AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym!

Deadlift blijft idioot doordreunen wat je ook doet. Beste oplossing voor thuis. 2 autowielen bussen aanlassen of 2 schijfjes erop boren/bouten. En met houten plaat waar je op staat verschil opvangen.

Deadlift blijft idioot doordreunen wat je ook doet. Beste oplossing voor thuis. 2 autowielen bussen aanlassen of 2 schijfjes erop boren/bouten. En met houten plaat waar je op staat verschil opvangen.
Heb ik vroeger ook zo gedaan toen ik op het eerste verdiep lifte. 2 autobanden. 4 gaten geboord in de band, 4 gaten in een 2.5kg schijfje en zo met bouten op elkaar gezet. Zo passen ze perfect op je barbell. Opletten geen banden met gaten in die volledig plat zijn.

Of de demping in de halter of de vloer zit maakt weinig uit natuurlijk, gaat erom dat een zo groot mogelijke weg gebruikt wordt om de halter af te remmen.

Helpt ook een hoop dat ik geen g-men gewichten til 😄

Deadlifts ga ik inderdaad ook niet wagen op de eerste verdieping. Hou het momenteel gewoon bij met Squats en GHR, als de rest van het huis af is leg ik nog een deadlift platform in het schuurtje. Ik hou m'n vriendin liever tevreden, ik denk dat ze al gaat schrikken van de Pendlay rows

Als je vibratie wil voorkomen, en zware dreunen van deadlifts volledig wilt opvangen, kun je ook een platform te maken met meerdere lagen van verschillende materiaalsoorten (rubber, foam, hout). Een dikke laag zachte foam (minstens enkele centimeter dik) is nodig om alle trillingen en geluiden op te vangen. Bovenop dien je natuurlijk wel een laag harde rubber te plaatsen, anders zakken je gewichten weg in het zachte foam. En natuurlijk een stevig houten middenstuk om op te staan, met dezelfde hoogte als het foam en rubber dat aan de zijkanten ligt. Er zijn online wel wat voorbeelden van zulke Do-It-Yourself platforms te vinden.

Met alleen rubbertegels worden er vaak nog veel trillingen doorgegeven aan de vloer. Het rubber is meestal niet zacht genoeg om die harde dreunen volledig op te dempen (of je moet al hele dikke tegels hebben met noppen aan de onderzijde maar ook dat is nog een stuk minder efficient dan foam).

Ik heb net wat getest met een paar lagen licht foam, hout en rubber tegel. Valt reuze mee qua geluid en dan heb ik nog niet de gehele beschikbare hoogte gebruikt.
Het is sowieso niet mijn plan om 200kg lomp van borsthoogte te laten vallen, van de 100kg pendlay rows horen de buren nu (op alleen een 40mm rubber tegel met ATX rough bumper plates) ook niets.

Laatst bewerkt:
Nieuwe aanwinst.

Bijlagen

• 20200529_215247.jpg
    20200529_215247.jpg
    101,9 KB · Weergaven: 465
Zelf een powercage gebouwd, enkel de dipsteunen komen bij de Fitness-Seller vandaan!

Bijlagen

• 4FD134C7-C1BA-416D-BADC-313D503FB554.jpeg
    4FD134C7-C1BA-416D-BADC-313D503FB554.jpeg
    301 KB · Weergaven: 426
  • 9E3B1A6E-6CE0-47FE-AE50-1155FD5BE048.jpeg
    9E3B1A6E-6CE0-47FE-AE50-1155FD5BE048.jpeg
    192,7 KB · Weergaven: 390
  • 11D3653F-B734-42EC-81F2-C7B06E70008A.jpeg
    11D3653F-B734-42EC-81F2-C7B06E70008A.jpeg
    237 KB · Weergaven: 452
Setup tot nu toe :cool:

Bijlagen

• 20200603_140126.jpg
    20200603_140126.jpg
    141,5 KB · Weergaven: 398
Laatst bewerkt:
Nice! Nooit met de gedachte gespeeld om de ruimte ergens anders voor te gebruiken? ;)
Like what? Zou niet weten wat ik er anders mee moet doen.
Ruimte is eigenlijk ook van mijn ouders, maar heb hem gewoon vakkundig ingepikt.
'Vroeger' wel paar keer enkele pittige feestjes gehad in het weekend in de gym ja :o

Terug
Naar boven