Fitness Seller

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Homegym in kelder/souterrain is vrijwel af. Wil nog een mooi kader om de rubber tegels maken zodat ze niet gaan schuiven en een net gelakt stuk multiplex op de OSB platen. Dat zou ook meteen de hoogte van de tegels en het hout moeten gelijktrekken. Hiervoor bij Basic Fit gezeten en dit bevalt een kleine 500% beter.

ATX PRX-620 (Rack)
ATX Ram bar
ATX FBX-610 (Bench)
70kg in 1.25/2.5/5/10/15 schijven. Zijn roestig van Marktplaats, maar midden in Corona gehaald voor 90e.
6x25kg Helisports, was enige te pre-orderen in Corona.
Weight Tree ook voor paar tientjes van Marktplaats gehaald.
Kettler multigym, alle gekke dingen eraf gehaald zodat het een lage en hoge pulley is. 80kg steekgewicht. Ergens in Juli midden in Corona gratis op mogen halen via Marktplaats.
Wat cardiospul.

IMG_20210124_210018.jpg
 
Gezien de lockdowns ben ik nu zo'n 11 maanden mijn gym aan het opbouwen. Home gym is nooit gedaan, dus wacht wel nog op bepaalde zaken als een swiss bar en een leg press, maa ik kan voorlopig prima verder!

ATX PRX-610 rack met dip bars en spotters
ATX Power Bar Steel Blue
Sqmize Safety Squat Bar
Sqmize Bumper Plates
30mm materiaal (plates + bars + dumbbels + ez curl etc) komt van Fitness Seller en Helisports (gezien er toen niets anders beschikbaar was)
Lat Pulley van Gorillasports, ook niet per se heel tevreden van maar het doet zijn werk. De pulleys zijn wel al aan vervanging toe na een half jaartje gebruik.

Al bij al overleef ik de komende 20 lockdowns wel op deze manier :D

tempImageeePtT9.png
tempImage9lpHA9.png
tempImageQ2OoaS.png
 
Gezien de lockdowns ben ik nu zo'n 11 maanden mijn gym aan het opbouwen. Home gym is nooit gedaan, dus wacht wel nog op bepaalde zaken als een swiss bar en een leg press, maa ik kan voorlopig prima verder!

ATX PRX-610 rack met dip bars en spotters
ATX Power Bar Steel Blue
Sqmize Safety Squat Bar
Sqmize Bumper Plates
30mm materiaal (plates + bars + dumbbels + ez curl etc) komt van Fitness Seller en Helisports (gezien er toen niets anders beschikbaar was)
Lat Pulley van Gorillasports, ook niet per se heel tevreden van maar het doet zijn werk. De pulleys zijn wel al aan vervanging toe na een half jaartje gebruik.

Al bij al overleef ik de komende 20 lockdowns wel op deze manier :D

Bekijk bijlage 520286Bekijk bijlage 520287Bekijk bijlage 520288
Mooie ruimte veel plaats dus je kan nog even verder en dan nog een leg press erbij ...top!! en die witte muur is vetttt 😍
 
  • Like
Waarderingen: Bdam
Mooie ruimte veel plaats dus je kan nog even verder en dan nog een leg press erbij ...top!! en die witte muur is vetttt 😍
Thanks! Ik heb op zich nog zo'n 20 m2 onbenut, waar mijn bokszak dan ook hangt. De enige twijfel heb ik over de houten vloer, vandaar dat ik niet weet of ik in deze ruimte wel een leg press durf zetten.
 
Thanks! Ik heb op zich nog zo'n 20 m2 onbenut, waar mijn bokszak dan ook hangt. De enige twijfel heb ik over de houten vloer, vandaar dat ik niet weet of ik in deze ruimte wel een leg press durf zette
Ziet er heel vet uit hoor TOP!! Ik heb zelf ook een Homegym op de zolder (tussenwoning jaren '75) en ben ook regelmatig bang geweest ivm gewicht etc. Wel is het zo dat ik een betonnen vloer heb.
 
  • Like
Waarderingen: Bdam
Zou niet snel een leg press durven zetten op een houten vloer. Het apparaat is al zwaar en je gooit er al snel een paar honderd kilo op. Als je de leg press kan verdelen over een paar steunbalken dan zou het in theorie wel moeten kunnen.

Ik hou het nieuws wel in de gaten komende tijd, stort ergens een zolder in dan weet ik dat het niet kan ;)
 
Hangt helemaal af van de constructie.. hart op hart afstand van de draagbalken, dikte er van, lengte er van, etc.
Heb zelf een grote dubbele garage waar ik beneden van plan ben om 2/3 te verbouwen tot homegym, en de zolder met houten vloer met 70x270mm balken met een hoh maat van 60cm en overspan van 5 meter. Ik ga/durf daar later zonder moeite de atx leg press / hack squat op te zetten samen met de atx leg curl / extention en de atx multi press plus 200+ kg aan gewichten.
 
Laatst bewerkt:
Je gaat die jongen zijn legpress toch niet proberen te ontfrutselen? Die is meer waard dan al zijn trainingsmateriaal en zijn poort erbij!
Het staat daar toch maar wat roest te vangen bij IRONic Pumper , hij krijgt het nog niet eens in elkaar gezet. :dunno:
 
Je gaat die jongen zijn legpress toch niet proberen te ontfrutselen? Die is meer waard dan al zijn trainingsmateriaal en zijn poort erbij!
Dat zou wel eens kunnen kloppen.
 
Rack binnen van Fitness Seller, en mijn goedkope squat stands eenvoudig kunnen verkopen. Eenvoudig te monteren, mooi en stevig. Als de kinderen straks in bed liggen eens uittesten. 😀
Hopelijk komt deze week de lat pulley voor op het rack ook nog aan.
Het staat nu ook nog wat in het midden maar dat kan nog opschuiven naar voor of achter als ik een paar keer getraind heb.
Verder zal ik komende weken eens kijken om iets te bestellen voor mijn schijven.
 

Bijlagen

  • 20210203_151530.jpg
    20210203_151530.jpg
    121,2 KB · Weergaven: 178
Hier ook eens mijn homegym in de kelder tonen. Op zich een leuke ruimte waar ik zonder iemand te storen, mijn ding kan doen. Enige spijtige is de hoogte. Ik heb maar 1,92m.

Dat beperkt mijn mogelijkheden aanzienlijk, maar het is iets dat mijn training op zich niet echt belemmert. Sommige oefeningen moet ik op mijn knieën doen ipv rechtstaand.
En pull ups aan mijn rek lukt uiteraard ook niet. Daarvoor gebruik ik mijn J-hooks met bar. Verder stoort het me niet echt.

Toestellen zijn natuurlijk lastig te vinden. Ik had vroeger een cage van barbarian, zware uitvoering met gewichtstapel en pulley. Heb ik jammer genoeg nie kunnen meeverhuizen. In de plaats is de ATX PRX-610 er gekomen.

Op zich wel blij mee, en doordat die net spannend past tussen vloer en plafond, is er geen beweging in te krijgen. Elk nadeel heb zijn voordeel :p.

Pxif3zZ.jpg


UGS4HQS.jpg


Het is nog een beetje te kelder-achtig voor mijn gedacht, maar de bedoeling is de ruimte een stuk strakker af te werken. De rekken zullen met tijd weg gaan, daar komen kasten waar ik gereedschap in kwijt kan, en de blauwe muur wordt uitbekleed, daar zal ik een plaats voorzien voor mijn hex-bar, squat bar EZ-bar en gewone bar. Die liggen nu overal een beetje verspreid. Gewichtenrek zal ik ook weg doen om het vloeroppervlak zou open mogelijk te houden.


Er ligt nog een lat pulley klaar om gemonteerd te worden (heb ik een beetje moeten aanpassen want die paste niet onder mijn plafond). Daarna wil ik nog mijn bank vervangen door deze (https://www.fitness-seller.nl/atx-multi-bench-mbx-620/), suspension trainers en nog wat kleine spullen. Tenminste als die dingen ooit nog eens op voorraad komen :rolleyes:

Voorlopig kijk ik rustig rond voor een tweedehands roeitrainer, parallettes wil ik ook nog ergens scoren.
 
Hier ook eens mijn homegym in de kelder tonen. Op zich een leuke ruimte waar ik zonder iemand te storen, mijn ding kan doen. Enige spijtige is de hoogte. Ik heb maar 1,92m.

Dat beperkt mijn mogelijkheden aanzienlijk, maar het is iets dat mijn training op zich niet echt belemmert. Sommige oefeningen moet ik op mijn knieën doen ipv rechtstaand.
En pull ups aan mijn rek lukt uiteraard ook niet. Daarvoor gebruik ik mijn J-hooks met bar. Verder stoort het me niet echt.

Toestellen zijn natuurlijk lastig te vinden. Ik had vroeger een cage van barbarian, zware uitvoering met gewichtstapel en pulley. Heb ik jammer genoeg nie kunnen meeverhuizen. In de plaats is de ATX PRX-610 er gekomen.

Op zich wel blij mee, en doordat die net spannend past tussen vloer en plafond, is er geen beweging in te krijgen. Elk nadeel heb zijn voordeel :p.

Pxif3zZ.jpg


UGS4HQS.jpg


Het is nog een beetje te kelder-achtig voor mijn gedacht, maar de bedoeling is de ruimte een stuk strakker af te werken. De rekken zullen met tijd weg gaan, daar komen kasten waar ik gereedschap in kwijt kan, en de blauwe muur wordt uitbekleed, daar zal ik een plaats voorzien voor mijn hex-bar, squat bar EZ-bar en gewone bar. Die liggen nu overal een beetje verspreid. Gewichtenrek zal ik ook weg doen om het vloeroppervlak zou open mogelijk te houden.


Er ligt nog een lat pulley klaar om gemonteerd te worden (heb ik een beetje moeten aanpassen want die paste niet onder mijn plafond). Daarna wil ik nog mijn bank vervangen door deze (https://www.fitness-seller.nl/atx-multi-bench-mbx-620/), suspension trainers en nog wat kleine spullen. Tenminste als die dingen ooit nog eens op voorraad komen :rolleyes:

Voorlopig kijk ik rustig rond voor een tweedehands roeitrainer, parallettes wil ik ook nog ergens scoren.
Mooie strakke ruimte! Zie ik nu ook een filter systeem voor een zwembad?
 
Beregeningsinstallatie voor de tuin. Die moet natuurlijk bereikbaar blijven. Jammer genoeg hadden we voor de kelder geen echte plannen toen we aan het verbouwen waren. Anders waren die technieken wel wat mooier weggewerkt. We zagen het puur als stockageruimte...
 
Beregeningsinstallatie voor de tuin. Die moet natuurlijk bereikbaar blijven. Jammer genoeg hadden we voor de kelder geen echte plannen toen we aan het verbouwen waren. Anders waren die technieken wel wat mooier weggewerkt. We zagen het puur als stockageruimte...
Als je er een kastenwand van maakt is het toch nog prima weg te werken?
 
Back
Naar boven