XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

Hele mooie ruimte met mooi spul! Hoewel ik me wel sterk afvraag wat dat..... eeeeuh.... donkere menneke daar staat te doen en wat je doorgaans in dat handje legt :roflol::roflol:

Hier ook eens mijn homegym in de kelder tonen. Op zich een leuke ruimte waar ik zonder iemand te storen, mijn ding kan doen. Enige spijtige is de hoogte. Ik heb maar 1,92m.

Dat beperkt mijn mogelijkheden aanzienlijk, maar het is iets dat mijn training op zich niet echt belemmert. Sommige oefeningen moet ik op mijn knieën doen ipv rechtstaand.
En pull ups aan mijn rek lukt uiteraard ook niet. Daarvoor gebruik ik mijn J-hooks met bar. Verder stoort het me niet echt.

Toestellen zijn natuurlijk lastig te vinden. Ik had vroeger een cage van barbarian, zware uitvoering met gewichtstapel en pulley. Heb ik jammer genoeg nie kunnen meeverhuizen. In de plaats is de ATX PRX-610 er gekomen.

Op zich wel blij mee, en doordat die net spannend past tussen vloer en plafond, is er geen beweging in te krijgen. Elk nadeel heb zijn voordeel :p.

Pxif3zZ.jpg

UGS4HQS.jpg

Het is nog een beetje te kelder-achtig voor mijn gedacht, maar de bedoeling is de ruimte een stuk strakker af te werken. De rekken zullen met tijd weg gaan, daar komen kasten waar ik gereedschap in kwijt kan, en de blauwe muur wordt uitbekleed, daar zal ik een plaats voorzien voor mijn hex-bar, squat bar EZ-bar en gewone bar. Die liggen nu overal een beetje verspreid. Gewichtenrek zal ik ook weg doen om het vloeroppervlak zou open mogelijk te houden.

Er ligt nog een lat pulley klaar om gemonteerd te worden (heb ik een beetje moeten aanpassen want die paste niet onder mijn plafond). Daarna wil ik nog mijn bank vervangen door deze (https://www.fitness-seller.nl/atx-multi-bench-mbx-620/), suspension trainers en nog wat kleine spullen. Tenminste als die dingen ooit nog eens op voorraad komen :rolleyes:

Voorlopig kijk ik rustig rond voor een tweedehands roeitrainer, parallettes wil ik ook nog ergens scoren.
Gemiste kans, kon een zeer mooie wijnkelder zijn.

Vandaag binnen, ATX rack 650 met lat pulley en extra's. Gewichten ook allemaal ATX rubbercoated en de ATX weightlifting training bar.
Ontbreekt alleen nog 30mm schijven voor de dumbells en een goede bank, wat natuurlijk ook een ATX gaat worden.

De hele ruimte (18m2) moet nog aangekleed worden en er ontbreekt nog een rowing machine die nog niet helemaal in mijn budget valt.
Maar met alleen dit rack al ziet het er al mooi uit.

Overigens mijn eerste post op dit forum! Ook nog geen ervaring met krachttraining (of überhaupt training) dus hoop veel te gaan leren hier.

Powerrack.jpg

Geeft inspiratie dit topic. Ik krijg zin om wat spullen te smeden van massief ijzer. Dumbbells natuurlijk. Bar.

Was initieel de bedoeling eigenlijk. De woning is volledig onderkelderd, dus we hebben nog wel wat hoekjes die we kunnen vullen.
Als forum sommelier en part-time drankorgel mag je me altijd om advies vragen als je er gaat aan beginnen.

#TeamAlcohol

Vandaag binnen, ATX rack 650 met lat pulley en extra's. Gewichten ook allemaal ATX rubbercoated en de ATX weightlifting training bar.
Ontbreekt alleen nog 30mm schijven voor de dumbells en een goede bank, wat natuurlijk ook een ATX gaat worden.

De hele ruimte (18m2) moet nog aangekleed worden en er ontbreekt nog een rowing machine die nog niet helemaal in mijn budget valt.
Maar met alleen dit rack al ziet het er al mooi uit.

Overigens mijn eerste post op dit forum! Ook nog geen ervaring met krachttraining (of überhaupt training) dus hoop veel te gaan leren hier.

Powerrack.jpg
De basis is gelegd.. Ik heb dezelfde situatie, na eerst een jaar in een gym van een ander getraind te hebben met veel plezier kan ik dit nu ook in eigen toko doen! Veel plezier in je homegym gewenst!

Lat pulley en toebehoren zijn nu ook toegekomen en geïnstalleerd. Alleen heb ik wel mijn rack terug gedraaid, zo heb ik toch iets meer ruimte.
Zo kan ik wel even verder 😁

Bijlagen

• 20210206_131657.jpg
    20210206_131657.jpg
    124,2 KB · Weergaven: 251
Is dat zo'n Decathlon 900 bankje? Hoe bevalt het?
Klopt. Ik kan het niet vergelijken met andere bankjes maar het doet zijn werk wel. Enkel vind ik dat het zitvlak soms wat onstabiel staat maar weet niet of dit bij een andere bench ook zou zijn.

Lat pulley en toebehoren zijn nu ook toegekomen en geïnstalleerd. Alleen heb ik wel mijn rack terug gedraaid, zo heb ik toch iets meer ruimte.
Zo kan ik wel even verder 😁
Wil prima zo 👍🏻 Mischien met gewichten veranderen wat krap maar wat verwachten we dan van een homegym ? Niet iedereen heeft een dikke ruimte over. Mooi man 💪🏻

Kom ik aan met m‘n 4 dumbells en iets van 130 kg aan schijven...oh,heb ook nog 2 resistance banden 😎
AA3D904C-9B0B-4F2B-9D7E-14571E5F9FC5.jpeg

Zeker heel mooi maar er zijn er nu ook genoeg die nu een moord plegen voor een 3m2 homegym haha

Gewoon langzaam beginnen. Aantal jaar geleden waren gietijzer schijven nog op marktplaats voor minder dan een euro de kilo te krijgen. Heb alles zo bij elkaar gesprokkeld. Laatste jaar voor corona begin het al naar 1,25 a 1,50 per kilo te gaan. Maar nu is echt een slecht moment. Ik kocht vaak schroefdumbbell setjes over van mensen die alleen de hele set wilden verkopen, terwijl ik alleen 1,25 of 2,5 kilo zocht. Heb nu mooi al het overtollige voor ruim 3 euro de kilo kunnen verkopen. Leg altijd alles wat ik weer verkoop, omdat ik mooiere spullen wil apart in een potje en geef het ook weer uit aan fitness materiaal. Is een hobby op zich geworden 😆

Terug
Naar boven