MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

javice, tymboo, allebei mooie homegyms, al is het om andere redenen :D

Hierbij mijn home gym in opbouw.
Niet alles staat op de foto zoals oa dumbells 4-20 maar als hij klaar is maak ik wel nieuwe en betere foto's

2dmhy8n.jpg

2i051rq.jpg

komt nog een cable cross bij en dummbells tot 40kg. Ook komen er nog power bands, fat grips ed...
Bankje wordt ook nog vervangen.

Is dus nog lang niet klaar :D

Ziet er netjes uit man :thumb:

Hierbij mijn home gym in opbouw.
Niet alles staat op de foto zoals oa dumbells 4-20 maar als hij klaar is maak ik wel nieuwe en betere foto's

2dmhy8n.jpg

2i051rq.jpg

komt nog een cable cross bij en dummbells tot 40kg. Ook komen er nog power bands, fat grips ed...
Bankje wordt ook nog vervangen.

Is dus nog lang niet klaar :D

Naiz!
Heb je met deze opstelling niet weinig ruimte voor je barbell?

Naiz!
Heb je met deze opstelling niet weinig ruimte voor je barbell?
Het gaat nog wel goed (bankje kan je ervan afnemen), verder zou ik enkel in de cage squaten en de rest buiten de cage doen.
Maar ga de opstelling wel nog veranderen zodat ik meer plaats heb voor beiden. Had de levergym gisteren snel even in elkaar gestoken om te kijken wat het geeft maar ga deze nog een andere plaats geven.

Ja, er is niets mis met een homegym op mijn leeftijd lijkt me...

Mooie gym!
Ik zie decathlon tegels; klopt dat? Ik heb ze ook en ben er wel tevreden van!
Is dat de powertec cage?

Hallo allemaal,

Mijn naam is Mark samen met een maat heb jaren getraind in verschillende sportscholen in het
Zuiden van het land. In het begin van dit kregen we de ingeving om een
'homegym' te beginnen/starten. Na wat onderzoek op internet, gesprekken met kennissen
en een zelfopgesteld overzicht van voordelen/nadelen en de opbrengsten/kosten, hebben we de knoop
doorgehakt en zijn we op zoek gegaan naar materiaal om mee te trainen.

Het materiaal wat we in bezit hebben, in de volgorde van aankoop bestaat uit het volgende:
- Halterbank van Christophit
- Multi station
- Kettler buikspierbank
- Multifunctionele bank
- Squat racks
- Preacher curl

Daarbij beschikken we over een curl barbel, drie stangen van 180 cm en 6 dumbells, waarvan
één vaste dumbell van 15 kg. Het aantal 30 mm schijven is net boven de 200 kg.
Opgedeeld in 2x20, 2x15, 6x10, 4x5, 10x2,5, 6x1,25 en nog de nodige losse kilo's.

Daarnaast staat er in de ruimte naast de homegym nog een hometrainer en een nordic track,
voor het cardio gedeelte!

Alles is tweedehands gekocht (bijvoorbeeld de multigym voor slechts 40,-). Alleen de
multifunctionele fitnessbank, de squat racks en één lange barbel zijn nieuw gekocht.

Als ik alle kosten bij elkaar op tel van de bovenstaande apparatuur komen we net iets boven
de 400,- euro uit. Hieruit mag denk ik toch geconcludeerd worden dat een homegym
voor beginners zeker niet duur hoeft te zijn. Uiteraard moeten we er wel bij vertellen
dat we thuis beschikken over veel ruimte en we dus geen huurkosten hebben!

Zelf zijn we zeer te spreken over thuis trainen! Zo kan je lekker trainen wanneer je dat
uitkomt en niet wanneer de sportschoolhouder dat uitkomt. Daarbij hebben we geen last van
kletskoppen die alleen maar naar de sportschool komen om vriendjes te maken. Ten slotte
kunnen we onze favoriete tracks lekker hard door de speakers laten pompen!

Met het oog op de toekomst moeten we eerst de paarrekening weer een beetje bijvullen.
Wat de eerst volgende investering gaat worden, weten we nog niet goed. Misschien heeft
er iemand hier tips of aanmerkingen. Een uitgebreide dumbell set is momenteel nog niet
nodig, aangezien de huidige dumbells makkelijk tot 25 á 30 kilo kan belasten.

Bedankt voor het lezen!

1.jpg

3.jpg

4.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Mark, en welkom op dbb man !

Ray.........

Damn netjes voor €400

Mooie homegym voor die prijs, ben jaloers haha!
Heeft het lang geduurd om alles bij elkaar te krijgen?

Dankjewel heren. Circa 3 maanden alles bij elkaar.

Je moet op de goede tags zoeken bij Marktplaats en uiteraard
de spots zoeken van mensen die geen verstand van de waarde
van het materiaal hebben.... die multi station die ik bijvoorbeeld
heb is geen topkwaliteit, maar voor 40,- kun je toch wat leuke

Zo heb ik de afgelopen maanden gemiddeld 4 á 5 keer per dag gezocht
op 'Fitness' of 'Gewichten' in een straal van 20 kilometer.

Ik zou graag gemonteerde dumbells willen.. Maar kan geen dumbells kwijt in stappen van 2,5 kg, neemt teveel ruimte in. Is het onhandig om dumbells in stappen van 5 kg te nemen? En dan tot de 20 kg verstelbaar voor de random isolatie oefeningen.

Ja of nee? Dacht namelijk ook eerder om zelf al die dumbells los te kopen + gewichten om zelf al die dumbells te 'monteren'. Zodat ik dan wel 2,5 kg erbij op kan schroeven.. Maar dan word het veel duurder dan dat ik gemonteerde dumbells koop.

Ik zou graag gemonteerde dumbells willen.. Maar kan geen dumbells kwijt in stappen van 2,5 kg, neemt teveel ruimte in. Is het onhandig om dumbells in stappen van 5 kg te nemen? En dan tot de 20 kg verstelbaar voor de random isolatie oefeningen.

Ja of nee? Dacht namelijk ook eerder om zelf al die dumbells los te kopen + gewichten om zelf al die dumbells te 'monteren'. Zodat ik dan wel 2,5 kg erbij op kan schroeven.. Maar dan word het veel duurder dan dat ik gemonteerde dumbells koop.

Lijkt me totaal geen probleem, die 5kg stappen.

Terug
Naar boven