AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym!

Mijn nieuwe bankje, F320 van bodycraft:
4vhzewz.gif

ik heb er maar een gif van gemaakt ipv 8 fotos te posten

Wat bands:
6byem8g.jpg

Leg extension/curls:
4lzavrb.jpg

Nieuwe halterliggers aan de buitenkant van men rack voor OH presses:
644uq04.jpg

En last but not least, ik heb eerlijk gezelgd geen enkel idee waar dit voor dient:
6gt7951.jpg

In totaal (behalve de bands, die had ik al langer) 305 euro.

cardio ontbrak nogal in m'n kelder dus heb ik deze twee aangekocht:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

stairclimber (lifestep 9500) van Life Fitness en een recumbent cycle (jpb 5100) van Johnson

gekocht voor 250 euro's en erg tevreden van :)

nu nog een tv en je kan rustig de tour de france zien op je fiets ;)

Mijn nieuwe bankje, F320 van bodycraft:
4vhzewz.gif

ik heb er maar een gif van gemaakt ipv 8 fotos te posten

Wat bands:
6byem8g.jpg

Leg extension/curls:
4lzavrb.jpg

Nieuwe halterliggers aan de buitenkant van men rack voor OH presses:
644uq04.jpg

En last but not least, ik heb eerlijk gezelgd geen enkel idee waar dit voor dient:
6gt7951.jpg

In totaal (behalve de bands, die had ik al langer) 305 euro.

Kan je die leg extension /curl nog een beetje belasten of valt dit tegen?
Bankje ziet er goed uit.

Kan je die leg extension /curl nog een beetje belasten of valt dit tegen?
Bankje ziet er goed uit.
De leg extension op zich kan je normaal zeker tot 100kg belasten hebben ze mij verteld en heb ik ook van andere mensen gehoord.

Met deze bank valt hij echter om bij 40kg. Makkelijk op te lossen door een gewicht aan het hoofduiteinde van de bank te leggen.

Maakt het veel kabaal als je de halter terug in je powerrack legt (of gooit ;)). Wordt dit enigzins gedempt door de matten die e eronder hebt liggen?

cardio ontbrak nogal in m'n kelder dus heb ik deze twee aangekocht:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

stairclimber (lifestep 9500) van Life Fitness en een recumbent cycle (jpb 5100) van Johnson

gekocht voor 250 euro's en erg tevreden van :)

Waarom heb je geen loopband gekocht? Dat vind ik toch veel fijner als ik cardio doe.

Maakt het veel kabaal als je de halter terug in je powerrack legt (of gooit ;)). Wordt dit enigzins gedempt door de matten die e eronder hebt liggen?

Ik gooi nooit men gewichten terug in het rack, maar een beetje enthousiast neerleggen geeft niet al te veel lawaai. Er zit een laag rubber aan de bovenkant van de spotters die wel iets dempt.
Het geeft echter nog steeds een flinke "kleng".

Die matten dempen het lawaai zeker goed, als ik het gewicht op de grond laat vallen:p

Heb deze week nog enkele kleine aankoopjes gedaan voor mn homegym:

- magnesiumpoeder omdat ik dikwijls last heb van zweterige handen en daardoor n verminderde grip:

669080h.jpg

- een bar om T-bar rows te kunnen doen:

689grav.jpg

tot nu toe laad ik schijven aan beide kanten van mn halter, zodat hij van achter niet omhoog slaat. Maar ga zelf nog zo’n scharniermechanisme in elkaar lassen om aan m’n powerrack te bevestigen en waar ik de achterkant van mn halter in kan steken…

- en nog een ‘folieke’; de bicepsblaster/ bicepsbomber. Mn armen lopen altijd beetje achter, vind ik zelf, dus dit is weer eens een nieuwe manier om ze af en toe eens te trainen:

4l478zq.jpg

Nu binnenkort nog wat extra rubberen matten aanschaffen om de vloer te beschermen…

edit:

- ook nog powerhooks aangeschaft. Was ik even vergeten te vermelden.

- @ bart 82: mooie cardio-apparatuur trouwens! En de prijs valt ook goed mee vind ik :)

Laatst bewerkt:
en op een stairclimber niet ?

en op een stairclimber niet ?

Op een stairclimber heb je een constante belasting op je gewrichten, bij lopen (hardlopen) niet.
Elke stap/sprong die je met lopen maakt, geeft toch wel een behoorlijke belasting op het gewricht, heb je last van je gewrichten, niet lopen!

Vind je een roei-apparaat niets dan?
De cycle vind ik trouwens een heel mooi apparaat!

Een roeier zoek ik ook nog aan te kopen, moet enkel nog op een mooie aanbieding lopen.

Die johnson was op zich al 250 euro waard. Het enige wat ie mankeerde was dat hij wat "kraakte" aan de linkerzijde. Gisteren ff gedemonteerd, gereinigd, lagers ingevet en opnieuw vastgezet en hij draait weer als nieuw :)

ok mensen, vandaag hebben we een tochtje naar friesland gemaakt, helemaal tot in hantumhuizen

wat heb ik meegebracht naar belgië ??

leg press
leg extension
leg curl
lat pulley
plat bankje

voor alles samen = 600 euro

nu nog een rack en barbels en dumbbells en als mijn abo afloopt kan ik thuis gaan trainen

hier een preview van de home gym

4vgabf7.jpg

ok mensen, vandaag hebben we een tochtje naar friesland gemaakt, helemaal tot in hantumhuizen

wat heb ik meegebracht naar belgië ??

leg press
leg extension
leg curl
lat pulley
plat bankje

voor alles samen = 600 euro

nu nog een rack en barbels en dumbbells en als mijn abo afloopt kan ik thuis gaan trainen

hier een preview van de home gym

4vgabf7.jpg

Mooie koop zeg. :thumbup:

Weet je al wat je met de bekleding gaat doen?

voorlopig ga ik er niets aan doen, het hindert me niet een het is vrij goed afgeplakt

@ bart82:maar die toestellen zijn met kettingen gemaakt ipv kabels he,
jij hebt deze ook he?
denk je er ook niet aan om deze met cabels te vervangen ?

hier nog wat meer foto's !

here are some pictures

62ddbm1.jpg

4vi2ukx.jpg

4pkk710.jpg

4y9fwnc.jpg

61xvsd4.jpg

4kozk9h.jpg

nu ben ik de muren wit aan het verven om toch een illusie van ruimte te geven :)

Alhoewel de bekleding niet meer 100 % in orde is vind ik 600 euro toch een zeer mooie prijs voor al die toestellen! Ga je ook nog vloerbedekking ofzo zorgen? In het Belgisch gammakrantje dat ik vandaag thuis gekregen heb stonden bijvoorbeeld rubberen tegels van 50cm op 50 cm aan 7,99 euro per stuk als ik me niet vergis...

Terug
Naar boven