Omdat ik het sommigen beloofd had, even een ‘updateverslag’ van mn homegym

:
Vorig weekend, zaterdag 2 juni 2007, omstreeks 17.00 uur werd er aangebeld. Toen ik ging kijken stond dit busje voor de deur:
Helisports, bracht mn powerrack met diphandvaten en een nieuw handvat voor mn latpully. Ik had ook nog enkele rubberen matten besteld om de vloer onder de machines te beschermen, maar deze waren uitverkocht en zouden op een later tijdstip nog eens geleverd worden.
Heb de bezorger even geholpen om de spullen uit te laden. Daarna de leveringsbon getekend en alvast enkele fotootjes gemaakt:
Het powerrack was netjes verpakt in een ‘nogal grote en zware kartonnen doos’:
Op de achtergrond van de 2de foto zien jullie trouwens mn zelfgemaakte squatbox, die ik op dat moment nog een likje verf aan het geven was. Hij is nu volledig geverfd en ziet er op dit moment zo uit:
Het deksel kan er trouwens af, waardoor ik er nog wat kleinigheden in kan opbergen:
Maar ik ga er nog een lederen kussentje opmaken om hem wat op te fleuren en om mn tere billetjes te beschermen

. Ben momenteel nog aan het wachten op een stukje ‘skai-leder’ dat ik via m’n broer zal kunnen krijgen. Als hij volledig af is post ik hier nog wel eens een nieuwe foto van…
Maar om verder te gaan met m’n verslagje: ik heb alles uitgepakt en een beetje op orde gelegd:
en ben toen begonnen met alles in elkaar te zetten, waarvan dit het resultaat is:
De diphandvaten kan je zowel links als rechts in het powerrack hangen en ook zowel ín het rack als aan de buitenkant. Ze zitten ook op de goede plaats om te dippen vind ik (net iets buiten schouderbreedte) Heb bijvoorbeeld op de sportschool wel eens op een toestel gedipt, waarvan de steunen eigenlijk te veel naar buiten stonden, waardoor de oefening niet fijn aanvoelde en ik bijgevolg pijn kreeg aan m’n schouders en sleutelbeen. Maar daar heb ik hier dus totaal geen last van. De hoogte van de dipsteunen kan je trouwens ook zelf aanpassen door de vangers in je powerrack hoger of lager in te stellen:
Ook heb ik intussen hier en daar wat ‘hardcore-posters’ opgehangen om me wat te motiveren

: zie vorige foto boven m’n dumbbellrek en deze:
Heb me enkele weken geleden ook nog 1 grote rubberen mat aangeschaft om op te deadliften, ze was 165 cm op 100 cm, maar ik heb ze doormidden gesneden, zodat ik nu aan elke kant van mn barbell, waar de schijven zitten een stuk mat kan leggen om aldus de vloer te beschermen. Als ik ze niet gebruik leg ik ze gewoon in mn powerrack:
Ze zijn ongeveer 2 cm dik, dus ik denk dat de ergste schokken wel opgevangen kunnen worden:
Omdat over deze matten laatst nog een topic is geopend zal ik nog even zeggen waar ik ze gehaald heb, voor de geinteresseerden. Heb ze aangeschaft in de ‘Stock 2000’, bij ons in Belgïe een winkel met vooral ijzerwaren en enkele andere ‘bouwbenodigdheden’. Ik weet niet of ze in Nederland ook zulke winkels hebben.
En de laatste update die er nog gekomen is in mn homegym is een zelfgemaakt kuitblok:
Hoop tenslotte dat het niet te saai was om allemaal te lezen

, anders geven jullie mij maar massaal negatieve karma