XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

Ben de man van staal maar zo'n houten power rack heeft ook wel wat:D

Ziet er top uit Erikje. Al lijken de spotters ietwat verbogen? Misschien kan je er nog een paar bouwen voor mede DBB'ers en wat knaken verdienen?

Succes met je doelen.

Weet iemand misschien wat voor materiaal ik het beste kan gebruiken voor steun waar ik de halterstang op kan leggen? Ik wil graag zoiets als op de afbeelding maar heb totaal geen ervaring met lassen e.d.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Iemand misschien een idee of ze los te koop zijn of heeft iemand een andere oplossing voor me?

Wil wel ff een paar aflegbouten voor je lassen (custom made).

Ziet er top uit Erikje. Al lijken de spotters ietwat verbogen? Misschien kan je er nog een paar bouwen voor mede DBB'ers en wat knaken verdienen?

Succes met je doelen.

Spotters zijn idd iets verbogen omdat de buizen niet massief zijn, deze waren ook voor tijdelijk. Ik ben nog opzoek naar een bedrijf in de buurt die een paar massieve buizen voor me heeft.

Zou wel leuk zijn om ze voor andere te bouwen idd:D

---------- Toegevoegd om 11:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:58 ----------

Weet iemand misschien wat voor materiaal ik het beste kan gebruiken voor steun waar ik de halterstang op kan leggen? Ik wil graag zoiets als op de afbeelding maar heb totaal geen ervaring met lassen e.d.
Iemand misschien een idee of ze los te koop zijn of heeft iemand een andere oplossing voor me?

Wil wel ff een paar aflegbouten voor je lassen (custom made).
Hmm net iets te laat, jammer. Maar bedankt voor het aanbod! Heb zelf al iets voor elkaar gekregen:

http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?info=p614_Power-Cage-Bar-Catches.html

http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?info=p636_Power-Cage-Safety-Bar.html

Ik ben benieuwd naar je eerste setje all out squats waarbij je vermoeid je lichaam gewoon naar voren laat vallen en hoopt de afleggers te vinden en deze toevallig net met het bochtje naar beneden draaien.

Ik ben benieuwd naar je eerste setje all out squats waarbij je vermoeid je lichaam gewoon naar voren laat vallen en hoopt de afleggers te vinden en deze toevallig net met het bochtje naar beneden draaien.

Daar heb ik ook wel aangedacht:
;)

Dat bochtje is echter ook gemaakt van holle verwarmingsbuis?

Niet dat het er allemaal niet leuk uitziet. Maar succes man!

Het bochtje is een knelkoppeling

Ik denk dat het wel stevig is aan de fotos te zien. Maar probeer er eens een keer eens een flink zwaar gewicht op te laten stuiteren, just in case. Laten we zeggen, al je schijven aan je barbell gooien en stuiteren.

Ik denk dat het wel stevig is aan de fotos te zien. Maar probeer er eens een keer eens een flink zwaar gewicht op te laten stuiteren, just in case. Laten we zeggen, al je schijven aan je barbell gooien en stuiteren.

Heb ik gedaan, het blijft nog allemaal goed in staat:)

---------- Toegevoegd om 11:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:55 ----------

Dat snap ik ook wel, het gaat om de pijpjes die je in de snelkoppeling hebt gestoken. Ik verwacht met een flink gewicht een knakkend pijpje.

Hier hangt nu 120kilo aan

Het is allemaal prachtig gemaakt alleen ik zou zelf een massief pijpje prefereren. Ook voor de safeties. Van de rest van de constructie ben ik wel overtuigd terwijl ik toch dacht dat niemand mij kon overtuigen met een houten rack.

Ja het ziet er allemaal wel veilig uit zolang je de bar zelf neerlegd. Dus als je de rep net niet haalt dan gaat het nog wel goed denk ik.
Als dat ding uit je hand schiet of je verrekt een spier ergens of zoiets dan gaat die 120 kilo echt wel door je pijpjes heen.

Ik zou eerlijk gezegd geen vertrouwen hebben om daarin te Squaten, ik prefereer ijzer dan hout just to be sure, maar het ziet er wel stevig uit. ;)

Het is allemaal prachtig gemaakt alleen ik zou zelf een massief pijpje prefereren. Ook voor de safeties. Van de rest van de constructie ben ik wel overtuigd terwijl ik toch dacht dat niemand mij kon overtuigen met een houten rack.

Ik zal inderdaad even opzoek gaan naar massieve buizen daarvoor, ook voor de spotters. Nog even kijken waar ze die in de buurt verkopen:)

Terug
Naar boven