Fitness Seller

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Aangezien ik sowieso alleen maar thuis train, en mijn vorige equipment maar een beetje wankel was (levensgevaarlijk eigenlijk), heb ik mezelf eens bezig gehouden met iets deftig in elkaar te knutselen.

Eerst alles uitgetekend.

ihyrSyC.jpg


Het frame is van hout, de rest is staal dat is uitgelaserd en gelast/gefreesd op het werk.

-high/low pulley met 100kg gewicht: 20 blokken van 5kg, uitgefreesd en voorzien van glijbussen, kabels op maat laten maken
-bench rack
-squat rack
-OHP rack
-verstelbare spotters

oaSuNc3.jpg


zjtT8gX.jpg


x7W5jKA.jpg


Drhzu1e.jpg


Ik ben gelukkig nu :lifter:
Cool gedaan! Maar waarom de keuze voor hout. Als je op je werk zoveel metaal werk kan doen? Sick dat je die lat pulley gewichten zelf kon maken ook.
Btw zitten die gewichten aan de voorkant niet in de weg?
 
Aangezien ik sowieso alleen maar thuis train, en mijn vorige equipment maar een beetje wankel was (levensgevaarlijk eigenlijk), heb ik mezelf eens bezig gehouden met iets deftig in elkaar te knutselen.

Eerst alles uitgetekend.

ihyrSyC.jpg


Het frame is van hout, de rest is staal dat is uitgelaserd en gelast/gefreesd op het werk.

-high/low pulley met 100kg gewicht: 20 blokken van 5kg, uitgefreesd en voorzien van glijbussen, kabels op maat laten maken
-bench rack
-squat rack
-OHP rack
-verstelbare spotters

oaSuNc3.jpg


zjtT8gX.jpg


x7W5jKA.jpg


Drhzu1e.jpg


Ik ben gelukkig nu :lifter:
Ziek gedaan man
 
Cool gedaan! Maar waarom de keuze voor hout. Als je op je werk zoveel metaal werk kan doen? Sick dat je die lat pulley gewichten zelf kon maken ook.
Btw zitten die gewichten aan de voorkant niet in de weg?

Heb eraan gedacht om het in metaal te maken en dit was ook mooier en beter geweest.
Maar uiteindelijk hout gekozen, gewoon uit gemakzucht en omdat dit sneller klaar zou zijn (en mijn ouders hebben een doe-het-zelf-winkel dus ligt hier gewoon in het magazijn).

Gewichten zitten voorlopig nog niet in de weg met de oefeningen die ik doe.
 
Bedankt!

Inderdaad, kleurtje had nog beter geweest.
Zal binnen een jaar toch terug uit elkaar moeten wegens verhuis, dus misschien dat ik het dan wel doe.
Niet kleuren. Het is net mooi zo en beschadiging door de barbell blijven onzichtbaar. Als je het gaat verven zal je een beschadiging wel snel zien. Prachtig rack...
 
Aangezien ik sowieso alleen maar thuis train, en mijn vorige equipment maar een beetje wankel was (levensgevaarlijk eigenlijk), heb ik mezelf eens bezig gehouden met iets deftig in elkaar te knutselen.

Eerst alles uitgetekend.

ihyrSyC.jpg


Het frame is van hout, de rest is staal dat is uitgelaserd en gelast/gefreesd op het werk.

-high/low pulley met 100kg gewicht: 20 blokken van 5kg, uitgefreesd en voorzien van glijbussen, kabels op maat laten maken
-bench rack
-squat rack
-OHP rack
-verstelbare spotters

oaSuNc3.jpg


zjtT8gX.jpg


x7W5jKA.jpg


Drhzu1e.jpg


Ik ben gelukkig nu :lifter:

TT&A dit is pas vakwerk!

Series joh? Ook voor 150 euro?

Dat was ik alleen al kwijt aan het hout. Je had zeker veel op voorraad liggen?
 
  • Like
Waarderingen: TT&A
Aangezien ik sowieso alleen maar thuis train, en mijn vorige equipment maar een beetje wankel was (levensgevaarlijk eigenlijk), heb ik mezelf eens bezig gehouden met iets deftig in elkaar te knutselen.

Eerst alles uitgetekend.

ihyrSyC.jpg


Het frame is van hout, de rest is staal dat is uitgelaserd en gelast/gefreesd op het werk.

-high/low pulley met 100kg gewicht: 20 blokken van 5kg, uitgefreesd en voorzien van glijbussen, kabels op maat laten maken
-bench rack
-squat rack
-OHP rack
-verstelbare spotters

oaSuNc3.jpg


zjtT8gX.jpg


x7W5jKA.jpg


Drhzu1e.jpg


Ik ben gelukkig nu :lifter:
Mooi gedaan! Glijden je kabels en katrollen een beetje vloeiend?
 
Prachtig gedaan zeg! Ik ben benieuwd wat zo'n houten rack ongeveer aan zou kunnen qua gewicht.
 
Prachtig gedaan zeg! Ik ben benieuwd wat zo'n houten rack ongeveer aan zou kunnen qua gewicht.
Niet veel, als je moet afwerpen is alles stuk. Zolang je rustig kan afleggen kan het redelijke gewichten aan.
 
Niet veel, als je moet afwerpen is alles stuk. Zolang je rustig kan afleggen kan het redelijke gewichten aan.
Ik denk wel dat dit afhankelijk is van waar en wat je afwerpt. En op wat... Er bestaan van die doorhangende riemen ipv metalen buizen... Dat zou het houten rack beter verteren denk ik.
..
 
Ik denk wel dat dit afhankelijk is van waar en wat je afwerpt. En op wat... Er bestaan van die doorhangende riemen ipv metalen buizen... Dat zou het houten rack beter verteren denk ik.
..
Maar die zie je hier bij de houten-rackers nergens. Er is een reden dat geen enkele rack-aanbieder houten racks maakt. Blijft desalniettemin een leuk project om tijdelijk geholpen te zijn.
 
Niet veel, als je moet afwerpen is alles stuk. Zolang je rustig kan afleggen kan het redelijke gewichten aan.
Wat moet je dan afwerpen? Nog nooit moeten doen.
Als je de spotters goed zet kan je de baar er gewoon netjes op leggen als je faalt. Hoogstens een drop van een paar cm, meer niet.
 
Wat moet je dan afwerpen? Nog nooit moeten doen.
Als je de spotters goed zet kan je de baar er gewoon netjes op leggen als je faalt. Hoogstens een drop van een paar cm, meer niet.
Nja, als je bv 150kg benched, kan het “afleggen” nogal agressief gaan. Durf er geld op te zetten dat zelfgemaakte spotters/catchers in een houten rack dit niet lang houden, zelfs met 100 of 80 kg niet. Hout is nu eenmaal niet het materiaal voor piekbelastingen, denk dat dat wel algemene kennis is.
 
Nja, als je bv 150kg benched, kan het “afleggen” nogal agressief gaan. Durf er geld op te zetten dat zelfgemaakte spotters/catchers in een houten rack dit niet lang houden, zelfs met 100 of 80 kg niet. Hout is nu eenmaal niet het materiaal voor piekbelastingen, denk dat dat wel algemene kennis is.
Als je een 150kg bencht faalt kan je die normaal nog redelijk gecontroleerd laten zakken. Meestal faal je een bench ook niet vlak voor lock-out. (Maar het komt voor)
Ik heb het iig nog niet meegemaakt dat ik een rep faalde en de barbell ongecontroleerd moest laten vallen.
 
Als je een 150kg bencht faalt kan je die normaal nog redelijk gecontroleerd laten zakken. Meestal faal je een bench ook niet vlak voor lock-out. (Maar het komt voor)
Ik heb het iig nog niet meegemaakt dat ik een rep faalde en de barbell ongecontroleerd moest laten vallen.
Fijn dat je het nog niet hebt meegemaakt, in een houten cage was je goed genaaid geweest.
 
Fijn dat je het nog niet hebt meegemaakt, in een houten cage was je goed genaaid geweest.
Het heeft veel te maken met de manier waarop ik train denk ik. Ik faal ook wel eens een zware lift maar omdat ik bijna altijd alleen train zorg ik dat ik dat altijd veilig kan doen.
 
Ik denk dat ook meespeelt in hoeverre je vertrouwen hebt in het materiaal...Laat ik voorop stellen: waanzinnig mooi gemaakt, en ziet er echt geweldig uit..maar als ik dan voor mezelf spreek: zelfs de goedkopere dunnere stalen racks heb ik links laten liggen omdat ik gewoon niet het vertrouwen heb dat als ik faal, dat ik niet en het rack op mijn dak krijg en de halter met gewichten...of dat de vloer dit voor de kiezen krijgt..:eek:
 
Back
Naar boven