AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Zijn er mensen die in de corona tijd thuis zijn gaan trainen en straks niet meer naar de gym gaan?
Ik ben hier nu flink over aan het nadenken. Ik ben nu een tijdje thuis aan het trainen en wat spullen aangeschaft (barbarian free rack, 30mm schijven, leg extension). Moet zeggen dat het best goed bevalt.
Zit er aan te denken om thuis te blijven trainen en wellicht alles opnieuw in te richten. Aanschaf olympische barbell, rack, schijven etc. Nadeel is dat het een shitload aan geld gaat kosten. Heb nu het meeste relatief goedkoop of gratis gekregen.

Ben benieuwd of er meer mensen deze overweging hebben en waarom ze het wel/niet doen?
 
Ik denk er wel serieus over na. Ik ging altijd om 05.15 uur in de ochtend dus ook 0 contacten in de gym. Het thuis trainen bevalt super goed. Alleen train ik nu altijd buiten, maar dat is in de winter geen optie natuurlijk. We hebben onlangs een huis gekocht en krijgen de sleutel in september. Wellicht kan ik daar op zolder trainen.
 
Eens in de zoveel tijd wel over nagedacht, maar voor de investering in goed materiaal en extra motivatie kan ik heel veel jaren naar de gym.
Daarnaast werk ik vaak elk jaar op een andere plek en is het wel handig dat daar dan vaak weer een gym in de buurt zit (basic fit)
 
Zijn er mensen die in de corona tijd thuis zijn gaan trainen en straks niet meer naar de gym gaan?
Ik ben hier nu flink over aan het nadenken. Ik ben nu een tijdje thuis aan het trainen en wat spullen aangeschaft (barbarian free rack, 30mm schijven, leg extension). Moet zeggen dat het best goed bevalt.
Zit er aan te denken om thuis te blijven trainen en wellicht alles opnieuw in te richten. Aanschaf olympische barbell, rack, schijven etc. Nadeel is dat het een shitload aan geld gaat kosten. Heb nu het meeste relatief goedkoop of gratis gekregen.

Ben benieuwd of er meer mensen deze overweging hebben en waarom ze het wel/niet doen?
Ik ben er hier één van :) Sportschool opgezegd zodat ik volledig thuis kan trainen. Ik had een kamer over van 4x3m en kan al het nodige kwijt, plus eventueel wat extra's.

Sociale aspect boeit mij niet, nooit apparatuur bezet door een ander en geen reistijd zijn voor mij wel de grootste factoren.

In 2021 is het plan om te verhuizen naar een groter huis en hebben we een garage als grootste wens, of een zolder met voldoende hoogte, voor de homegym :thumb:
 
Zijn er mensen die in de corona tijd thuis zijn gaan trainen en straks niet meer naar de gym gaan?
Ik ben hier nu flink over aan het nadenken. Ik ben nu een tijdje thuis aan het trainen en wat spullen aangeschaft (barbarian free rack, 30mm schijven, leg extension). Moet zeggen dat het best goed bevalt.
Zit er aan te denken om thuis te blijven trainen en wellicht alles opnieuw in te richten. Aanschaf olympische barbell, rack, schijven etc. Nadeel is dat het een shitload aan geld gaat kosten. Heb nu het meeste relatief goedkoop of gratis gekregen.

Ben benieuwd of er meer mensen deze overweging hebben en waarom ze het wel/niet doen?
Zit vast aan een abbo van 2j, dus nog even in het weekend blijven gaan voor de gezelligheid.
 
Het sociale aspect/trainingsmaatje houd mij enerzijds ook tegen (fulltime baan + 3 kids), anderzijds is een homegym ook tijdbesparend en idd geen last van gymirritaties zoals apparatuur wat onnodig bezet is.
Ben ook benieuwd wat die corona regels met zich mee gaan brengen in de gym. 4x3 is een mooie ruimte.Heb nu een ruimte van +- 2.8 x2.8, wanneer ik er een rack in zet word het behoorlijk krap.
 
Het sociale aspect/trainingsmaatje houd mij enerzijds ook tegen (fulltime baan + 3 kids), anderzijds is een homegym ook tijdbesparend en idd geen last van gymirritaties zoals apparatuur wat onnodig bezet is.
Ben ook benieuwd wat die corona regels met zich mee gaan brengen in de gym. 4x3 is een mooie ruimte.Heb nu een ruimte van +- 2.8 x2.8, wanneer ik er een rack in zet word het behoorlijk krap.
Ergens een heel goedkoop abbo pakken voor als je even het huis uit wilt, wat extra oefeningen wilt doen en thuis in die ruimte een wallrack, oly-bar en degelijk bankje eventueel een optie?
 
Wens was al langer om thuis te gaan trainen. Tijdens Corona is/was dat ook de enige oplossing en is zo goed bevallen dat ik thuis blijf trainen.
Deel van materiaal al kunnen bestellen.
 
Ik train nu al zo'n twee jaar thuis, eerst op een slaapkamer maar nu op zolder. Zou niet anders meer willen.

Flexibiliteit en tijdsbesparing zijn de lekkerste voordelen vind ik. Trap op, rammen, trap af, douchen, klaar. Wat betreft het sociale aspect: ik nodig regelmatig vrienden uit om met me te komen trainen. Ik heb twee bars en het power rack staat in het midden van de ruimte (met twee paar J-cups) dus er kunnen twee mensen tegelijk in/voor werken.

Eerlijk gezegd heb ik er wel redelijk wat geld tegenaan gegooid om goed spul te hebben en de trainingsruimte mooi afgewerkt te hebben, maar dat is ook gewoon fijn trainen. Het is toch een plek waar ik zo'n 5 uur per week doorbreng. En aan de andere kant, de A-merken behouden redelijk goed hun waarde mocht ik het ooit weer verkopen. Dus de investering is niet helemaal weg.
 
Ik train nu al zo'n twee jaar thuis, eerst op een slaapkamer maar nu op zolder. Zou niet anders meer willen.

Flexibiliteit en tijdsbesparing zijn de lekkerste voordelen vind ik. Trap op, rammen, trap af, douchen, klaar. Wat betreft het sociale aspect: ik nodig regelmatig vrienden uit om met me te komen trainen. Ik heb twee bars en het power rack staat in het midden van de ruimte (met twee paar J-cups) dus er kunnen twee mensen tegelijk in/voor werken.

Eerlijk gezegd heb ik er wel redelijk wat geld tegenaan gegooid om goed spul te hebben en de trainingsruimte mooi afgewerkt te hebben, maar dat is ook gewoon fijn trainen. Het is toch een plek waar ik zo'n 5 uur per week doorbreng. En aan de andere kant, de A-merken behouden redelijk goed hun waarde mocht ik het ooit weer verkopen. Dus de investering is niet helemaal weg.
Lijkt mij ook. Hoe duur het nu ook lijkt, de staalprijzen stijgen alleen maar dus na verkoop is het goedkoper dan een abbo, de uren die Je bespaard kan je eventueel extra werken of ik weet niet wat dus na x-aantal jaar een winstgevende situatie. Je moet alleen de ruimte hebben en een degelijk startbudget.
 
Je moet alleen de ruimte hebben en een degelijk startbudget.

True. Een maat van me trainde (ondanks een gym abonnement) al regelmatig hier en overwoog ook een homegym te gaan bouwen, hij is in Corona-tijd overstag gegaan. Hij heeft nu een garage gym met oprit, en hij heeft een half rack dat hij met mooi weer buiten zet. Ben ik echt jaloers op, zou ook graag buiten willen smijten en schreeuwen. M'n volgende huis heeft een garage, en die heb ik ook alvast geclaimd bij m'n vriendin!
 
Ik train nu 5 jaar thuis (gebruik ook mijn garage,is echt super!), en de investering t.o.v. een gymabbo heb ik er al wel helemaal uitgehaald.
Al moet ik zeggen dat ik wel blijf uitbreiden.

En de tijdsbesparing scheelt iets, maar is voor mij minder relevant.
Voornamelijk dat ik nu kan wanneer ik wil, apparaten nooit meer bezet, geen vervelende mensen om me heen, mijn eigen muziek op, etc.
Enige nadeel vind ik dat ik geen spotter heb, ik ga af en toe mee naar een personal trainer van mijn neef en die let dan weer even op vorm.
 
Wat zou een minimaal oppervlakte zijn voor rack met bench en olympische stang?
 
Wat zou een minimaal oppervlakte zijn voor rack met bench en olympische stang?
Ligt denk ik vooral aan het rack wat je wilt hebben en hoe ver die van de muur af komt. Je stang is altijd breder dan het rack, neem ik aan. De olympische stang is 220cm en je wilt naast de stang aan beide kanten ook wat ruimte hebben om uberhaupt je schijven er op te kunnen hangen.

Daarna is het een kwestie van diepte en hoe ver het rack van de muur komt. Daarom ben ik blij met de ATX Folding Wallrack omdat die maar 61cm van de muur af komt, ingeklapt maar 13cm.
 
Wat zou een minimaal oppervlakte zijn voor rack met bench en olympische stang?

Ik heb nu een ruimte van 3,80x1,80. Is soms even passen en meten, maar het gaat prima met een half rack. Zou (veel) kleiner ook niet aanraden.
 
Ik heb nu een ruimte van 3,80x1,80. Is soms even passen en meten, maar het gaat prima met een half rack. Zou (veel) kleiner ook niet aanraden.
Die 3,8 is wel Nice maar de 1,8 lijkt me wel kut soms met het bankje verplaatsen enzo
 
Ligt denk ik vooral aan het rack wat je wilt hebben en hoe ver die van de muur af komt. Je stang is altijd breder dan het rack, neem ik aan. De olympische stang is 220cm en je wilt naast de stang aan beide kanten ook wat ruimte hebben om uberhaupt je schijven er op te kunnen hangen.

Daarna is het een kwestie van diepte en hoe ver het rack van de muur komt. Daarom ben ik blij met de ATX Folding Wallrack omdat die maar 61cm van de muur af komt, ingeklapt maar 13cm.
Dat is ook wel echt een ideaal rack (zeker gezien de belastbaarheid) mijn volgende rack word ook zoiets, ontzettend ruimte besparend en toch dezelfde mogelijkheden
 
Back
Naar boven