MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

heb iets gemaakt waardoor ik in mn rack nu ook pulley oefeningen zoals tricep pushdown en lat pulls kan doen. Kwestie van 2 katrollen (zeilwinkels, enkele blokken met diameter 70 mm), wat touw (10 mm, bij de Karwei), 3 festonhaken (Karwei), en een cheap-ass loading pin. Moet alleen nog een goed handvat maken. Voorlopig gebruik ik een dumbbell haltertje.

Mochten foto's gewenst zijn: let me know.

Post die foto's maar Phreak!

loading pin, gemaakt van 40x20 ijzer dat ik nog had liggen.
4zspfg2.jpg

Zoals de pin vast zit aan de kabel.
6d14k03.jpg

Katrol 1 (katrol 2 natuurlijk exact hetzelfde).
4oscozn.jpg

Kant waar het handvat o.i.d. zit.
4qr3db7.jpg

Zoals zichtbaar is: een goede handgreep moet ik nog hebben. Zal vermoedelijk een fietsstuur worden.

De twee blokken die ik gebruikt heb komen van http://www.nauticshop.nl, maar zijn van een bekend merk (HYE, 1 schijfs met beugel en hondsvot 16 mm) en dus bijna overal te krijgen. Als je dit doet: hoe groter de schijf, hoe makkelijker alles loopt. De mijne is diameter 63 mm, en persoonlijk vind ik dat voor touw van 10 mm iets te klein.

Laatst bewerkt:
loading pin, gemaakt van 40x20 ijzer dat ik nog had liggen.
4zspfg2.jpg

Zoals de pin vast zit aan de kabel.
6d14k03.jpg

Katrol 1 (katrol 2 natuurlijk exact hetzelfde).
4oscozn.jpg

Kant waar het handvat o.i.d. zit.
4qr3db7.jpg

Zoals zichtbaar is: een goede handgreep moet ik nog hebben. Zal vermoedelijk een fietsstuur worden.
Mooi gedaan :thumbs:

Zijn dat trouwens Iron Woody bands die ik daar zie hangen?

Fijn gedaan!

tja, ik vind het gewoon grappig om dit soort dingen te verzinnen. Had het makkelijker (en sneller) nieuw kunnen kopen, maar dat is geen uitdaging. :P

Gister m'n bodycraft powerrack binnengekregen :)

6bc06ed.jpg

Voor de mensen die dit rack ook hebben: is het normaal dat je hem een beetje naar links en naar rechts kunt wiebelen? Heb ik hem niet goed in elkaar gezet of moet ik me gewoon niet zo'n zorgen maken?

Gister m'n bodycraft powerrack binnengekregen :)

6bc06ed.jpg

Voor de mensen die dit rack ook hebben: is het normaal dat je hem een beetje naar links en naar rechts kunt wiebelen? Heb ik hem niet goed in elkaar gezet of moet ik me gewoon niet zo'n zorgen maken?

Mooi ding is het man! ga je er ook nog een bankje bij kopen?

haha vet hoor Phreak! :D Gaat prima werken denk ik.

Dat het een beetje wiebelt dat klopt, heb ik ook. Niets om je zorgen over te maken, kan bijna niet anders met zo'n stellage.

Die houders, waar de stang op ligt, kun je beter aan de andere achterste buizen monteren met de 'grijpers' naar binnen toe. Hoe je ze nu hebt zitten komen ze in de weg met bankdrukken. Pas wel op als je het zelf weer demonteert, ik kreeg dat bovenste gedeelte (dat zwarte) op mijn knar. :D

Kun je niet beter de F602 bench halen? Echt een prima bench.

Dat het een beetje wiebelt dat klopt, heb ik ook. Niets om je zorgen over te maken, kan bijna niet anders met zo'n stellage.

Die houders, waar de stang op ligt, kun je beter aan de andere achterste buizen monteren met de 'grijpers' naar binnen toe. Hoe je ze nu hebt zitten komen ze in de weg met bankdrukken. Pas wel op als je het zelf weer demonteert, ik kreeg dat bovenste gedeelte (dat zwarte) op mijn knar. :D

Kun je niet beter de F602 bench halen? Echt een prima bench.

Als dat een probleem word, draai ik liever m'n rack andersom.
Ik denk dat de F320 goed genoeg voor me is, ik weeg zelf (nog) maar 60kg.
btw, ik kan in m'n rack staand pressen, wel een voordeel als je niet zo lang bent. Ik ben 1,72 :)

Je kunt m wel omdraaien maar dan zit je met je bench te klooien.

Staand pressen lukt mij niet helaas...
Veel plezier ermee :lifter: :D

Dat wiebelen heb ik inderdaad ook wel een beetje, mindert wel als je alle bouten goed stevig aandraait heb ik gemerkt. Maar het is denk ik niets om je zorgen over te maken... Ik heb er ook over getwijfeld waar ik die houders zou monteren, maar heb ze uiteindelijk hetzelfde gemonteerd als robin4 en bij mij valt het gebruik eigenlijk wel mee. Enige nadeel is dat mn barbell meestal op die houders ligt en als ik wat wil chinnen, moet ik mn barbell even ergens anders leggen, want anders hangt hij een beetje in de weg...

In ieder geval: veel plezier ermee!

Hoe doen jullie dat met benchen dan? Ik haal de barbell van achter naar voren uit de houders. Zoals jullie ze hebben en ik wil gaan benchen dan moet ik eerst met mijn buik onder de barbell gaan liggen en dan het volle gewicht naar mijn borst brengen.

Als dat een probleem word, draai ik liever m'n rack andersom.
Ik denk dat de F320 goed genoeg voor me is, ik weeg zelf (nog) maar 60kg.
btw, ik kan in m'n rack staand pressen, wel een voordeel als je niet zo lang bent. Ik ben 1,72 :)

Ik heb zelf ook de f602, moet hem alleen nog in elkaar zetten. Daar wacht ik nog even mee tot me zelfgemaakte powerrack staat.

schijven

boot014.jpg

drukbank met een paar schijven

boot017.jpg

chinbar;)

boot018.jpg

kamer overzicht

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik heb een power tower bestelt en die komt er binnenkort ook te staan op de plek van de fiets

http://www.lc-sport.nl/images/fitnessapparatuur_dunlop_powertower.jpg

in de zomervakantie ga ik mijn vloer bedekken met grote houten platen tegen het gekraak van de smalle plankjes nu.

ook ga ik wat meer rubberen matjes erbij kopen. En dan is ie zo ong. wel af voorlopig.

ik kan nu bijna alle oefeningen doen wat ik nodig heb alleen geen kabeloefeningen.

Terug
Naar boven