AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Ja gister op de kop getikt bij een forummember hier. En ook nog es voor een magistrale prijs:D

Ach friezen onder elkaar hoeft het niet duur te zijn,en het is op een goed adres gekomen....
 
gaat wel hoor. gewoon iets meer stroom er op en je las snelheid iets lager houden. En idd erg uitkijken met die damp (zinkoxides). Wat voor las proces gebruik je?

ik las met 160A 4mm (weet dat het te dik is, maar kreeg me 2,5mm elektroden niet aan de gang en me 4mm wel). het is een simpel oud karretje maar voldoet gewoon elektrisch lassen heet dat denk ik. aardklem en tang waar elektrode in zit meer niet.

kan wel van een kennis een mig kar overnemen, maar daar snap ik nog helemaal niks van. zoals ik al zei probeer het mezelf te leren met filmpjes en vooral zelf proberen.

ben begonnen met wat streepjes trekken dat ging dan wel. wel af en toe problemen met m'n invals hoek. kan af en toe me draai niet vinden en dan brandt ik gewoon een gat binnen een seconde in die stalen buizen. echt bizar hoe sterk dat lassen kan zijn.
 
ik las met 160A 4mm (weet dat het te dik is, maar kreeg me 2,5mm elektroden niet aan de gang en me 4mm wel). het is een simpel oud karretje maar voldoet gewoon elektrisch lassen heet dat denk ik. aardklem en tang waar elektrode in zit meer niet.

kan wel van een kennis een mig kar overnemen, maar daar snap ik nog helemaal niks van. zoals ik al zei probeer het mezelf te leren met filmpjes en vooral zelf proberen.

ben begonnen met wat streepjes trekken dat ging dan wel. wel af en toe problemen met m'n invals hoek. kan af en toe me draai niet vinden en dan brandt ik gewoon een gat binnen een seconde in die stalen buizen. echt bizar hoe sterk dat lassen kan zijn.

4mm is wel aardig dik ja.....160A ook wel. Maar als je buizen dik genoeg zijn waar je op staat te lassen kan het prima hoor. Het is idd elektrisch lassen maar ze noemen het booglassen met beklede elektrode.

Mig/Mag is veel makkelijker. Je kan al heel snel visueel goede lassen leggen. Probleem is alleen dat je ook heel makkelijk allemaal plakfouten krijgt. Best link dus als je het voor je homegym gebruikt....je wil natuurlijk niet dat alles afbreekt :D
 
Waarvoor heb je zo'n dik touw ? Rope chin ups voor betere grip ?
bijvoorbeeld ja. Of je hangt em in het rek, gaat op de grond zitten en klimt dan naar boven. Heb het touw op de kop getikt bij een sloopbedrijf. Die had het touw uit een oude gymzaal gehaald. Zit een mooi bevestingsoog aan:thumbs:


Ach friezen onder elkaar hoeft het niet duur te zijn,en het is op een goed adres gekomen....
Zo is dat:D
 
Laatst bewerkt:
ik las met 160A 4mm (weet dat het te dik is, maar kreeg me 2,5mm elektroden niet aan de gang en me 4mm wel). het is een simpel oud karretje maar voldoet gewoon elektrisch lassen heet dat denk ik. aardklem en tang waar elektrode in zit meer niet.

kan wel van een kennis een mig kar overnemen, maar daar snap ik nog helemaal niks van. zoals ik al zei probeer het mezelf te leren met filmpjes en vooral zelf proberen.

ben begonnen met wat streepjes trekken dat ging dan wel. wel af en toe problemen met m'n invals hoek. kan af en toe me draai niet vinden en dan brandt ik gewoon een gat binnen een seconde in die stalen buizen. echt bizar hoe sterk dat lassen kan zijn.

Dan ligt het eraan hoe dik het materiaal is wat je last en op welk materiaal je je richt. Ga de las leggen vanuit het dikste materiaal en trek hem steeds even naar het dunnere materiaal toe. Zo voorkom je dat je er dan dwarsdoorheen fikt. Eigenlijk is 160 A bijna alleen geschikt voor 3mm en dikker op 3mm is het al lastig er niet doorheen te gaan. Ik las met 2,5 elektrode en meestal met een heel rustig tempo op 80-100 A. Is het materiaal heel dik dan de volle stand bij mij 120.


ben ook weer even bezig geweest trouwens

schijvenrek gemaakt en true log. Foto's werken nu even niet maar komt wel.
 
Dan ligt het eraan hoe dik het materiaal is wat je last en op welk materiaal je je richt. Ga de las leggen vanuit het dikste materiaal en trek hem steeds even naar het dunnere materiaal toe. Zo voorkom je dat je er dan dwarsdoorheen fikt. Eigenlijk is 160 A bijna alleen geschikt voor 3mm en dikker op 3mm is het al lastig er niet doorheen te gaan. Ik las met 2,5 elektrode en meestal met een heel rustig tempo op 80-100 A. Is het materiaal heel dik dan de volle stand bij mij 120.


ben ook weer even bezig geweest trouwens

schijvenrek gemaakt en true log. Foto's werken nu even niet maar komt wel.

ok, die 2,5 mm elektrode's die ik heb schijnen een hogere startstroom o.i.d nodig te hebben voordat ze gaan branden. maar zou wel fijn zijn inderdaad als ik op 80-100 ampère kan lassen 160 is ook de max van dat karretje. maar eens opzoek naar andere elektroden. nog aanraders?
 
ok, die 2,5 mm elektrode's die ik heb schijnen een hogere startstroom o.i.d nodig te hebben voordat ze gaan branden. maar zou wel fijn zijn inderdaad als ik op 80-100 ampère kan lassen 160 is ook de max van dat karretje. maar eens opzoek naar andere elektroden. nog aanraders?

zou gewoon een special nemen....of een rutiel elektrode bv een cumulo (lassen heerlijk die dingen) en dan idd 2,5mm op 80 tot 100A
 
zou gewoon een special nemen....of een rutiel elektrode bv een cumulo (lassen heerlijk die dingen) en dan idd 2,5mm op 80 tot 100A

Jep.

Foto's van mijn nieuwe true log (log nr 4 alweer)
En mijn gefabriceerde schijvenrek.

Vorige week zondag:
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Afgelopen woensdag:
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Gisteren:
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Vandaag:
[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik wil ook een garage:(

Mooi spul allemaal weer! Past er nog wel wat in daar?:D
 
Ik wil ook een garage:(

Mooi spul allemaal weer! Past er nog wel wat in daar?:D

Je zou nee zeggen maar daar vind Gijs altijd wel een manier voor. :D
 
In principe past het allemaal wel redelijk echter ik ga me nu wel irriteren aan de inefficientie tijdens trainingen. Zijn we aan het banken moet iemand de yoke hebben achter uit de garage etc etc. Kost nu redelijk wat tijd steeds om dingen klaar te zetten. Maar goed dat is natuurlijk maar een klein punt als je zo verwend bent nu.

Ben wel op zoek naar een ruimte om RPB echt richting een gym te duwen!
 
In principe past het allemaal wel redelijk echter ik ga me nu wel irriteren aan de inefficientie tijdens trainingen. Zijn we aan het banken moet iemand de yoke hebben achter uit de garage etc etc. Kost nu redelijk wat tijd steeds om dingen klaar te zetten. Maar goed dat is natuurlijk maar een klein punt als je zo verwend bent nu.

Ben wel op zoek naar een ruimte om RPB echt richting een gym te duwen!

Droom ik nu die laatste zin of..? :eek:
 
17z3tu.jpg


Begint er al iets meer op te lijken. Nu alleen nog een multi bench bankje, een free rack waar ik mijn barbell kan opleggen en liefst ook nog wat gewichten.
 
Genoeg dumbbells voor jouw alleen zo te zien;)
 
Gewichten genoeg zo te zien voor jou :D
 
kleine aanpassing aan me legpress omdat die begon door te zakken op de geleiders
paar bussen gedraaid + lagers der in heb er al 300 kg aangehad werkt perfect zo :)
2zxtv8x.jpg


en nog een lange dumbbell stang gemaakt voor heavy rows kan presies 100 kg aan
ftnccy.jpg

25p6yj5.jpg


moet alleen wel weer wat 5 kg schijfjes bijkopen hehe
 
Back
Naar boven