XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Een soort terugvindpost. Ik heb het voorzichtige idee om achter in de tuin een (kleine) gym te laten bouwen. Zit nu te denken om een ruimte van zo'n 4 bij 6 te (laten) metselen.
Het is voorlopig nog een idee. Maar als ik eenmaal iets in m'n hoofd heb.....Eens kijken wat het allemaal gaat kosten. Er moet in ieder geval een loopband in, anders wordt de baas niet tevreden.

Een soort terugvindpost. Ik heb het voorzichtige idee om achter in de tuin een (kleine) gym te laten bouwen. Zit nu te denken om een ruimte van zo'n 4 bij 6 te (laten) metselen.
Het is voorlopig nog een idee. Maar als ik eenmaal iets in m'n hoofd heb.....Eens kijken wat het allemaal gaat kosten.
Wat let je? (behalve de kosten dan)

Wat let je? (behalve de kosten dan)
Op de plaats waar het zou moeten komen, wordt nu volop gespeeld door mijn dochtertje. Er staat een glijbaan, huisje, trampoline, etc.
Dat kan wel verplaatst worden maar is niet ideaal, volgens de vrouw althans ;)

Een andere optie is om de garage volledig om te turnen in een gym. Maar dan blijf je altijd zitten dat er een fiets o.i.d gestald moet kunnen worden, iets minder clean.

En er is nogal een tekort aan vakmensen die het kunnen realiseren.

Op de plaats waar het zou moeten komen, wordt nu volop gespeeld door mijn dochtertje. Er staat een glijbaan, huisje, trampoline, etc.

Een andere optie is om de garage volledig om te turnen in een gym. Maar dan blijf je altijd zitten dat er een fiets o.i.d gestald moet kunnen worden, iets minder clean.

Maak anders een soort van overdekte buitengym ofzo. Hang je die glijbaan aan een rack ( dochtertje blij en dan kan je er zelf ook nog in trainen). In dat huisje drop je je dumbells en schijven. En die Trampoline hou je als cardio. Win win lijkt me zo. :D
Onzin natuurlijk. Nee dit is een lastige. Ik weet natuurlijk ook niet hoe oud je dochtertje is maar zo lang die nog niet is uitgespeeld lekker de boel laten staan en die garage ombouwen. (kost je ook minder geld) en fietsen zou je misschien daar aan de muren kunnen hangen? Of een klein overdekt fietsschuurtje. En wie weet nadat je dochter uit huis is en je nog het sporten leuk vind dan kan je altijd nog een gym bouwen. Hoe dan ook succus.

• Like
Waarderingen: RLS
Behalve dan de gene die het zou printen/drukken voor me. Ennnnn boven mijn bed in mijn gym??? Bankdrukken in bed??? beddrukken? :rolleyes::p
Diegene weet niet of jij de rechten op die foto's (gekocht) hebt. Daar hoef je je zeker geen zorgen over te maken.

Geen idee hoe je situatie eruit ziet, maar ik zou de garage omturnen en eventueel een blokhut je o.i.d of een overkapping voor de garage om je fietsen etc. te stallen.

Geen idee hoe je situatie eruit ziet, maar ik zou de garage omturnen en eventueel een blokhut je o.i.d of een overkapping voor de garage om je fietsen etc. te stallen.
Nadeel is dat ik dan door de tuin moet met de fiets (die alleen mijn vrouw gebruikt overigens).

Mijn oprit is wel behoorlijk lang, 20 meter. Maar krijg geen bouwvergunning om garage te verlengen.

Mijn bescheiden trainingsplekje:

IMG_20240618_201429.jpg
IMG_20240618_201442.jpg
IMG_20240618_201454.jpg
IMG_20240618_201512.jpg
IMG_20240618_201525.jpg
IMG_20240618_201538.jpg

Om te beginnen denk ik dat onderstaande zal volstaan. Hiermee kan ik een deel van de garage volledig afsluiten en gym maken.
Gaat om zo'n 9-10m2.
Qua dumbells ben ik voorzien.

2024-06-21_14-10-17.jpg

Laatst bewerkt:
Om te beginnen denk ik dat onderstaande zal volstaan. Hiermee kan ik een deel van de garage volledig afsluiten en gym maken.
Gaat om zo'n 9-10m2.

Bekijk bijlage 629309
Go for it! Eerst een deel van de garage opeisen en later steeds meer..
Zo heb ik t ook gedaan 🤣

Een heel mooi begin! Want ga er maar vanuit dat dit het begin is van het einde🤣🤣🤣.

Ik zou zelf nog een paar setjes 20kgs erbij gooien (en zelf geen fan van bumpers, maar ieder z'n ding)

Ik zou ook voor de ATX magnetic collars gaan trouwens!

Met deze temperaturen is een home gym echt niet te harden (bij mij iig) ik heb voor 40 euro een mobiele airco van marktplaats getrokken, oud, verkleurt ding maar wel echt heerlijk trainen. Bij de action een raam afdicht kitje gekocht en een nieuwe slang op Amazon, dus voor 60 euro een lekker koele ruimte. We hebben zonnepanelen dus qua energieverbruik is het voor ons ook goed te doen.

Die mobiele dingen zijn wel echt of log en zwaar of kunnen maar weinig m3 aan, maar huurhuis dus mobiel is de beste optie voor nu.

Dit zijn de enige dagen dat ik zou willen dat ik een sportschool abbo had🤣

Met deze temperaturen is een home gym echt niet te harden (bij mij iig) ik heb voor 40 euro een mobiele airco van marktplaats getrokken, oud, verkleurt ding maar wel echt heerlijk trainen. Bij de action een raam afdicht kitje gekocht en een nieuwe slang op Amazon, dus voor 60 euro een lekker koele ruimte. We hebben zonnepanelen dus qua energieverbruik is het voor ons ook goed te doen.

Die mobiele dingen zijn wel echt of log en zwaar of kunnen maar weinig m3 aan, maar huurhuis dus mobiel is de beste optie voor nu.

Dit zijn de enige dagen dat ik zou willen dat ik een sportschool abbo had🤣
Ik heb zelf 2 goedkope zwenk ventilatoren, werkt ook prima. Het is lekker zweten.
In mijn vorige huis had ik nog een groen dak op de garage gelegd, dat scheelt ook een stuk. (moet ik in dit huis nog doen).

Yupp... op de zolder in de hitte is ook niet makkelijk haha... maar met een ventilator aan en goede zin komt het goed.

Oh en als je het over het jaar berekent, het is maximaal 20 dagen echt HEEEET in NL. Van die 20 dagen train je misschien 10 dagen. Zo verkoop ik het aan me zelf haha.
Zou dit gemak over tijdstippen, reistijd, muziekstijl, kledingvoorschriften, toestelbezetting etc etc niet willen ruilen voor een gym ;-)

Voor 20 euro een ab matje gekocht via Amazon, maakt de leg curls een heel stuk comfortabeler💪
IMG_20240701_155058661.jpg

Heel blij met de powertec sissy squat overigens. De bands zorgen ervoor dat ik makkelijk kan overloaden. De burn bij deze oefening is echt gestoord. Een makkelijke manier op tot complete failure te gaan en als je diep gaat een insane stretch. Momenteel mijn favoriete oefening om na squats nog even heel diep te gaan💪

IMG_20240701_160416744.jpg

IMG_20240701_160424615.jpg

Laatst bewerkt:
Gaat om zo'n 9-10m2.

Bekijk bijlage 629309
Ik heb zelf 2x20 gietijzer en 2x20 rubber, maar ook 4x15 rubber. Ik neig toch altijd eerst de 15s te pakken. Vind dat veel chiller sjouwen en loaden in kleine stapjes. Weet ff niet of die diameter identiek is aan de 20 van ATX (lijkt me wel) maar ik zou zelf altijd een stapeltje 15s verkiezen boven de 20s.

Ik heb zelf 2x20 gietijzer en 2x20 rubber, maar ook 4x15 rubber. Ik neig toch altijd eerst de 15s te pakken. Vind dat veel chiller sjouwen en loaden in kleine stapjes. Weet ff niet of die diameter identiek is aan de 20 van ATX (lijkt me wel) maar ik zou zelf altijd een stapeltje 15s verkiezen boven de 20s.
Heb uiteindelijk van 20-15-10-5 2 besteld. Daarnaast nog een stapel microplates in rubber.

5c05cebb-f1c6-4ec0-bb97-45f57d51d4f8.jpeg

Zo kan ik makkelijk met minimale verhoging van 2kg opwerken.

Laatst bewerkt:
Back
Naar boven