XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

Dat is ook wel echt een ideaal rack (zeker gezien de belastbaarheid) mijn volgende rack word ook zoiets, ontzettend ruimte besparend en toch dezelfde mogelijkheden
Ben er superblij mee. Ik klap 'm eigenlijk niet eens dicht omdat het niet in de weg staat. En dan heeft de slaapkamer waar die staat zelfs 2 deuren :roflol:

(een naar de badkamer, en een naar de woonkamer)

onafhankelijk zijn is "The Key"

Ik heb een Barbarian rack met latpulley in een stuk van 320 breed bij 240 diep staan. Qua diepte gaat dat precies met de latpulley ver genoeg van de muur af dat ze schijven de muur niet raken en dan je een bankje er in hebt en kan bankdrukken. Qua breedte vind ik het persoonlijk ook wel een minimum. 50cm aan beide kanten is niet heel veel als je 25KG schijven op je barbell wilt hangen zonder gestrekte armen.

Wallrack is op zich een goed idee. Wil alleen wel iets hebben waarin ik kan dippen en pullups kan doen. Dan kom ik toch bij een regulier rack uit. In een halfrack kun je volgens mij niet dippen of wel?

Jawel hoor, ook voor (de meeste) halfracks zijn dipsteunen te koop.

Zijn er mensen die in de corona tijd thuis zijn gaan trainen en straks niet meer naar de gym gaan?
Ik ben hier nu flink over aan het nadenken. Ik ben nu een tijdje thuis aan het trainen en wat spullen aangeschaft (barbarian free rack, 30mm schijven, leg extension). Moet zeggen dat het best goed bevalt.
Zit er aan te denken om thuis te blijven trainen en wellicht alles opnieuw in te richten. Aanschaf olympische barbell, rack, schijven etc. Nadeel is dat het een shitload aan geld gaat kosten. Heb nu het meeste relatief goedkoop of gratis gekregen.

Ben benieuwd of er meer mensen deze overweging hebben en waarom ze het wel/niet doen?

Ja. Ik heb nu ruim een jaar een homegym en kwam in de maanden voor de Corona-sluiting nog eenmaal per week in de sportschool (voor voor de legpress en hacksquat) en twijfelde toen al erg om mijn abo op te zeggen. Nu ik al een paar maanden niet geweest ben, ben ik er wel uit; ik ga mijn abo opzeggen. Thuis trainen is voor mij ideaal, het kost me geen reistijd, ik hoef niet vooraf te douchen, kan als het warm is gewoon zonder shirt trainen, eigen muziek aan, nergens op wachten en ik kan samen met mijn vrouw trainen want anders niet kan ivm onze zoon. Het enige wat ik eigenlijk mis is een legpress/hacksquat maar heb hier wel ruimte voor.

Die 3,8 is wel Nice maar de 1,8 lijkt me wel kut soms met het bankje verplaatsen enzo
Mijn ruimte is 2,1m x 4,6m en die 2,1m is precies genoeg. Ik heb een half rack gekozen vanwege deze beperkende afmeting en het voelt niet als een krappe ruimte wanneer ik train.
Als ik langer was geweest zou ik voor TRX oefeningen meer ruimte nodig hebben. Voor het comfortabel kunnen laden van gewichten zou ik een ruimte van minimaal 3,5 meter breed aanhouden.

Nog een kleine persoonlijke tip als het gaat om aanschaffen van materialen:
Koop wat je zelf graag wilt en geef gerust iets extra uit voor betere kwaliteit. Je bent er bijna dagelijks mee in de weer en goede kwaliteit materialen behoudt zijn waarde prima.

IMG_20200521_153121.jpg

Laatst bewerkt:
Mijn ruimte is 2,1m x 4,6m en die 2,1m is precies genoeg. Ik heb een half rack gekozen vanwege deze beperkende afmeting en het voelt niet als een krappe ruimte wanneer ik train.
Als ik langer was geweest zou ik voor TRX oefeningen meer ruimte nodig hebben. Voor het comfortabel kunnen laden van gewichten zou ik een ruimte van minimaal 3,5 meter breed aanhouden.

Koop wat je zelf graag wilt en geef gerust iets extra uit voor betere kwaliteit. Je bent er bijna dagelijks mee in de weer en goede kwaliteit materialen behoudt zijn waarde prima.

IMG_20200521_153121.jpg

Hoe is de overlast met slechts rubbertegels en laminaat vloer? Ik heb hetzelfde en wil wel investeren in bumper plates, maar zal altijd overlast houden denk ik. Je traint ook op een boven verdieping, zie ik volgens mij. Of zijn die houten planken links te gebruiken als platform?

Hoe is de overlast met slechts rubbertegels en laminaat vloer? Ik heb hetzelfde en wil wel investeren in bumper plates, maar zal altijd overlast houden denk ik. Je traint ook op een boven verdieping, zie ik volgens mij. Of zijn die houten planken links te gebruiken als platform?
Ik gooi er niet mee, ik leg de gewichten altijd netjes neer en dan dreunt er niets door, ook met deadlifts en pendlay rows. Hoeveel de bumper plates helpen tov stalen schijven durf ik niet te zeggen,ik heb ze gekozen omdat alle beetjes helpen en ik dan altijd de juiste start hoogte heb bij lifts (ik sta dan zelf ook op rubber tegels).
Die planken en isolatie ga ik nog gebruiken om een platform te bouwen.

IMG_20200521_153121.jpg

Bedankt voor de tips ook mbt beter goed spul aanschaffen dan meuk. Heb wat racks hier en daar gezien op martkplaats en sportbay maar dat is het toch net niet. Ga waarschijnlijk voor het ATX Power Rack PRX-510 + Lat Pulley van fitness seller. Duurt alleen nog zo lang voordat het op voorraad is... lastig om geduld op te brengen.

Bedankt voor de tips ook mbt beter goed spul aanschaffen dan meuk. Heb wat racks hier en daar gezien op martkplaats en sportbay maar dat is het toch net niet. Ga waarschijnlijk voor het ATX Power Rack PRX-510 + Lat Pulley van fitness seller. Duurt alleen nog zo lang voordat het op voorraad is... lastig om geduld op te brengen.
stiekjes kunnen wel een noodoplossing zijn

Bah! Geen elastiekjes. Kan nog wel even vooruit. Dit is een tijdelijke oplossing, maar wil een rack voor wanneer ik volledig thuis zal gaan trainen.

Bijlagen

• 20200525_150644.jpg
    20200525_150644.jpg
    164,2 KB · Weergaven: 288
  • 20200525_151306.jpg
    20200525_151306.jpg
    167,7 KB · Weergaven: 351

IMG_20200521_153121.jpg
Welk rek is dit. Lijkt mij ook een prima toevoeging voor onder mijn terrasoverkapping.

Vraagje mbt onderstaande rack van body solid:

Rack is 60mm x 60mm en wil er evt safetybars bij kopen. Is dat mogelijk? Waar moet ik op letten?

Bijlagen

• Screenshot_20200615-134804_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20200615-134804_Marktplaats.jpg
    86,9 KB · Weergaven: 276
Welk rek is dit. Lijkt mij ook een prima toevoeging voor onder mijn terrasoverkapping.

Is de Powermark 470HR. Is een prima rack, werd verkocht door helisports maar is al een aantal jaar uit het assortiment. Tweedehands (voor de corona crisis) nog prima te krijgen voor rond de 200 euro (nu natuurlijk ff niet aan te komen)

Terug
Naar boven