1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Toon je home gym!

Discussie in 'Trainingsmateriaal' gestart door jody, 20 aug 2006.

Tags:
  1. 2green

2green Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    71
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    114kg
    Vetpercentage:
    11%
    Ah, dat is inderdaad wel prettig.

Heb het zelf opgelost met een lift platform voor de rack die heb ik sowieso nodig.

Hier liggen weer twee rijtjes met rubber tegels voor, net als sommige inrits hebben met tegels. waar mijn bankje tussen staat om dumbells op te vangen.

aan de buitenzijde van mijn rack, naast beide voorpoten aansluitend op het platform heb ik twee plankjes liggen waar ik mijn barbel heen rol voor het laden. Alleen de binnenste schijven blijven daarop staan.

Meestal rol ik maar één laadkant op zo'n plankje, dan komt het rollen minder precies. Cheap en werkt uitstekend.

Aan weerzijden heb ik weer een diy platerack van sls balkjes.

Als de ruimte
    klaar is bereid ik het platform uit naar binnen het racket en extra stuk ervoor.

Laatst bewerkt: 12 jan 2018 om 13:14
  2. Rik76

Rik76 Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    539
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m74
    Massa:
    90kg
    Ik heb een mini DL jack om plates te laden. Zo heel erg mini is die niet trouwens. :)
    Werkt wel goed. Geen gesukkel als je plates allemaal 45cm zijn.

Ik denk nog een gun-rack aan de muur te bevestigen en een SSB bij te kopen. Verder komt er waarschijnlijk nog een landmine-achtig ding aan de muur of het rack.
    Voor de rest ga ik niet veel meer nodig hebben schat ik zo. Of ik moest de lotto winnen en huis met veel meer plaats kunnen kopen.

2green vindt dit leuk.
  3. Fitness Seller

Fitness Seller Official Sponsor Sponsor

Leuk Bevonden:
    559
    Handig, klinkt als een doe-het-zelf oplossing van de ATX Dead Wedge :D

De Deadlift Bar Jack en de Mini Bar Jack zijn inderdaad ook echt een genot!

4. 2green

2green Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    71
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    114kg
    Vetpercentage:
    11%
    Plankjes naast de cage-voeten aansluitend op het platform/rubbertegels lijken mij prettiger, dan hoef je alleen de bar een duwtje geven.

Bij de dead wedge moet je omhoog, kost meer moeite en vrijwel gelijk aan kleine plate. De bar jacks lijken me helemaal veel werk na een deadlift als je druk bent met je bidon leegdrinken ;).

Zal ik een lijstje maken waar we veilig over kunnen praten? Krijg het gevoel dat ik alleen kritiek heb op de spullen. Ben bijvoorbeeld gek op jullie verstelbare dumbellschijven met de ruimere diameter, waardoor je ze kan laden zonder ze op te tillen, erg fijn.

5. Fitness Seller

Fitness Seller Official Sponsor Sponsor

Leuk Bevonden:
    559
    Als je een verhoogd platform of verhoogde vloer hebt dan is dat inderdaad een handige doe-het-zelf oplossing. Niet iedereen heeft echter een verhoogd platform waar ze de barbell vanaf kunnen rollen. De Dead Wedge kun je overal inzetten en je hoeft maar een paar centimeter te rollen :cool:

De Bar Jacks zijn echt een verademing hoor, zoveel werk is dat niet, dat kun je ook doen nadat je je slokje water gedronken hebt :roflol:

2green vindt dit leuk.
  6. Rik76

Leuk Bevonden:
    539
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m74
    Massa:
    90kg
    Bij zo'n DL jack moet je echt bijna geen kracht zetten. 't Is echt een makkie om zo je barbell van de vloer te tillen om schijven te wisselen.
    In 1 hand je bidon en in de andere de jack. No problem. Heb ik ook al gedaan. :D

2green en Fitness Seller vinden dit leuk.
  7. 2green

2green Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    71
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    114kg
    Vetpercentage:
    11%
    Werkt ook met twee rubbertuin tegels, vaak op marktplaats gratis af te halen.

Jullie spullen zien er wel beter uit dan zo'n tegel+plankje.

Slokje drinken?!? Grappen maker ;)

Ik slurp meestal de eerste bidon al leeg na opwarmen en 1e van mijn setjes DL en moet dan wat lopen, puffen en mijn sweater kwijt. Ben geen bodybuilder hoor *ducks and runs for cover*

8. 2green

2green Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    71
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    114kg
    Vetpercentage:
    11%
    Klinkt als een prima oplossing inderdaad... maar nog net niet zo lui als een duwtje tegen de barbell :eyebrow:

Zie ineens voor me hoe ik na de deadlift met enorme smile, voet + bar op de jack terwijl ik met mijn hoofd gebaren maak dat iemand wat plates vervangt omdat ik een slokje neem. Helemaal in.
    Loopt vast goed af voor me... train soms met mijn ega, vermoed dat ik wel weet hoe die reageert :sukkeltje:

Rik76 vindt dit leuk.
  9. yasmine

yasmine Huge Freak

Leuk Bevonden:
    850
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    83kg
    Vetpercentage:
    13%
    Landmine... doet me denken aan de training in de gym vandaag... iemand vond het een goed idee te gaan barbell curlen (of iets wat daar moest op trekken in de hoek waar de landmine is geplaatst. Een uur lang.... Moet het mss ook maar eens aanschaffen voor thuis.
    Wat vind je zo interessant aan de ssb barbell. Enkel dat het de schouders ontlast?

10. Rik76

Leuk Bevonden:
    539
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m74
    Massa:
    90kg
    Yep, voor de schouders en om af en toe eens een andere variant te kunnen doen.
    Lijkt me ook handiger voor goodmornings.

11. mascotte

mascotte Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    109
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    82kg
    Had eerst een full cage waar je de spotters moest verschuiven en dan vastdraaien , je kon ze niet verwijderen.
    Heb ze toen allemaal uitgeboord diameter 20mm en stalen pinnen in gestoken (was 20uur werk ofzo)

Heb nu ook een half rack met smith en cable cross en ook van die fokking korte spotters , maar dat kon de pret niet bedrukken
    gewoon zelf spotters in elkaar lassen , die van mij zijn volledig staal en erg lang met verstevigingen onder 2cm vierkant staal , kan +300kg aan :)

gose vindt dit leuk.
  12. mascotte

mascotte Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    109
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    82kg
    spotters.JPG

Op een rijtje , bovenste gebruik ik voor bv squats , middenste voor decline bench, onderste voor rack pulls

Ook is er een verschil in hoogte en plaatsing van de spotter , erg handig want de gaten van het rack stonden een beetje te ver uit elkaar waardoor ik nu gewoon kies tussen bovenste 2spotters voor optimale veiligheid. bovenste 2homemade spotters zijn bijna 3x zo zwaar als de standaard onderste. doel is om in de toekomst nog een oog op de bovenste spotter te lassen aan het uiteinde , kleine ketting bevestigen die enkele gaten erboven met een 20mm pin word bevestigd . dan word het halfrack opeens een full rack omdat de bar nergers meer heenkan als je bv helemaal achteruit valt :)

040B vindt dit leuk.
  13. g-men

g-men Massive Warrior

Leuk Bevonden:
    1.874
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    105kg
    Weer even gerommeld in de garage. Omdat er weer een swissbar bij is gekomen. (32kg leeg monsterbar) nieuw rek voor de barbells gemaakt.
    Ook in de garage begint het ondertussen beetje uit de hand te lopen de verzameling.

IMG_3411.JPG

Jason91, psycomantje, mascotte en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. 040B

040B Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.691
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    85kg
    Flinke verzameling!

15. vsral

vsral Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    541
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m90
    Massa:
    93kg
    Ach, je hebt gewoon af en toe iemand nodig die zegt: 'Nee hoor Gijs, dat is allemaal perfect normaal!'

Dus bij deze: Nee hoor Gijs, dat is allemaal perfect normaal! :p

psycomantje vindt dit leuk.
  16. g-men

g-men Massive Warrior

Leuk Bevonden:
    1.874
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    105kg
    Zelfs bij Rpb vinden ze het een afwijking en enkelen van hun hebben ondertussen toch ook aardig wat zelf verzameld.

Deel Deze Pagina