AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym!

Was 130euro kwijt dacht ik, die hooks waren 50EURO (1 set) en die Clamps waren 80EURO, dus 40euro per setje..

Die Hooks ga ik gebruiken, door dumbbells aan de stang te hangen, waardoor je de dumbbells niet meer hoeft op te gooien! (zie afbeelding vorige post).

Echter ik heb nog helemaal geen Home-Gym, aangezien ik pas over enkele maandjes ga verhuizen, maar ik moest toch al die Clamps bestellen, dus bestelde ik direct de Hooks mee...

Laatst bewerkt:
Best wel prijzig, maar het zijn zeker mooie sluitingen! Heb ook nog steeds niet kunnen trainen met mijn "apparatuur" kozijnen en deur voor de garage staan al bij ons thuis dus zal niet lang meer duren :).

Klopt, duurder dan de dumbbells zelf..
Maarja, had eerst van die andere gare dingen (die metalen, die je in je stang draait), maar dat werkt voor geen meter, ben je een uur bezig om je gewichten te wisselen, nu kost dat 2sec. :)

Hoe bedoelje dat, de schuur staat nu open ofzo?
Als de schuur klaar is, lekker je vader zijn spullen eruit donderen, meer ruimte voor Masallah :D

Hoe bedoelje dat, de schuur staat nu open ofzo?
Als de schuur klaar is, lekker je vader zijn spullen eruit donderen, meer ruimte voor Masallah :D

Het is een prefab beton garage, waarbij de garage deur eruit word gehaald en dichtgemetseld, en aan de zijkant komt er een raam en een deur.
De ramen kunnen ook helemaal open gezet worden, dus kan lekker door waaien als het warm is.
Zal wel foto's schieten van de verbouwing :)

Edit: voorbeeld hieronder

130831081-kesting-prefab-beton-garage-berging-70-tov-trad-bouw.gif

Ik heb dus samen met mijn broertje zo'n garage gehuurd en daarstaat mijn rack enzo in. ALs ik alles binnen heb en me nieuwe pc eris ga ik wel een fotootje schieten :)

Vandaag trouwens die geile power-hooks binnen gekregen, ook mn muscle-clamps, echter ik had 2 setjes (4stuks) Muscle Clamps besteld, maar die gasten hadden er maar 1 setje in gedaan :( (had voor 2 betaald) morgen dus weer ff bellen, gast die ik net sprak verwees me door naar zn collega! (die waarschijnlijk die fout gemaakt heeft)

Muscle Clamps:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Power-hooks:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Vandaag dus gebeld, ze hadden toevallig de laatste set Muscle-Clamps naar mij verzonden, de volgende zending komt waarschijnlijk over 3 weekjes binnen, aldus Bodysolid.
Wel vreemd dat ze het niet van te voren vermeld hadden, maargoed, ik heb geen haast.. :)

Edit: In een mailtje (bevestiging) ztond dat het ook 4 weken kon duren :(

Het is een prefab beton garage, waarbij de garage deur eruit word gehaald en dichtgemetseld, en aan de zijkant komt er een raam en een deur.
De ramen kunnen ook helemaal open gezet worden, dus kan lekker door waaien als het warm is.
Zal wel foto's schieten van de verbouwing :)

Heey dat is best handig man, eigen ruimte, muziek, gewichten en ook nog is een plek waar niemand er last van heeft en waar je er ruimte voor heb.

Is die garage van jezelf of huur je hem ofzo?

Heey dat is best handig man, eigen ruimte, muziek, gewichten en ook nog is een plek waar niemand er last van heeft en waar je er ruimte voor heb.

Is die garage van jezelf of huur je hem ofzo?

Hij staat bij ons achterin de tuin, eerst stond hij naast het huis, aantal jaren geleden laten verplaatsen met een hijskraan naar de achtertuin.
Al die jaren gefungeerd als rotzooi hok, nu gaat daar verandering inkomen, de ruimte die ik kan gebruiken, het is even afwachten
wat pa er allemaal nog mee wilt doen.

die ik huur is 5.70m bij 2.70 ofzo voor 150euro de maand..dus je home gym word dan wel snel duurder dan een gym... maar ik betaal hem samen met mijn broertje en we gebruiken heb ook voor andere opslag dus ach :P

Omdat ik het sommigen beloofd had, even een ‘updateverslag’ van mn homegym :cool: :

Vorig weekend, zaterdag 2 juni 2007, omstreeks 17.00 uur werd er aangebeld. Toen ik ging kijken stond dit busje voor de deur:

4vq5mpx.jpg

Helisports, bracht mn powerrack met diphandvaten en een nieuw handvat voor mn latpully. Ik had ook nog enkele rubberen matten besteld om de vloer onder de machines te beschermen, maar deze waren uitverkocht en zouden op een later tijdstip nog eens geleverd worden.
Heb de bezorger even geholpen om de spullen uit te laden. Daarna de leveringsbon getekend en alvast enkele fotootjes gemaakt:
Het powerrack was netjes verpakt in een ‘nogal grote en zware kartonnen doos’:

4qrmt80.jpg

4mkhbie.jpg

Op de achtergrond van de 2de foto zien jullie trouwens mn zelfgemaakte squatbox, die ik op dat moment nog een likje verf aan het geven was. Hij is nu volledig geverfd en ziet er op dit moment zo uit:

4mj3tr5.jpg

Het deksel kan er trouwens af, waardoor ik er nog wat kleinigheden in kan opbergen:

4vh8wn5.jpg

Maar ik ga er nog een lederen kussentje opmaken om hem wat op te fleuren en om mn tere billetjes te beschermen :D . Ben momenteel nog aan het wachten op een stukje ‘skai-leder’ dat ik via m’n broer zal kunnen krijgen. Als hij volledig af is post ik hier nog wel eens een nieuwe foto van…

Maar om verder te gaan met m’n verslagje: ik heb alles uitgepakt en een beetje op orde gelegd:

6b2qedk.jpg

en ben toen begonnen met alles in elkaar te zetten, waarvan dit het resultaat is:

6coy2a9.jpg

De diphandvaten kan je zowel links als rechts in het powerrack hangen en ook zowel ín het rack als aan de buitenkant. Ze zitten ook op de goede plaats om te dippen vind ik (net iets buiten schouderbreedte) Heb bijvoorbeeld op de sportschool wel eens op een toestel gedipt, waarvan de steunen eigenlijk te veel naar buiten stonden, waardoor de oefening niet fijn aanvoelde en ik bijgevolg pijn kreeg aan m’n schouders en sleutelbeen. Maar daar heb ik hier dus totaal geen last van. De hoogte van de dipsteunen kan je trouwens ook zelf aanpassen door de vangers in je powerrack hoger of lager in te stellen:

6380y1x.jpg

Ook heb ik intussen hier en daar wat ‘hardcore-posters’ opgehangen om me wat te motiveren :D : zie vorige foto boven m’n dumbbellrek en deze:

4lq4w0p.jpg

Heb me enkele weken geleden ook nog 1 grote rubberen mat aangeschaft om op te deadliften, ze was 165 cm op 100 cm, maar ik heb ze doormidden gesneden, zodat ik nu aan elke kant van mn barbell, waar de schijven zitten een stuk mat kan leggen om aldus de vloer te beschermen. Als ik ze niet gebruik leg ik ze gewoon in mn powerrack:

63j7f4j.jpg

Ze zijn ongeveer 2 cm dik, dus ik denk dat de ergste schokken wel opgevangen kunnen worden:

537ysmw.jpg

Omdat over deze matten laatst nog een topic is geopend zal ik nog even zeggen waar ik ze gehaald heb, voor de geinteresseerden. Heb ze aangeschaft in de ‘Stock 2000’, bij ons in Belgïe een winkel met vooral ijzerwaren en enkele andere ‘bouwbenodigdheden’. Ik weet niet of ze in Nederland ook zulke winkels hebben.

En de laatste update die er nog gekomen is in mn homegym is een zelfgemaakt kuitblok:

6comzp1.jpg

Hoop tenslotte dat het niet te saai was om allemaal te lezen :o , anders geven jullie mij maar massaal negatieve karma :D

wel een grondige fotoreportage :D

leuke homegym heb je ondertussen al zeg :thumbup:

Mooie ruimte die je daar tot je beschikking hebt, zag dat je ook verstelbare dumbbells had, alhoewel deze met schroefdraad zijn lijken mij deze niet zo handig.
Ben je momenteel ook nog ergens naar opzoek, iets wat je echt nog wilt hebben?

Verstelbare dumbbells zijn inderdaad niet echt handig. Ik gebruik 95% van de tijd barbells. Ik doe bv liever een 1 barbells press dan dumbbell press.

wat voor ondergrond heb je? Ik zoek materiaal om het geluid te dempen

Ondergrond is 3 lagen hout + mat. Hout is vroegere muurkleding in salon ;)

Wat voor bankje heb je daar eigenlijk staan?

Is bankje ergens voor 150€ gekocht weet niet meer waar. Is stevig voor wat het is.

Tof topic,

Bart82, Milky stevig materiaal hebben jullie thuis staan. Jullie kunnen bijna een fitness openen :d

Dries: heel anders allemaal, ziet er echt tof uit al dat gerief.

die ik huur is 5.70m bij 2.70 ofzo voor 150euro de maand..dus je home gym word dan wel snel duurder dan een gym... maar ik betaal hem samen met mijn broertje en we gebruiken heb ook voor andere opslag dus ach :P

150 euri :eek: De t*ring man, kan toch veel goedkoper??

Omdat ik het sommigen beloofd had, even een ‘updateverslag’ van mn homegym :cool: :

Vorig weekend, zaterdag 2 juni 2007, omstreeks 17.00 uur werd er aangebeld. Toen ik ging kijken stond dit busje voor de deur:

4vq5mpx.jpg

dit busje komt binnenkort ook voor mijn deur.
heb een squat/bench powerrack bij hun besteld.
en een paar van die dikke matten.:D

@milky:

heb je die dumbbells tweedehands gehaald? en hoeveel was er ongeveer voor kwijt?

Terug
Naar boven