MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Het heeft veel te maken met de manier waarop ik train denk ik. Ik faal ook wel eens een zware lift maar omdat ik bijna altijd alleen train zorg ik dat ik dat altijd veilig kan doen.
Ik denk dat ik wel ongeveer begrijp wat je probeert te zeggen (niet als een halve zool trainen en er gebeuren geen gekke dingen) en dit spreek ik ook niet tegen. Ik wil zeggen dat als het in een houten cage ook maar een beetje mis loopt, heel snel alle veiligheden weg zijn. Geen enkel hout is geschikt voor piekbelasting. Natuurlijk wil je dit voorkomen en lukt dit zowat altijd, maar als het misloopt ben je niet veilig.

jij hebt zelf niet voor niks top materiaal staan (als ik de juiste voor heb)
 
Ik denk dat ik wel ongeveer begrijp wat je probeert te zeggen (niet als een halve zool trainen en er gebeuren geen gekke dingen) en dit spreek ik ook niet tegen. Ik wil zeggen dat als het in een houten cage ook maar een beetje mis loopt, heel snel alle veiligheden weg zijn. Geen enkel hout is geschikt voor piekbelasting. Natuurlijk wil je dit voorkomen en lukt dit zowat altijd, maar als het misloopt ben je niet veilig.

jij hebt zelf niet voor niks top materiaal staan (als ik de juiste voor heb)
Ik heb ook wel vertrouwen in lichter materiaal hoor. Maar een stevig rach ziet ook gewoon mooier uit. Het oog wil ook wat he. :)
 
Wat moet je dan afwerpen? Nog nooit moeten doen.
Als je de spotters goed zet kan je de baar er gewoon netjes op leggen als je faalt. Hoogstens een drop van een paar cm, meer niet.
Afhankelijk van hoe je de J-cups maakt kan het reracken van zware gewichten echt wel een probleem zijn. Niet bij deze constructie, maar de eerder werd gepost heb ik niet hele veel vetrouwen.
 
Aangezien ik sowieso alleen maar thuis train, en mijn vorige equipment maar een beetje wankel was (levensgevaarlijk eigenlijk), heb ik mezelf eens bezig gehouden met iets deftig in elkaar te knutselen.

Eerst alles uitgetekend.

ihyrSyC.jpg


Het frame is van hout, de rest is staal dat is uitgelaserd en gelast/gefreesd op het werk.

-high/low pulley met 100kg gewicht: 20 blokken van 5kg, uitgefreesd en voorzien van glijbussen, kabels op maat laten maken
-bench rack
-squat rack
-OHP rack
-verstelbare spotters

oaSuNc3.jpg


zjtT8gX.jpg


x7W5jKA.jpg


Drhzu1e.jpg


Ik ben gelukkig nu :lifter:
De eerste houten rack die ik hier zie waar ik zelf ook veilig op zou durven trainen.. heb een paar andere houtbouwers gezien hier waar je droevig van word 😆 als je “normaal” traint kan dit heel wat jaar mee gaan , super gedaan ! 💪🏻 Zou btw wel heel tof zijn om hem een kleur te geven ! Groen of rood ? Zwart kan ook maarja dat zijn alle racks al zo beetje en deze is wel uniek !
 
ooit al eens de Texas squat bar gebruikt? Is de strengthshop squat bar er vergelijkbaar mee (vooral de knurling dan)?

Wel op de Texas powerbar. Mijn oude ivanko heeft de scherpste knurling tot zover. Ik kan wel zeggen dat deze van de bastard squatbar agressiever voelt.
 
Wel op de Texas powerbar. Mijn oude ivanko heeft de scherpste knurling tot zover. Ik kan wel zeggen dat deze van de bastard squatbar agressiever voelt.
Ik zou wel totaal ongevoelig zijn voel bijna geen verschil in knurling bij stangen en vind het daar in tegen ook nog totaal onbelangrijk 🤣
 
ooit al eens de Texas squat bar gebruikt? Is de strengthshop squat bar er vergelijkbaar mee (vooral de knurling dan)?

Kameraad heeft de Texas squat bar.
Daarmee kan je best zorgen dat je een wat dikker shirt aan hebt.
Daarnaast vind ik persoonlijk de afwerking van die Texas bars niet geweldig. Hier in de EU zijn ze gwn achterlijk duur tov in de USA, waar het eerder een budgetvriendelijke baar is.
 
Kameraad heeft de Texas squat bar.
Daarmee kan je best zorgen dat je een wat dikker shirt aan hebt.
Daarnaast vind ik persoonlijk de afwerking van die Texas bars niet geweldig. Hier in de EU zijn ze gwn achterlijk duur tov in de USA, waar het eerder een budgetvriendelijke baar is.
Inderdaad... Die dure Barbells uit de VS... Rogue, Ohio, Texas bar... Er zijn veel mensen die ze vergeleken met de Atx Barbells en ze zeggen allemaal dat de Atx Barbells beter zijn...
 
Inderdaad... Die dure Barbells uit de VS... Rogue, Ohio, Texas bar... Er zijn veel mensen die ze vergeleken met de Atx Barbells en ze zeggen allemaal dat de Atx Barbells beter zijn...
Daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens, aangezien ik die dingen hier EN niet direct kan krijgen EN ik ze niet ga importeren uit de VS (dat gewicht alleen al..*GASP*)..
 
Daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens, aangezien ik die dingen hier EN niet direct kan krijgen EN ik ze niet ga importeren uit de VS (dat gewicht alleen al..*GASP*)..
Rogue Europe verkoopt ze en als ik me niet vergis strengths hop.de ook maar voor die prijzen ben je beter met de arx Barbells. Heb nu al bij vier winkels barbells gekocht en FS was de enige waarvan ik merkte dat het zijn prijs waard was en dat de leverancier respect heeft voor je product.
 
Inderdaad... Die dure Barbells uit de VS... Rogue, Ohio, Texas bar... Er zijn veel mensen die ze vergeleken met de Atx Barbells en ze zeggen allemaal dat de Atx Barbells beter zijn...

Ik heb een rogue bar evenals de atx powerbar. Ik geef idd de voorkeur aan de powerbar van atx.

En idd vsral, dat is waarom ik ook voor die van strengthshop ben gegaan.
 
Over enkele maanden kun je bij ons ook een ATX Squat Bar en ATX Deadlift Bar krijgen, die zullen qua budget in ieder geval een stuk aantrekkelijker zijn dan de Amerikaanse varianten :thumb:

Dat is mooi, ik wil hem wel voor jullie testen? Dan vergelijk ik hem met die van strengthshop. Word ik wel de Nederlandse variant van garage gym reviews.
 
Van deze kant is er alvast interesse voor een ATX squat en deadliftbar! Ben benieuwd.
 
Kameraad heeft de Texas squat bar.
Daarmee kan je best zorgen dat je een wat dikker shirt aan hebt.
Daarnaast vind ik persoonlijk de afwerking van die Texas bars niet geweldig. Hier in de EU zijn ze gwn achterlijk duur tov in de USA, waar het eerder een budgetvriendelijke baar is.
En iets specifieks over de knurling te melden? Ik vond deze heerlijk bij de Texas squat bar.

edit; never mind, ging ervan uit dat je ook de strength shop squat bar had geprobeerd!
 
Laatst bewerkt:
Niet veel, als je moet afwerpen is alles stuk. Zolang je rustig kan afleggen kan het redelijke gewichten aan.
Beetje overdreven, maar oké. Ik ben niet van plan om gewichten “af te werpen”. Omdat ik op mezelf train weet ik wel wanneer ik wel en niet nog een extra rep moet doen, en vanaf dat mijn form slecht is ga ik ook terug in gewicht waardoor je niet snel in zo’n situatie terecht komt. Wat natuurlijk niet weg laat dat een stalen rack 10x beter is, daar geef ik je wel gelijk in.
 
Beetje overdreven, maar oké. Ik ben niet van plan om gewichten “af te werpen”. Omdat ik op mezelf train weet ik wel wanneer ik wel en niet nog een extra rep moet doen, en vanaf dat mijn form slecht is ga ik ook terug in gewicht waardoor je niet snel in zo’n situatie terecht komt. Wat natuurlijk niet weg laat dat een stalen rack 10x beter is, daar geef ik je wel gelijk in.
Je kan het een beetje zo bekijken.
Als je met een hamer (gewicht) enkele keer een klap op een stuk hout geeft met de splijtrichting mee (zoals ze hier allemaal hun rack bouwen) gaat het splijten. Klop je met dezelfde hamer op een stuk staal gebeurd er de eerste 100den klappen niets, bij felle overbelasting gaat het staal langzaam beginnen buigen, niet plots splijten.
 
Homegym opgebouwd sinds augustus 2020

*atx multibench 660
*atx leg lift option
*atx squat landmine attachment
* 6kg en 9kg dumbells
* 10kg bumperplates

*atx functional trainer 8001
( nu bodycraft hft pulley )

Deze staan nog op het lijstje dan is het af 😁
 

Bijlagen

  • 20210221_183615.jpg
    20210221_183615.jpg
    131,2 KB · Weergaven: 348
  • 20210221_183628.jpg
    20210221_183628.jpg
    132,7 KB · Weergaven: 334
  • 20210221_183654.jpg
    20210221_183654.jpg
    134,5 KB · Weergaven: 348
  • 20210221_183708.jpg
    20210221_183708.jpg
    140,4 KB · Weergaven: 348
  • 20210221_183720.jpg
    20210221_183720.jpg
    119,8 KB · Weergaven: 340
  • 20210221_183754.jpg
    20210221_183754.jpg
    110,8 KB · Weergaven: 325
  • 20210221_183821.jpg
    20210221_183821.jpg
    119,7 KB · Weergaven: 326
  • 20210221_183847.jpg
    20210221_183847.jpg
    120,4 KB · Weergaven: 344
Back
Naar boven