress. Pff, hoop werk zeg! Maak het ongeveer 40gr ipv 45gr, 45 vond ik net ff te schuin.

Moet de geleiders nog maken, de slee, het stoeltje en nog 2/3 stangen voor de stevigheid. Kortom, ben nog niet eens op de helft :D

Het zit al allemaal in mn hoofd, maar t werk gaat niet zo snel omdat ik alles met de hand zaag (:roflol:), niet een bijzonder goede lasser ben (elektroden, bakken en dus weer veel bijslijpen haha) en alleen maar gebruik maak van gegalvaniseerd staal (ik weet het, slecht voor mn longen..)

Elke dag 2-3 uurtjes, dan is ie aan het einde van de week hopelijk wel af :D

hoe wil je de geleiders gaan maken en de slee? ben benieuwd hoe het er uit gaat zien post een paar pics als je wilt.
wel uitkijke als je straks de slee in elkaar last dat ie nie krom trekt door de warmte
die van mij werkt trouwens goed heb er al 180 kg aan gehad loopt soepeltjes :)

Homegym

Onlangs mijn eigen homegym wat opgefrist. Hier zijn enkele foto's.

http://img139.imageshack.us/gal.php?g=fitnessseves08.jpg

Gegevens:

• Panatta Multistation (vernieuwd met nieuwe RVS staalkabel en katrollen) verstelbaar tot max 100kg
  • Halters: 2 kg, 3 kg, 4 kg, 5 kg, 6 tem 30 kg in stappen van 2 kg
  • Dumbbell rack (zelf gelast)
  • Korte en slange stangen ø26mm
  • Stang ø50mm
  • Schijven ø26: 10 kg, 5 kg, 2 kg en 1 kg (totaal +-220 kg)
  • Schijven ø50: 1,25 kg ; 2,5 kg ; 5 kg ; 10 kg ; 15 kg ; 20 kg (totaal +- 300kg)
  • Verstelbaar rack voor bench press en schoulder press
  • Verstelbaar bankje
  • Platte bank
  • Chin up bar
  • 3 spiegels
  • Stereo installatie met flits muziek
  • Posterkes van mijn favoriete films met Arnold :D
  • Boek "Krachttraining" van Frederic Delavier
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit alles heb ik kunnen kopen voor de kleine prijs van 230€ via mijn oude fitness die ermee stopte na 25 jaar :D. De halterset van Fitness Seller heeft me wel 700€ gekost...
Als ik ooit mijn eigen huisje heb, dan ben ik van plan om alles te herspuiten met een nieuw kleurke.

Ik zou nog graag willen uitbreiden met een cable cross en power cage, maar blijkbaar is het vrij moeilijk om een cable cross te vinden.

Gegevens:

• Panatta Multistation (vernieuwd met nieuwe RVS staalkabel en katrollen) verstelbaar tot max 100kg
  • Stang ø50mm
  • Schijven ø50: 1,25 kg ; 2,5 kg ; 5 kg ; 10 kg ; 15 kg ; 20 kg (totaal +- 300kg)
  • Verstelbaar bankje
  • Platte bank
  • Chin up bar
  • 3 spiegels

Dit alles heb ik kunnen kopen voor de kleine prijs van 230€ via mijn oude fitness die ermee stopte na 25 jaar :D. De halterset van Fitness Seller heeft me wel 700€ gekost...
Als ik ooit mijn eigen huisje heb, dan ben ik van plan om alles te herspuiten met een nieuw kleurke.

Ik zou nog graag willen uitbreiden met een cable cross en power cage, maar blijkbaar is het vrij moeilijk om een cable cross te vinden.

230 euro???????????????? jezus!!!! dit is zeker het driedubbele waard en meer!!!
goeie koop aan gedaan!!

Ben ook bezig met een legpress. Pff, hoop werk zeg! Maak het ongeveer 40gr ipv 45gr, 45 vond ik net ff te schuin.

Moet de geleiders nog maken, de slee, het stoeltje en nog 2/3 stangen voor de stevigheid. Kortom, ben nog niet eens op de helft :D

Het zit al allemaal in mn hoofd, maar t werk gaat niet zo snel omdat ik alles met de hand zaag (:roflol:), niet een bijzonder goede lasser ben (elektroden, bakken en dus weer veel bijslijpen haha) en alleen maar gebruik maak van gegalvaniseerd staal (ik weet het, slecht voor mn longen..)

Elke dag 2-3 uurtjes, dan is ie aan het einde van de week hopelijk wel af :D

Gegalvaniseerd staal lassen :laugh:
Dan krijg je zoiezo slechte prutlassen, probeer het anders eerst wat op te schuren, dan krijg je ook een betere hechting, anders breekt dat ding dalijk als je er gewicht op zet ;)

Seves, ik ben stinkend en dan ook stinkend jaloers. Op die originele Terminator poster dan he :). Nee hoor, echt een buitenkansje heb je gehad met die homegym, heel veel plezier ervan!

Gegalvaniseerd staal lassen :laugh:
Dan krijg je zoiezo slechte prutlassen, probeer het anders eerst wat op te schuren, dan krijg je ook een betere hechting, anders breekt dat ding dalijk als je er gewicht op zet ;)

ja hehe, ik kom niet uit een ei :roflol: lassen zonder voorbewerking met een slijptol is ook geen doen, spetters vliegen alle kanten op :D

Hhahahaha ja indd :D Achja ik sta nog altijd versteld hoe sommige mensen dingen voor elkaar krijgen gezien de manier hoe ze werken ^^.

Haha die rook is ook zo fijn :P van de rare draden in de lucht met spetters die alle kanten opvliegen ja ^^

Wow Seves, da ziet er nice uit, met die spiegel enzo!!
Hoe groot is je ruimte?
Welke vloer heb je?

grtz

Seves, ik ben stinkend en dan ook stinkend jaloers. Op die originele Terminator poster dan he :). Nee hoor, echt een buitenkansje heb je gehad met die homegym, heel veel plezier ervan!

De poster heb ik bij www.posters.nl en www.postersale.nl besteld.

Wow Seves, da ziet er nice uit, met die spiegel enzo!!
Hoe groot is je ruimte?
Welke vloer heb je?

grtz

De spiegels zijn inderdaad top. Lekker showen in de spiegels :cool:
De ruimte is: LxBxH = 6m x 4,5m x 2,19-2,75 m

Deze ruimte was vroeger een paardenstal en ik heb deze samen met mijn vader omgetoverd tot mijn homegym.
De vloer is gewoon stabilisé met 200 kg cement per m³. Deze is sterk genoeg om enkele gewicht(jes) te ondersteunen :D Achteraf heb ik dan een mat er over gelegd.

Hopelijk heb je dan wat om te showen Seves :p

Staat wel een zeer mooie cable crossover van panatta te koop op marktplaats,
kerel vraagt er echter wel veel geld voor 650 euro als ik me niet vergis. 2x 80 kg gewichtstack.

grmbll grom

Gegevens:

• Stang ø50mm
  • Verstelbaar bankje
  • Platte bank
  • Chin up bar
  • 3 spiegels

Wie denk je wel niet dat je bent :@ grommmm Jouw homegym is te mooi.Grmbl grom anders ga je ff een professionele fitness beginnen :@ grom

Nee geintje hoor. Ben echt super jaloers zeg. Wat een mooie homegym. Het grenst echt aan een officiele fitness club. Damn ****ing tasty. En dan nog voor 250 euro. Een rek dumbbells is nog duurder :S Echt goed gedaan hoor!!!

Veel plezier ermee in iedergeval!!!

EDIT " Hoe duur is dat boek eigenlijk en waar kan je het krijgen? Ik heb hem als gescant E-book maar wil de originele aanschaffen. Erg mooi uitgebreid boek is dat"

Laatst bewerkt:
"Hoe duur is dat boek eigenlijk en waar kan je het krijgen? Ik heb hem als gescant E-book maar wil de originele aanschaffen. Erg mooi uitgebreid boek is dat"

Toen ik alles kocht was de originele versie van dit boek erbij, maar dit was helemaal versleten. Ik heb het zelfs nog bijgehouden puur uit nostalgie :D
De recente versie heb ik besteld bij de Standaard boekhandel (te Geel) voor 18€ of zo.

Ik heb dat boek ook, via bol.com 22 euro volgens mij, maar vind het niet echt een goed/interesant boek... plaatjes zijn wel mooi :D

Terug
Naar boven