MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

Ik heb het. Ik deadlift wel op matjes, maar dat enkel om geluid te dempen. Alhoewel ik geen mega deadlift heb, laat ik hem wel eens vallen vanuit lockout positie met 120 kg maar de vloer geeft geen krimp.

waarom doet ge nu zoiets ???

edit: ah gripprobleem, had de impressie dat je het expres deed (vanwege het meer "hardcore" zijn ofzo:p)

Laatst bewerkt:
Wordt echt jaloers van deze beelden

Zijn er mensen die op de zolder een homegym hebben?
Ik heb zon kleine angst om met een deadlift erdoor te zakken.

Yep, de mijne is ook op zolder, ik heb betonnen prédallen liggen, doe er zware deadlifts op maar ik durf de barbell toch niet vanop hoogte te laten vallen

kdacht dat dit homemade waren, nice.

Jullie hebben het over verschillende banden hier, Woopy bedoeld deze banden:
iron-woody-resistance-bands.jpg

Die autobanden heeft hij zelf op maat gemaakt door er schijfjes van 1,25kg aan te bevestigen, dacht ik.

Incredinaw: komen van ironwoody

Morgenavond de nieuwe locatie van de homegym inwijden :D

Heb je de Assisted Pull-up Package? En gebruik je het vaak? Ik zit er aan te denken om het ook aan te schaffen. Op youtube staan wel leuke enkele explosieve oefeningen, en wellicht handig wanneer je aan het reizen bent.

Wordt echt jaloers van deze beelden

Zijn er mensen die op de zolder een homegym hebben?
Ik heb zon kleine angst om met een deadlift erdoor te zakken.
heb m'n gym idd op zolder, maar deadliften durf ik niet aan. weet niet wat jij weegt, maar benchpresses met 120kg bij 100kg bw lukken me wel prima.

heb m'n gym idd op zolder, maar deadliften durf ik niet aan. weet niet wat jij weegt, maar benchpresses met 120kg bij 100kg bw lukken me wel prima.

Ja het gewicht zal die zolder wel aan kunnen. Het is meer die schok van een 200 kg deadlift die tegen de grond gaat.

Yep, de mijne is ook op zolder, ik heb betonnen prédallen liggen, doe er zware deadlifts op maar ik durf de barbell toch niet vanop hoogte te laten vallen

Zelfde. Ik woon 4 hoog in een flat en heb mijn gym kamer daar. Zolang ik schijven kan neer leggen zonder dat de groot kraakt ofzo dan kun je ook gewoon deadliften en squaten. Heb er 370kg aan schijven liggen...dus kan nog wel even door. Maar echt uit me handen laten vallen op de grond zal dus niet gebeuren. Hierdoor kun je niet altijd voluit gaan om nog even die laatste rep te proberen.

Ja het gewicht zal die zolder wel aan kunnen. Het is meer die schok van een 200 kg deadlift die tegen de grond gaat.
mja als ik ga liften staat er toch al snel 300kg op 2 keer 30x10cm met een houten vloer weet ik niet of dat slim is.

mja als ik ga liften staat er toch al snel 300kg op 2 keer 30x10cm met een houten vloer weet ik niet of dat slim is.
10cm? Dan heb je wel hele flexibele bumperplates :D. Je kunt idd wel 500kg aan schijven hebben, maar met deadlift heb je toch puntbelasting. Ik deadlift zelf op zolder, maar ben nog niet boven de 186kg uit gekomen. Ik heb de stang nooit laten kletteren, ik probeer hem altijd voorzichtig neer te zetten. Tot nu toe geen problemen. Ik heb wel mijn rack zo staan, dat hij midden op een (onderliggende) dragende muur staat, zodat als ik deadlift de ene helft links, en de andere helft rechts van de muur ligt. Verdiepingsvloer zolder is uiteraard beton, geen hout, huis uit de 80s. Klinkt flink door als je deadlift, maar er is nog geen stuc los gekomen ;).

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 515
als het goed is til je de bar op toch? ;) dan komt het gewicht toch echt op je voeten.

als ik 10kg laat donderen heeft m'n broer de scheuren al in z'n plafond :P

het begin van mijn homegym

2cmpw68.jpg

2jdgmz4.jpg

jacpp4.jpg

nog ff een goede muziek installatie he, en ff opruimen haha.
btw how nice: magnetron en koelkast!

Nice mike ! Al binnen gehad :o?

hehe, is wel handig ja.
koelkast/diepvries en magnetron heb ik bij de hand.

alleen wat heb je er aan tijdens het trainen :P

heb nu een radio'tje uit de jaren 80 ofzo staan haha.
opruimen doe ik morgen.
toen het binnen kwam rond 2 uur, half 3.
heb ik het meteen opgebouwd. om 5 uur stond alles goed stevig, en ben toen geijk gaan trainen.

je hebt het goed voor mekaar.

Terug
Naar boven